Ongewone samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
E8006 rijd met T2124 en 8I11 + 1I10
E8007 rijd met T2735 en 9M4en
Geen T18 meer verlopig in De Panne
E8007 rijd met T2735 en 9M4en
Geen T18 meer verlopig in De Panne
Re: Ongewone samenstelling.
Het kon uitzonderlijk geweest zijn dat die met een T21/27 zou gereden hebben.
Re: Ongewone samenstelling.
Vanavond om 17:56 in Schaarbeek, een Desiro die een MW41 trok richting NZV. Wellicht overbrenging?
Laatst gewijzigd door rdv op 14 feb 2023, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Ongewone samenstelling.
Dat is inderdaad vreemd. Vooral het tijdstip roept vragen op: men gaat toch geen overbrengingen doen op het drukste moment van het spitsuur, op een (nagenoeg) normale werkdag? Trouwens, horen we hier geen verhalen van materiaalschaarste - gaat men dan echt een Desiro uit het reizigersverkeer weghalen, terwijl een overbrenging toch net zo goed met een HLD77 kan? Erg vreemd.
NB ik kan het niet laten: het was toch zeker geen 41'er die een Desiro duwde :mrgreen: ?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
-
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: Ongewone samenstelling.
geen diesels toegelaten in de NZV, kon ook mss naar Jette of Brussel West gaan maar toch vreemd, zeker daar, en ik neem aan dat de pantograaf naar boven zat om te bepalen wie er trok.jan_olieslagers schreef: ↑14 feb 2023, 21:33Dat is inderdaad vreemd. Vooral het tijdstip roept vragen op: men gaat toch geen overbrengingen doen op het drukste moment van het spitsuur, op een (nagenoeg) normale werkdag? Trouwens, horen we hier geen verhalen van materiaalschaarste - gaat men dan echt een Desiro uit het reizigersverkeer weghalen, terwijl een overbrenging toch net zo goed met een HLD77 kan? Erg vreemd.
NB ik kan het niet laten: het was toch zeker geen 41'er die een Desiro duwde?
MW41's horen enkel rond Hasselt, Charleroi en Gent te staan, en voor overbrengst tussen alle drie is het gemakkelijk genoeg om Brussel te ontwijken. En als het omgekeerd is snap ik ook niet waarom men een MW41 zou gebruiken om te slepen, zeker sinds die niet in de buurt van Brussel komen, de dichtste zitten in Aalst...
Re: Ongewone samenstelling.
Het transport zien passeren in Aalst de desrio zat voor op. Ik denk dat de 41 naar melle gebracht is
Re: Ongewone samenstelling.
De MW41 zal een grote revisie hebben gehad in CW Zalzinnes bij Namen. Daar Machinisten de MW41 niet kennen is het makkelijk om dit met een desiro/sprinter/Break te doen gezien en mechanisch en pneumatisch dezelfde koppeling hebben (alleen elektrisch koppelen is niet toegelaten). Een Desiro kent iedereen binnen de spoorweg. Deze reed via L28/L50 zo naar PW Melle.
Re: Ongewone samenstelling.
Dank voor de info. Het was Inderdaad de Desiro met panto omhoog.260689 schreef: ↑15 feb 2023, 07:04De MW41 zal een grote revisie hebben gehad in CW Zalzinnes bij Namen. Daar Machinisten de MW41 niet kennen is het makkelijk om dit met een desiro/sprinter/Break te doen gezien en mechanisch en pneumatisch dezelfde koppeling hebben (alleen elektrisch koppelen is niet toegelaten). Een Desiro kent iedereen binnen de spoorweg. Deze reed via L28/L50 zo naar PW Melle.
Re: Ongewone samenstelling.
De 08522 heeft momenteel de twijfelachtige eer om, opnieuw, als enige Desiro IC2118 naar Luxemburg te verzekeren. Niet alle reizigers konden mee in Brussel Luxemburg en emoties op het perron liepen hoog op.
Re: Ongewone samenstelling.
Ik passeerde vandaag deze trein in tegenovergestelde richting. Ook eenmaal meegemaakt dat ze één enkele Desiro inzitten op dit traject. Sindsdien probeer ik indien mogelijk vanaf Brussel-Zuid en ruim voor het uur van vertrek in te stappen.
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: Ongewone samenstelling.
Iets is beter dan niets, maar dit is toch ondermaats voor zo'n verbinding.
Trein werd overigens afgeschaft vanaf Namen.
Trein werd overigens afgeschaft vanaf Namen.
Re: Ongewone samenstelling.
Afgelopen dinsdag had IC414 Kortrijk-Welkenraedt niet alleen een M6BD in het midden van zijn I11-samenstelling (dat is sowieso voorzien), maar ook een tweede klasse M7-rijtuig.
Re: Ongewone samenstelling.
E1814 rijd vandaag met 8I11 + 1I10 + 1I6 omkaderd door de 1865 en 1841. Zal met vertraging rijden daar die op zijn voorziene perron in Oostende niet berekend is op zulke samenstellingen. En hierdoor de reisweg niet vrijmaakt. (komt uit de bundel)