Ongewone samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
Het incident eerder op de dag op L94 zindert nog na: IC 3215 onderweg met 3x MS80 ipv 8x M6 en vertrek vanuit Aat (toch al beter dan de 1x MS80 een paar weken geleden...), de 3216 zelfs volledig afgeschaft.
De 3239 heeft overigens minder geluk, want daar is er effectief maar één MS80 om de M6-stam te vervangen. Wordt gezellig met een doorkomt in Brussel-Centraal om 17.40 u.
De 3239 heeft overigens minder geluk, want daar is er effectief maar één MS80 om de M6-stam te vervangen. Wordt gezellig met een doorkomt in Brussel-Centraal om 17.40 u.
Re: Ongewone samenstelling.
@Steve zolang er nog treinen als deze zijn waar er structureel met verminderde samenstelling gereden wordt moet je echt niet meer M7's op Eupen-Oostende verwachten. Daar zijn ze een leuk extraatje, op dit soort treinen zijn ze broodnodig.
- trainfan03
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55
Re: Ongewone samenstelling.
Geen idee of 'ie hier goed staat, maar m.i. geen nieuw topic waard...
Een vreemde eend in de Hasselte bijt:

Levering voor Arriva, veronderstel ik?
Een vreemde eend in de Hasselte bijt:

Levering voor Arriva, veronderstel ik?
-
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: Ongewone samenstelling.
Ik vermoed eerder dat dit de testritten van Arriva zijn voor toelating om in België te mogen rijden.
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Ongewone samenstelling.
Dat dacht ik ook al direct, jawel, en daarover hadden we toch al een draadje?
Maar aangaande
Maar aangaande
lijkt het me toch niet waarschijnlijk dat er reeds leveringen zouden gebeuren als zelfs de homologatie nog niet rond is - of wat heb ik gemist?Levering voor Arriva
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Ongewone samenstelling.
Die zijn allemaal al geleverd en rijden in Nederland en Duitsland al een tijdje rond.
Re: Ongewone samenstelling.
Geen idee waar het draadje is... Mag naar daar verplaatst worden als het zo is.jan_olieslagers schreef: ↑03 feb 2023, 18:09 Dat dacht ik ook al direct, jawel, en daarover hadden we toch al een draadje?
Maar aangaandelijkt het me toch niet waarschijnlijk dat er reeds leveringen zouden gebeuren als zelfs de homologatie nog niet rond is - of wat heb ik gemist?Levering voor Arriva
Ik dacht dat het misschien een levering voor Arriva was om ingezet te worden in NL-Limburg... Gewoon passage in Hasselt dus.
- trainfan03
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55
Re: Ongewone samenstelling.
IC 3234 reed deze ochtend met 1 MS08 (08116) ipv 1 MS80, gezien te Lokeren
Re: Ongewone samenstelling.
Hallo ik zag vandaag de 1357 in Luik testenritten doen iemand die iets meer weet?
Re: Ongewone samenstelling.
Los of met iets aan de haak? En waar leid je uit af dat het om proefritten ging?
Re: Ongewone samenstelling.
Los omdat er in elke stuurpost iemand zat en die een paar keer tot Luik Guime kwam
Re: Ongewone samenstelling.
E408 Oostende - Kortrijk - Welkenreadt rijd met 6I11B + 2I11A + 1 M6B + 1M7B. Ze hebben dus een I11A vervangen door een M7B rijtuig.
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 06 mar 2020, 23:27
Re: Ongewone samenstelling.
TimoTrimbos schreef: ↑01 feb 2023, 20:16 Nog enkele andere opvallendheden die ik heb gevonden toen ik wat rondspeurde in de app Hyperrail:
- De 2160 rijdt al enkele dagen rond met een râme bestaande uit i11's & 1 i10 (en op 2 ritten is M4-rijtuig 52340 getrackt, maar daarover twijfel ik).
Deze samenstelling heeft al enkele ritten op de IC-5100 gedaan (5105/5138) maar heeft op 27/1 zelfs P8800 naar Saint-Ghislain gedaan.
Ik heb vernomen dat de samenstelling op de 5100 visueel is bevestigd, nu hopen dat het zo blijft!
- P7803 reed op 31/1 met 5 M7-rijtuigen, omkaderd door 2734 & 2704.
