Ice verbinding Brussel Duitsland
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Communicatie aan de reizigers echter niet optimaal zo blijkt...
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Deze is gewoon aan het perron gestaan hoor waar aansluiting werd voorzien op de E512 en E537. Ik hoorde net van een collega die op het OCC in Antwerpen zit dat de E2136 een extra stop in Leuven gekregen heeft voor reizigers van Waremme mee te nemen. (Deze rijden dit weekend om via Leuven wegens werken tussen Brussel Luxemburg en Ottigniesjan_olieslagers schreef: ↑23 apr 2023, 15:16Mooi geregeld inderdaad. Maar een geluk dat Infrabel de uitwijksporen nog niet had uitgebroken, daarmee was er plaats en tijd om kop te maken.
-
- Berichten: 2680
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Waarom heeft E2136 een stop in Leuven nodig als die reizigers toch al op E537 richting Oostende zitten?260689 schreef: ↑23 apr 2023, 16:27Deze is gewoon aan het perron gestaan hoor waar aansluiting werd voorzien op de E512 en E537. Ik hoorde net van een collega die op het OCC in Antwerpen zit dat de E2136 een extra stop in Leuven gekregen heeft voor reizigers van Waremme mee te nemen. (Deze rijden dit weekend om via Leuven wegens werken tussen Brussel Luxemburg en Ottigniesjan_olieslagers schreef: ↑23 apr 2023, 15:16Mooi geregeld inderdaad. Maar een geluk dat Infrabel de uitwijksporen nog niet had uitgebroken, daarmee was er plaats en tijd om kop te maken.
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Met die vraag zit ik ook in het achterhoofd. Niet te min, wel mooi dat Leuven een 1malige verbinding Luxemburg - Brussel hadtrainlovertje schreef: ↑23 apr 2023, 16:43Waarom heeft E2136 een stop in Leuven nodig als die reizigers toch al op E537 richting Oostende zitten?260689 schreef: ↑23 apr 2023, 16:27Deze is gewoon aan het perron gestaan hoor waar aansluiting werd voorzien op de E512 en E537. Ik hoorde net van een collega die op het OCC in Antwerpen zit dat de E2136 een extra stop in Leuven gekregen heeft voor reizigers van Waremme mee te nemen. (Deze rijden dit weekend om via Leuven wegens werken tussen Brussel Luxemburg en Ottigniesjan_olieslagers schreef: ↑23 apr 2023, 15:16
Mooi geregeld inderdaad. Maar een geluk dat Infrabel de uitwijksporen nog niet had uitgebroken, daarmee was er plaats en tijd om kop te maken.
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Ik zie op de vertragingsatest dat ICE 314 Luik niet heeft bedient, maar wel in Angleur is gestopt.
Weet er iemand waarom dit werd gedaan?
Edit: blijkbaar hebben bijna alle ritten in Angleur gestopt, en niet in Luik.
Weet er iemand waarom dit werd gedaan?
Edit: blijkbaar hebben bijna alle ritten in Angleur gestopt, en niet in Luik.
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Werken in Ans met omleiding via Kinkempois. Volgende week nog eens.
*Correctie typo Ans
*Correctie typo Ans
Laatst gewijzigd door groentje op 30 apr 2023, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Als het goed is mag het gezegd worden.
Wederom de werken rond Luik worden alle ICE's beperkt tot Brussel-Noord. Maar sinds dit weekend stoppen diezelfde ICE's allemaal ook in Leuven! Wat voor Leuven zeker geen onaangename reclame is.
Wederom de werken rond Luik worden alle ICE's beperkt tot Brussel-Noord. Maar sinds dit weekend stoppen diezelfde ICE's allemaal ook in Leuven! Wat voor Leuven zeker geen onaangename reclame is.
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Ja, inderdaad. Maar misschien voelen sommige Franstaligen zich tekortgedaan? Brussel-Noord is al een meer Nederlandstalig station dan Brussel-Zuid, en dan Leuven er nog eens bovenop? Een jaar of veertig geleden waren daar gegarandeerd klachten over gekomen!
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Tis nog steeds een uitzondering he. Maarja, je hebt altijd en overal klagers. De reden van de beperking in Brussel-Noord is door de omleiding te Luik om de RT te beperken indien nodig.jan_olieslagers schreef: ↑30 apr 2023, 12:58Ja, inderdaad. Maar misschien voelen sommige Franstaligen zich tekortgedaan? Brussel-Noord is al een meer Nederlandstalig station dan Brussel-Zuid, en dan Leuven er nog eens bovenop? Een jaar of veertig geleden waren daar gegarandeerd klachten over gekomen!
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Langs waar worden die omgeleidt eigenlijk?260689 schreef: ↑30 apr 2023, 13:00Tis nog steeds een uitzondering he. Maarja, je hebt altijd en overal klagers. De reden van de beperking in Brussel-Noord is door de omleiding te Luik om de RT te beperken indien nodig.jan_olieslagers schreef: ↑30 apr 2023, 12:58Ja, inderdaad. Maar misschien voelen sommige Franstaligen zich tekortgedaan? Brussel-Noord is al een meer Nederlandstalig station dan Brussel-Zuid, en dan Leuven er nog eens bovenop? Een jaar of veertig geleden waren daar gegarandeerd klachten over gekomen!
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Hoezo is Brussel-Noord meer nederlandstalig ? Omroepen en affiches zijn toch steeds tweetalig ?jan_olieslagers schreef: ↑30 apr 2023, 12:58 Brussel-Noord is al een meer Nederlandstalig station dan Brussel-Zuid
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Volgens de reisinformatie bij NMBS Europe wordt er gestopt in Angleur i.p.v. Luik-Guillemins, ik vermoed dat de ICEs over spoorlijn 36, 36A, 37/1 en 37 gaan.
-
- Berichten: 2680
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Vanaf Angleur gaan ze gewoon verder via HSL 3 naar Duitsland.AlexNL schreef: ↑30 apr 2023, 15:22Volgens de reisinformatie bij NMBS Europe wordt er gestopt in Angleur i.p.v. Luik-Guillemins, ik vermoed dat de ICEs over spoorlijn 36, 36A, 37/1 en 37 gaan.