Ongewone samenstelling.
-
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: Ongewone samenstelling.
Vandaag een stam MS86 actief op de S5, waar in de schoolvakanties normaal enkel MS08 op zit, mij hoor je alleszins niet klagen over deze ongewone samenstelling.
-
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Ongewone samenstelling.
mooie verschijning op L59:
vanmiddag 2 klassiekjes onderweg van Sint Niklaas richting Lokeren. ( als ik me goed herinner 901+951)
Ik gok op een stopdienst.
Thv Nieuwkerken Waas stond er dan weer een autonome set M7 bestaande uit 4 rijtuigen.
vanmiddag 2 klassiekjes onderweg van Sint Niklaas richting Lokeren. ( als ik me goed herinner 901+951)
Ik gok op een stopdienst.
Thv Nieuwkerken Waas stond er dan weer een autonome set M7 bestaande uit 4 rijtuigen.
Re: Ongewone samenstelling.
Dat zijn sprinters (MR86m) ofwel kloppen je nummers nietostbahnhof schreef: ↑06 jan 2023, 18:11 vanmiddag 2 klassiekjes onderweg van Sint Niklaas richting Lokeren. ( als ik me goed herinner 901+951)

-
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Ongewone samenstelling.
Terminus schreef: ↑06 jan 2023, 21:33Dat zijn sprinters (MR86m) ofwel kloppen je nummers nietostbahnhof schreef: ↑06 jan 2023, 18:11 vanmiddag 2 klassiekjes onderweg van Sint Niklaas richting Lokeren. ( als ik me goed herinner 901+951)
![]()
Re: Ongewone samenstelling.
Volgens haltelink reed zaterdag 07-01 de 655 enkele slagen in de 5100 tussen Landen en Luik. Dat is volgens mij al even geleden een Klassiekje in Landen!
Edit 09/01: en zo gebeurd het nooit en zo 2x kort na elkaar. Vanmorgen de 983 als P7376 vanaf Landen naar Luik, en daarna de 983 actief in de 5200 tussen Luik en Verviers. Tevens vandaag de 648 al de hele dag in de 5300 tussen Maastricht en Hasselt!
Edit 09/01: en zo gebeurd het nooit en zo 2x kort na elkaar. Vanmorgen de 983 als P7376 vanaf Landen naar Luik, en daarna de 983 actief in de 5200 tussen Luik en Verviers. Tevens vandaag de 648 al de hele dag in de 5300 tussen Maastricht en Hasselt!
- trainfan03
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55
Re: Ongewone samenstelling.
IC 3012 reed met 1 MS96M (505) ipv 2x MS80
Gezien toen hij door Belsele vloog
Gezien toen hij door Belsele vloog
Re: Ongewone samenstelling.
Hoi,
Gisteren werd IC trein 2139 verzekerd door Desiro 08501. Normaal is dit een trein met HLE 13 en I 11 en I 10 rijtuigen...
Lukas
Gisteren werd IC trein 2139 verzekerd door Desiro 08501. Normaal is dit een trein met HLE 13 en I 11 en I 10 rijtuigen...
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: Ongewone samenstelling.
Ooit hetzelfde traject met een Desiro gedaan op een zondag. Ondanks dat ik één van de gelukkigen was met een zitplaats omdat ik Brussel-Zuid opstapte, heb ik er toch wel een week rugklachten gehad.
Re: Ongewone samenstelling.
Niet zo echt 'ongewoon' maar de meeste IC-1 treinen (Oostende - Eupen) hebben 1 I11 bijgekregen. Hierdoor is de samenstelling als volgt:
1xT18
3xM7B
3xM7AB
1xI10B
2xI11B
1xI11BDX
Waar voor kort maar 1I11B was ipv 2.
1xT18
3xM7B
3xM7AB
1xI10B
2xI11B
1xI11BDX
Waar voor kort maar 1I11B was ipv 2.
Re: Ongewone samenstelling.
Zou het kunnen dat die toegevoegde I11 een stilterijtuig is? Als een dienstregeling opzoekt, wordt voor de IC's 5xx vermeld dat er zich stilteplaatsen in de trein bevinden.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Ongewone samenstelling.
@260689: voorbeeldig, uw bericht! kort, duidelijk, eenduidig. Nog niet al te lang bij het spoor, misschien :) ?
@overweg13: van zo'n initiatief had ik nog niet gehoord, maar het is wel heel knap. Alleen een twijfeltje: als men ziet hoe weinig de eerste klasse wordt gerespecteerd (door sommigen), gaat dat dan beter gaan met deze stilteplaatsen?
@overweg13: van zo'n initiatief had ik nog niet gehoord, maar het is wel heel knap. Alleen een twijfeltje: als men ziet hoe weinig de eerste klasse wordt gerespecteerd (door sommigen), gaat dat dan beter gaan met deze stilteplaatsen?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Ongewone samenstelling.
Efkes off-topic!jan_olieslagers schreef: ↑23 jan 2023, 16:08 @260689: voorbeeldig, uw bericht! kort, duidelijk, eenduidig. Nog niet al te lang bij het spoor, misschien?
Hihi, 6,5 jaar bij de NMBS, en nu al 4 jaar bij DB Cargo Belgium. Dus ik zit al vrij lang bij de spoorweg. Mijn moeder is sinds 1 december 2022 met pensioen als treinbegeleidster en mijn zus is nog altijd treinbegeleidster (Gent). Dus je kan wel spreken over een spoorwegfamilie.
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Ongewone samenstelling.
Brede glimlach! Maar we gaan inderdaad beter niet al te persoonlijk, en ook niet al te ver off-topic.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Ongewone samenstelling.
Dat van het stilte rijtuig heeft nochtans de media al bereikt hoor.jan_olieslagers schreef: ↑23 jan 2023, 16:08 @260689: voorbeeldig, uw bericht! kort, duidelijk, eenduidig. Nog niet al te lang bij het spoor, misschien?
@overweg13: van zo'n initiatief had ik nog niet gehoord, maar het is wel heel knap. Alleen een twijfeltje: als men ziet hoe weinig de eerste klasse wordt gerespecteerd (door sommigen), gaat dat dan beter gaan met deze stilteplaatsen?
Hier een artikel in de STANDAARD
Re: Ongewone samenstelling.
En de link naar een bericht op de website van de NMBS hierover: https://www.belgiantrain.be/nl/about-sn ... lent-zones. Blijkbaar zal dit concept dus zowel worden uitgetest tussen Oostende en Eupen als tussen Brussel en Aarlen/Luxemburg.Steven schreef: ↑23 jan 2023, 16:37Dat van het stilte rijtuig heeft nochtans de media al bereikt hoor.jan_olieslagers schreef: ↑23 jan 2023, 16:08 @260689: voorbeeldig, uw bericht! kort, duidelijk, eenduidig. Nog niet al te lang bij het spoor, misschien?
@overweg13: van zo'n initiatief had ik nog niet gehoord, maar het is wel heel knap. Alleen een twijfeltje: als men ziet hoe weinig de eerste klasse wordt gerespecteerd (door sommigen), gaat dat dan beter gaan met deze stilteplaatsen?
Hier een artikel in de STANDAARD