IC/IR2007
Tja, het oosten van het land zijn de grote winnaars met de nieuwe dienstregeling...
Als ik spreek voor mezelf is alles er ingewikkelder op gekomen,
en als je dan ziet dat de verbinding Oostende-Brugge-Gent helemaal slecht is, dan is er niet echt iets goed gekomen voor West-Vlaanderen.
Maar dat geheel terzijde.
en als je dan ziet dat de verbinding Oostende-Brugge-Gent helemaal slecht is, dan is er niet echt iets goed gekomen voor West-Vlaanderen.
Dag,
Ik zou nu ook niet gaan wanhopen. Er is bewust uitgegaan van een geleidelijke aanpassing. Luik en Limburg hebben het hunne al gehad, Antwerpen volgt in juni, er komt ongetwijfeld op termijn ook nog iets voor de beide Vlaanderen en de andere Waalse provincies. Geduld is ene mooie deugd.
Ik zou nu ook niet gaan wanhopen. Er is bewust uitgegaan van een geleidelijke aanpassing. Luik en Limburg hebben het hunne al gehad, Antwerpen volgt in juni, er komt ongetwijfeld op termijn ook nog iets voor de beide Vlaanderen en de andere Waalse provincies. Geduld is ene mooie deugd.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Wacht tot Brugge-Gent op 4 sporen zit, dan zal die dienstverlening heel wat verbeteren.SIMPY.be schreef:Tja, het oosten van het land zijn de grote winnaars met de nieuwe dienstregeling...
Hallo,
Eens een vraagje: is het theoretisch gezien ook mogelijk om op de IC O 1 trein 's morgens en 1 trein 's avonds door te trekken naar Oostende? Maar dan in de andere richting als de nu bestaande IC O's tot FSD.
Want, moest men dat in juli en augustus doen, dan heeft men er ineens een nieuwe IC-T bij... Maar daarvoor mankeert men 13'ers+I11 zeker...
Groeten,
Joris De Mol
Eens een vraagje: is het theoretisch gezien ook mogelijk om op de IC O 1 trein 's morgens en 1 trein 's avonds door te trekken naar Oostende? Maar dan in de andere richting als de nu bestaande IC O's tot FSD.
Want, moest men dat in juli en augustus doen, dan heeft men er ineens een nieuwe IC-T bij... Maar daarvoor mankeert men 13'ers+I11 zeker...
Groeten,
Joris De Mol
Voor de geinteresseerden: een video over de "bocht van Leuven" met beelden uit de stuurpost. http://video-tvl.brainlane.com/play.asp ... Brussel%2E
Dat ze maar eerst de boel in oostkamp onteigend krijgen,eerste bod hebben we al geweigerd,de 2 de bod volgens kenners zouden we moeten aanvaarden,kwestie van ze te pluimen,iemand z'n huis afnemen is verre van plezant hè,benieuwd wat ze nu weer zullen willen geven.En op tijd alle bruikbare dingen meeneemen uit dat huis (is iemand van m'n familie die daar woont)Blackie schreef:Wacht tot Brugge-Gent op 4 sporen zit, dan zal die dienstverlening heel wat verbeteren.SIMPY.be schreef:Tja, het oosten van het land zijn de grote winnaars met de nieuwe dienstregeling...
Het gaat hier om dwingende redenen,huis een 4 tal jaar geleden opgekocht,2 maand na aankoop dit te weten gekomen,naar het schijnt was die vorige eigenaar op de hoogte van dit,die geeft verdomme lef,het huis moet weg,anders kunnen ze hun sporen niet bijleggen,het ene na het andere huis komt daar leeg te staanSteven schreef:opletten wat je zegt, er zijn onteigeningen en onteigeningen. je kan ze met dwingende reden hebben ook (jammer genoeg voor de eigenaars de minst gunstige)

Het betreft hier een gezin met 2 jonge kindjes van 2 en 4 jaar

en dan nog zo'n schoon huis,ja dade

Dat zal nog een poos duren, en ik vraag me af of het wel zo een goede investering is.Blackie schreef: Wacht tot Brugge-Gent op 4 sporen zit, dan zal die dienstverlening heel wat verbeteren.
Voor het reizigersverkeer is een verhoging tot 200 kph, plus de uitwijkmogelijkheden in Aalter in Landegem voldoende om een goede IC/IR en L trein dienst uit te baten.
Voor het goederenverkeer zou men beter een nieuwe lijn bouwen van Zeebrugge naar Antwerpen langs de expressweg. Is voorzien op het gewestplan, en op die manier kan men op een handige manier de goederenstromen van/naar onze zeehavens voor een flink deel van het reizigersverkeer scheiden.
Ik heb zo een vermoeden dat u mijnheer lippens nog niet kent,blijven dromen,die 4 sporen tussen brugge en gent,zijn hoofdzakelijk voor goederen,eveneens de tunnelwerken voor autoverkeer in brugge zijn voor de vrachtwagens,er is daar een grote terminal bijgekomen,en zeebrugge groeit nog,plaats genoeg om fabrieken neer te zetten,en goed voor de Brugse werkgelegenheidK V B schreef:Dat zal nog een poos duren, en ik vraag me af of het wel zo een goede investering is.Blackie schreef: Wacht tot Brugge-Gent op 4 sporen zit, dan zal die dienstverlening heel wat verbeteren.
Voor het reizigersverkeer is een verhoging tot 200 kph, plus de uitwijkmogelijkheden in Aalter in Landegem voldoende om een goede IC/IR en L trein dienst uit te baten.
Voor het goederenverkeer zou men beter een nieuwe lijn bouwen van Zeebrugge naar Antwerpen langs de expressweg. Is voorzien op het gewestplan, en op die manier kan men op een handige manier de goederenstromen van/naar onze zeehavens voor een flink deel van het reizigersverkeer scheiden.

IR n (uit Charleroi) en IC M (uit Brussel) rijden vanaf 9u23 tussen Namen en Jambes op hetzelfde uur. Ze gaan die toch niet gaan koppelen en ontkoppelen voor die 3 km, zeker?
Of gaan ze naast mekaar rijden, met één van beide op tegenspoor? Dan gaan ze een koerske doen!
Die het laatste te Jambes aankomt, moet trakteren!

Of gaan ze naast mekaar rijden, met één van beide op tegenspoor? Dan gaan ze een koerske doen!

ik heb dat ne keer gezien op lijn 53 Leuven-Mechelen.
als ik mij niet vergis was dat ter hoogte van het viaduct van de E314, op 1 spoor was er een AM96 en op het andere een sprinter dacht ik. (ik weet niet meer welke op tegenspoor reed)
beide reden gedeeltelijk naast mekaar, ongeveer even snel (of traag
richting Leuven
als ik mij niet vergis was dat ter hoogte van het viaduct van de E314, op 1 spoor was er een AM96 en op het andere een sprinter dacht ik. (ik weet niet meer welke op tegenspoor reed)
beide reden gedeeltelijk naast mekaar, ongeveer even snel (of traag