Ik denk aan de intercitta notte, de nightjet, de trenhotel,... dat is toch het minimum niveau dat je mag verwachten.jknockaert schreef: ↑03 jan 2023, 10:48 Wie had je daarbij in gedachten? Afgelopen jaar lieten NS en NMBS hele treinseries niet uitrijden bij gebrek aan personeel(sbeleid). En de treinen een beetje net houden aan de buitenkant (NMBS) of binnenkant (NS) lukt ook al lang niet meer. In Nederland zou je misschien nog aan Arriva kunnen denken, maar in België zie ik niet meteen een vervoerder die de juiste service biedt...
Topservice als de Caledonian lijkt mij onmogelijk voor een beginnend bedrijf, maar als het onder het niveau van de doorsnee nachttrein valt ga je de -op dit moment- goede reputatie van de nachttreinen in het algemeen ondermijnen.
Neen, dat moeten we net niet afwachten. Politiek kijkt nu éénmaal niet (altijd) naar de efficiëntie, de politiekers zien gewoon dat ze een subsidie geven die er toe leidt dat er effectief een nachttrein rijdt. 100% zekerheid dat de subsidie ervoor zorgt dat ze met een nachttrein die over een jaar nog rijdt op de foto kunnen, dat hebben politiekers graag want dat kunnen ze altijd uitleggen. Geld stoppen in een bedrijf dat 6 maand later failliet is krijgen ze veel moeilijker uitgelegd.jknockaert schreef: ↑03 jan 2023, 10:48Laten we even afwachten tot iemand erachter komt hoeveel subsidie dat Nightjet verhaal per reiziger gekost heeft. NS en ÖBB houden dat aantal (gesubsidieerde) reizigers angstvallig geheim en daar is wat mij betreft een voor de hand liggende reden voor.
Los daarvan ben ik er van overtuigd dat een zekere service ondersteunen ook gewoon goedkoper is dan in avonturen investeren, maar zoals je zegt zijn de cijfers niet bekend dus is het niet meer dan een buikgevoel.