Probeer je soms te kijken hoe ver je kunt gaan met het volharden in je wilde beschuldigingen? Ik vind het nogal kinderachtig. Serieus discussiëren is iets anders.
Groetjes,
Rian
Probeer je soms te kijken hoe ver je kunt gaan met het volharden in je wilde beschuldigingen? Ik vind het nogal kinderachtig. Serieus discussiëren is iets anders.
De werkzaamheden zullen moeten plaatsvinden, maar ik ben wel benieuwd naar wat voor werkzaamheden het zijn en waarom ervoor is gekozen om het op zo'n manier te doen dat er nog wel treinen blijven rijden. Het lijkt mij dat dit veel langdurige overlast oplevert, was een totaalstremming wellicht niet mogelijk (geen omleidingsroutes?) of zou deze niet veel verkorten aan tijdsduur misschien?
Het gaat hier inderdaad de kinderachtige kant op, dat is helemaal juist. Maar ik probeer over de grond van de zaak te discussiëren, anderen sleuren er een hoop irrelevante zaken bij.
Over de grond van de zaak discussiëren doe je door op basis van feiten en niet op basis van veronderstellingen te discussiëren (of dat laatste beperkt en als zodanig weergegeven). En door neutrale en zakelijke terminologie te gebruiken. Zo niet, dan leidt dat af en verzand je in nevendiscussies. Dat hebben we ook gezien. Ik stel dan ook voor dat je het vanaf nu zakelijk houdt. Daar kan de discussie alleen maar beter van worden.Shrek schreef: ↑09 jan 2023, 23:09Het gaat hier inderdaad de kinderachtige kant op, dat is helemaal juist. Maar ik probeer over de grond van de zaak te discussiëren, anderen sleuren er een hoop irrelevante zaken bij.
Ik kan me goed voorstellen dat er nauwelijks capaciteit is voor extra rijpaden Berlijn - Dresden. Men is momenteel niet voor niets bezig met de (her)aanleg van de Dresdner Bahn tussen Berlin-Südkreuz en Blankenfelde-Mahlow. Ook de reeds bestaande spoorlijn tussen Berlijn en Dresden is men al jarenlang grondig aan het upgraden om deze met snelheden tot 200km/h te kunnen berijden.AlexNL schreef: ↑09 jan 2023, 23:08De werkzaamheden zullen moeten plaatsvinden, maar ik ben wel benieuwd naar wat voor werkzaamheden het zijn en waarom ervoor is gekozen om het op zo'n manier te doen dat er nog wel treinen blijven rijden. Het lijkt mij dat dit veel langdurige overlast oplevert, was een totaalstremming wellicht niet mogelijk (geen omleidingsroutes?) of zou deze niet veel verkorten aan tijdsduur misschien?
Akkoord, ik zal ze vanaf nu "minder voorzichtige nieuwkomers" noemenrvdborgt schreef: ↑09 jan 2023, 23:23 Over de grond van de zaak discussiëren doe je door op basis van feiten en niet op basis van veronderstellingen te discussiëren (of dat laatste beperkt en als zodanig weergegeven). En door neutrale en zakelijke terminologie te gebruiken. Zo niet, dan leidt dat af en verzand je in nevendiscussies. Dat hebben we ook gezien. Ik stel dan ook voor dat je het vanaf nu zakelijk houdt. Daar kan de discussie alleen maar beter van worden.
Nieuwkomers OK, maar "minder voorzichtig" is weer een bewering die nergens door gestaafd wordt, behalve door je eigen veronderstellingen.Shrek schreef: ↑09 jan 2023, 23:41Akkoord, ik zal ze vanaf nu "minder voorzichtige nieuwkomers" noemenrvdborgt schreef: ↑09 jan 2023, 23:23 Over de grond van de zaak discussiëren doe je door op basis van feiten en niet op basis van veronderstellingen te discussiëren (of dat laatste beperkt en als zodanig weergegeven). En door neutrale en zakelijke terminologie te gebruiken. Zo niet, dan leidt dat af en verzand je in nevendiscussies. Dat hebben we ook gezien. Ik stel dan ook voor dat je het vanaf nu zakelijk houdt. Daar kan de discussie alleen maar beter van worden.![]()
Zoveel aankondigingen die nergens toe leiden? Dat kan niet als je wel voorzichtig bent.
Ik heb geen aandelen.Shrek schreef: ↑09 jan 2023, 23:51Zoveel aankondigingen die nergens toe leiden? Dat kan niet als je wel voorzichtig bent.
Maar jij hebt er duidelijk een probleem mee als de zaken benoemd worden zoals ze zijn. Heb je misschien aandelen gekocht in het bedrijf waardoor je niet wil dat er iets negatiefs over gezegd wordt?
Ik heb er in de herfstvakantie een reis mee gedaan naar Wenen en hier werd nauwelijks rekening mee gehouden.
Dat kan ik bevestigen. Dat was bij mijn laatste NJ-ritten ook zo.ovspotter_be schreef: ↑10 jan 2023, 09:22Ik heb er in de herfstvakantie een reis mee gedaan naar Wenen en hier werd nauwelijks rekening mee gehouden.
In Duitsland en Wenen droeg niemand een FFP-2 mondmasker, zelfs het treinpersoneel niet,
Aha. Als European Sleeper drie rijpaden niet benut, is dat blokkeren van ander verkeer (jouw woorden, weet je nog?) en zijn ze cowboys. Als de NMBS een uurdienst vastlegt en die rijpaden niet gebruikt is dat blijkbaar normaal. Zoek het vooroordeel! Als dit jouw idee van 'zakelijk' is ...Shrek schreef: ↑09 jan 2023, 22:15 Jij blijft maar doorgaan hé?
Zoals steeds haal je er weer zaken bij die er totaal niets mee te maken hebben.
Wat hebben nutteloze infraprojecten die door politiekers gepusht zijn nu met stommiteiten van operatoren te maken?
Al ben ik er van overtuigd dat nutteloze infra nadelig is voor het imago van de spoorwegen, heeft dat niets te maken met rijpadverkoop.
Moest wat de NMBS nu doet effectief andere treinen onmogelijk maken was dat inderdaad onaanvaardbaar geweest. Moesten die goederenoperatoren nu ander verkeer onmogelijk maken was dat onaanvaardbaar.
Maar in de feiten zien we dat het enkel European Sleeper is die een EC onmogelijk maakte met hun cowboy gedrag.