Ter aanvulling hierop nog wat opvallendheden:
- P 7007 (De Panne - Schaarbeek) reed vanochtend met de 2124 en i-rijtuigen (i6B, i10B en nogal wat i11's). Deze rijtuigen reden normaal enkel met T18, maar het zou tof zijn als het weer gepland met T21 zou worden.
- P 8012 (Gent-Sint-Pieters - Schaarbeek) reed met de 1885 & i-rijtuigen (zo'n zelfde râme als bij de 2124). Deze rijtuigen zouden vanaf nu gepland zijn op deze P-trein en ik neem aan dat ook de tractie voorzien is met een T18.
- P 7803 zou opnieuw met 5 M7's en met 27's gereden hebben gelijk 31-1 zoals ik al meldde. Ditmaal met de 2703 en 2736, waarvan eerstgenoemde gisteren op P 8801 óók met M7's gereden heeft (maar dan met 2704 i.p.v. 2736). Ik ben benieuwd wat er juist klopt.
- Op de IC-dienst Brussel-Zuid - Liège-Saint-Lambert begonnen (en eindigden) werkdagelijks 2 ritten in Tournai: 2407/8 naar Luik, 2435/6 naar Tournai. Dit lijkt vanaf deze week gedaan te zijn, aangezien IC's 2407 & 2408 vanaf gisteren in Brussel-Zuid beginnen (en de 2435/2436 daar ook eindigen).
Re: Ongewone samenstelling.
TimoTrimbos schreef: ↑07 feb 2023, 09:05TimoTrimbos schreef: ↑01 feb 2023, 20:16 Nog enkele andere opvallendheden die ik heb gevonden toen ik wat rondspeurde in de app Hyperrail:
- De 2160 rijdt al enkele dagen rond met een râme bestaande uit i11's & 1 i10 (en op 2 ritten is M4-rijtuig 52340 getrackt, maar daarover twijfel ik).
Deze samenstelling heeft al enkele ritten op de IC-5100 gedaan (5105/5138) maar heeft op 27/1 zelfs P8800 naar Saint-Ghislain gedaan.
Ik heb vernomen dat de samenstelling op de 5100 visueel is bevestigd, nu hopen dat het zo blijft!
- P7803 reed op 31/1 met 5 M7-rijtuigen, omkaderd door 2734 & 2704.
Ter aanvulling hierop nog wat opvallendheden:
- P 7007 (De Panne - Schaarbeek) reed vanochtend met de 2124 en i-rijtuigen (i6B, i10B en nogal wat i11's). Deze rijtuigen reden normaal enkel met T18, maar het zou tof zijn als het weer gepland met T21 zou worden.
- P 8012 (Gent-Sint-Pieters - Schaarbeek) reed met de 1885 & i-rijtuigen (zo'n zelfde râme als bij de 2124). Deze rijtuigen zouden vanaf nu gepland zijn op deze P-trein en ik neem aan dat ook de tractie voorzien is met een T18.
- P 7803 zou opnieuw met 5 M7's en met 27's gereden hebben gelijk 31-1 zoals ik al meldde. Ditmaal met de 2703 en 2736, waarvan eerstgenoemde gisteren op P 8801 óók met M7's gereden heeft (maar dan met 2704 i.p.v. 2736). Ik ben benieuwd wat er juist klopt.
- Op de IC-dienst Brussel-Zuid - Liège-Saint-Lambert begonnen (en eindigden) werkdagelijks 2 ritten in Tournai: 2407/8 naar Luik, 2435/6 naar Tournai. Dit lijkt vanaf deze week gedaan te zijn, aangezien IC's 2407 & 2408 vanaf gisteren in Brussel-Zuid beginnen (en de 2435/2436 daar ook eindigen).
Even een aanpassing op uw 2400 reeks. De 2407/2408 rijden leeg van Doornik naar Brussel. 2435/2436 rijden vanaf Brussel leeg terug naar Doornik. Geen idee welke reden hier zou achterzitten.
P7803 staat volgens interne planning met M4 ingepland. Zowel gisteren (06/02) als vandaag 07/02.
P8801 staat er ook in als M4 trek/duw met 2703 en 2736 op 06/02.
P7012/8012 rijden inderdaad met 6I11B + 1I6B + 1I10B + 2I11A en T18 op kop.