elektrificatie L11
elektrificatie L11
Blijkbaar werd beslist om L11 te elektrificeren: https://www.lok-report.de/news/europa/i ... erpen.html.
Re: elektrificatie L11
Op 27 december 2021 schreef Shrek het volgende:
Bij deze zou dat dan op 1,5km na gerealiseerd zijn langs Belgische kant. Wachten op de 7km van ProRail?De lange termijnoplossing is trouwens de creatie van een apart goederenspoor van Zandvliet naar Bergem-op-Zoom. Dit nieuwe spoor zou dan elke investering rond Ekeren nutteloos maken.
Re: elektrificatie L11
Zolang L11 enkelspoor is, is dat eigenlijk nutteloos. Is er in die middenberm trouwens plaats voor twee sporen en bovenleidingsportieken?stijn schreef: ↑14 feb 2023, 08:26 Op 27 december 2021 schreef Shrek het volgende:Bij deze zou dat dan op 1,5km na gerealiseerd zijn langs Belgische kant. Wachten op de 7km van ProRail?De lange termijnoplossing is trouwens de creatie van een apart goederenspoor van Zandvliet naar Bergem-op-Zoom. Dit nieuwe spoor zou dan elke investering rond Ekeren nutteloos maken.
Re: elektrificatie L11
Dat is juist de voorwaarde waar er volgens het artikel in het eerste bericht aan voldaan zal worden... Vandaar mijn post...
Re: elektrificatie L11
Dat project is 20-30 jaar geleden afgeschoten in Nederland (naam was VARA, misschien nog sporen op internet).stijn schreef: ↑14 feb 2023, 08:26 Op 27 december 2021 schreef Shrek het volgende:Bij deze zou dat dan op 1,5km na gerealiseerd zijn langs Belgische kant. Wachten op de 7km van ProRail?De lange termijnoplossing is trouwens de creatie van een apart goederenspoor van Zandvliet naar Bergem-op-Zoom. Dit nieuwe spoor zou dan elke investering rond Ekeren nutteloos maken.
Ik ben ooit in Roosendaal naar een inspraakvergadering geweest.
Het aantal verwachte treinen was zeer hoog ingeschat, misschien om iets meer budget te hebben ?
Maar door dat massieve aantal goederentreinen begonnen de gemeentes ,in het verlengde van het tracé, tunnels te eisen...toen werd het stil...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: elektrificatie L11
Dagelijks rijden er nu per shift ongeveer een 30 tal bussen.
Misschien moeten ze ook eens nadenken om wat desiro's richting BASF te sturen

Misschien moeten ze ook eens nadenken om wat desiro's richting BASF te sturen


Re: elektrificatie L11
Men is een dikke 10 jaar geleden eens van plan geweest om reizigersvervoer in het havengebied te organiseren met MW41, maar dat is een stille dood gestorven. Toen met de werken aan de Antwerpse ring de stopplaats Antwerpen-Haven publiek openstelde was het succes ook niet denderend te noemen. Ik vrees dat dit niet veel reizigers gaat aantrekken.
Trouwens, met welke amplitude ga je dit organiseren? Om het uur? Bij wisselen van shiften?
Ook als gevolg dat de reizigerstreinen dik in de weg gaan rijden van het goederenvervoer...
Re: elektrificatie L11
De treinen naar de haven hebben een tijdlang ook in de dienstregeling gestaan.
Als je per shift 30 bussen rijdt, met 40 mensen per bus, dan vervoer je 1200 personen, daar heb je meer dan 4 Desiro's voor nodig, die op dat moment waarschijnlijk ook wel ergens anders nodig zijn. En je hebt ze tegelijkertijd nodig, want de shift wisselt in één keer. Dan is het niet handig als je bijvoorbeeld in een uur 4x rijdt. Het is piekvervoer wat vaak in de spits plaatsvindt. Als je daar materieel voor zoekt, dan beter wat M4 of M5 wat er nog is.
Als je per shift 30 bussen rijdt, met 40 mensen per bus, dan vervoer je 1200 personen, daar heb je meer dan 4 Desiro's voor nodig, die op dat moment waarschijnlijk ook wel ergens anders nodig zijn. En je hebt ze tegelijkertijd nodig, want de shift wisselt in één keer. Dan is het niet handig als je bijvoorbeeld in een uur 4x rijdt. Het is piekvervoer wat vaak in de spits plaatsvindt. Als je daar materieel voor zoekt, dan beter wat M4 of M5 wat er nog is.
-
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: elektrificatie L11
Ik denk mss dat dit een grapje was, toen ik het opzocht dan waren dat geen 30 bussen per uur tussen BASF & Antwerpen, maar bussen tussen BASF en de volledige regio erond, zo ver als Sint Niklaas en Geel. Ze hebben een netwerk, niet een enkele lijn met een tal van bussen achter elkaar.
Re: elektrificatie L11
Hebben ze nog een hub voor die bussen?
Waar passagiers konden wisselen vtussen bedrijven en bestemmingen of is dat weer verlaten?
Het was natuurlijk voor bijna iedereen tijdverlies....
Waar passagiers konden wisselen vtussen bedrijven en bestemmingen of is dat weer verlaten?
Het was natuurlijk voor bijna iedereen tijdverlies....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: elektrificatie L11
Toch een kleine update: vooruitziend zoals we in dit land zijn, werd L11 in het midden van de spoorberm aangelegd. Dat betekent dus dat de huidige lijn opgebroken moet worden om de twee nieuwe sporen te leggen

-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: elektrificatie L11
Als ik zo eens op satellietfoto's kijk, dan lijkt dat nogal mee te vallen. Het huidige enkelspoor ligt zo ver mogelijk naar het oosten. Het is moeilijk in te schatten op die foto's, en ik ben ook geen expert terzake, maar het lijkt me toch dat een eventueel tweede spoor er best bij kan aan de westkant, zonder grote hinder voor het bestaande spoor. Korte onderbrekingen zullen vermoedelijk onvermijdelijk zijn, weliswaar.Toch een kleine update: vooruitziend zoals we in dit land zijn, werd L11 in het midden van de spoorberm aangelegd. Dat betekent dus dat de huidige lijn opgebroken moet worden om de twee nieuwe sporen te leggen
Zie bv. https://www.google.com/maps/@51.334387, ... a=!3m1!1e3 (als het toegelaten is om hier die naam te vernoemen...)
@hieronder: kijk eens aan, ik ga warempel nog een keer gelijk krijgen ;)
Laatst gewijzigd door jan_olieslagers op 19 mar 2023, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: elektrificatie L11
Dat is niet waar, de plaats voor een tweede spoor is bewust vrijgehouden en is dus ook vrij.DR-fan schreef: ↑19 mar 2023, 15:31 Toch een kleine update: vooruitziend zoals we in dit land zijn, werd L11 in het midden van de spoorberm aangelegd. Dat betekent dus dat de huidige lijn opgebroken moet worden om de twee nieuwe sporen te leggenAangezien de Lillobrug al jaren onberijdbaar is, betekent dit dat de bedrijven langs de Scheldelaan (BASF bv...) wekenlang onbereikbaar zullen zijn. Wie had het ook al weer over een modal shift?