Ongewone samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
Vandaag reed op de IC 2215 (Gent-Sint-Pieters - Tongeren) een stam van vier M7-rijtuigen. Normaal is hier nog een stam van zes M7-rijtuigen aan gekoppeld, maar deze ontbrak dus vandaag. Doordat deze in Brussel-Noord met 14 minuten vertraging vertrok (voorzien vertrekuur daar is 16h:55), reed hij tot overmaat van ramp nog ongeveer op het tijdstip van de P8306 naar Tongeren, die ... vandaag afgeschaft was.
Re: Ongewone samenstelling.
E2120 rijd vandaag met 4xAM08 desiro ipv trek/duw T13+1xI10B+3I11B+1I11A+1I11BDX.
Re: Ongewone samenstelling.
Ongelofelijk dat ze dit materieel op dit traject inzetten. Het comfort van een Desiro is niet optimaal voor een rit van 3u20...
- trainfan03
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55
Re: Ongewone samenstelling.
Qua capaciteit is het alleszins minstens een verdubbeling in het aantal zitplaatsen. Een Desiro is misschien niet ontworpen als IC-trein waardoor het comfort niet optimaal is, maar ik denk als reiziger dat we ondertussen al blij zijn als er überhaupt iets afkomt, want voor hetzelfde geld schaften ze de rit gewoon af
Re: Ongewone samenstelling.
Het alternatief is de trein afschaffen. Gun je die reizigers dan liever 8u vertraging en een hotel in Brussel of Namen?
- trainfan03
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55
Re: Ongewone samenstelling.
IC 1820 reed met zijn voorziene 2 MS08-stellen, maar het laatste stel was niet toegankelijk voor reizigers (deuren gesloten, lichten uit, maar borden wel aan). EMMA riep wel af: "De eersteklasplaatsen bevinden zich in het eerste, derde, vierde en laatste rijtuig." Bij het aanspreken van de TBG met de vraag waarom het laatste stel afgesloten was kreeg ik het vriendelijke antwoord "Wat doet dat er toe". Iemand enig idee?
Re: Ongewone samenstelling.
Bij treinen met weinig bezetting durft men wel eens de reizigers te groeperen in een deel van de trein. Dit is beter voor sociale controle en maakt het makkelijker om de trein te controleren bij het beëindigen.trainfan03 schreef: ↑02 mei 2023, 23:32 IC 1820 reed met zijn voorziene 2 MS08-stellen, maar het laatste stel was niet toegankelijk voor reizigers (deuren gesloten, lichten uit, maar borden wel aan). EMMA riep wel af: "De eersteklasplaatsen bevinden zich in het eerste, derde, vierde en laatste rijtuig." Bij het aanspreken van de TBG met de vraag waarom het laatste stel afgesloten was kreeg ik het vriendelijke antwoord "Wat doet dat er toe". Iemand enig idee?
Ik heb het alvast nog nooit meegemaakt dat ze dit doen als de trein goed gevuld is.
Re: Ongewone samenstelling.
Er zijn officiële lijsten welke treinen er welke rijtuigen er mogen/moeten afgesloten worden. M'n kan dit inderdaad doen voor de veiling, maar dan moet dit gecommuniceerd worden intern.Shrek schreef: ↑02 mei 2023, 23:36Bij treinen met weinig bezetting durft men wel eens de reizigers te groeperen in een deel van de trein. Dit is beter voor sociale controle en maakt het makkelijker om de trein te controleren bij het beëindigen.trainfan03 schreef: ↑02 mei 2023, 23:32 IC 1820 reed met zijn voorziene 2 MS08-stellen, maar het laatste stel was niet toegankelijk voor reizigers (deuren gesloten, lichten uit, maar borden wel aan). EMMA riep wel af: "De eersteklasplaatsen bevinden zich in het eerste, derde, vierde en laatste rijtuig." Bij het aanspreken van de TBG met de vraag waarom het laatste stel afgesloten was kreeg ik het vriendelijke antwoord "Wat doet dat er toe". Iemand enig idee?
Ik heb het alvast nog nooit meegemaakt dat ze dit doen als de trein goed gevuld is.
- trainfan03
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55
Re: Ongewone samenstelling.
In Gent-Sint-Pieters wou iemand met rolstoel opstappen en Assistance wist niet dat de laatste afgesloten was, EMMA riep het ook niet af, conducteur zei er niks over. Ik neem deze trein wel vaker op de week en nog nooit meegemaakt dat het laatste stel dicht is. Ik snap het veiligheidsaspect, maar het was wel welkom dat tweede stel, want het eerste was gezellig gevuld.
Re: Ongewone samenstelling.
De samenstelling is niet ongewoon, maar wel de Lijnen waar ze op zullen rijden.
De NJ E425 Brussel-Zuid - Wien hbf zal vanaf Schaarbeek de L27 oprijden via Vilvoorde tot Y-Weerde L27B/L27B/1 naar Y-Hever de L53 op naar Leuven. Staat nog in de bundel van Vorst-rijtuigen.
Blijkbaar is het rijpad nogmaals veranderd en zal dus via de Luchthaven rijden.
De NJ E425 Brussel-Zuid - Wien hbf zal vanaf Schaarbeek de L27 oprijden via Vilvoorde tot Y-Weerde L27B/L27B/1 naar Y-Hever de L53 op naar Leuven. Staat nog in de bundel van Vorst-rijtuigen.
Blijkbaar is het rijpad nogmaals veranderd en zal dus via de Luchthaven rijden.
Re: Ongewone samenstelling.
Na het incident in Zaventem van deze namiddag is men heel wat treinen beginnen omleiden en afschaffen.
Re: Ongewone samenstelling.
Iemand die iets meer weet waarom er rondt 15u45 9 m6 met 2x 18 in zeebrugge/ strand stonden?
Re: Ongewone samenstelling.
E17828 Brugge-bundel-B - Zeebrugge-Dorp - Knokke - Brugge - Oostende-Bundel-A.
Wat de bedoeling is van deze rit blijft me een raadsel.
Was voorzien Zeebrugge-Dorp, maar is in Zeebrugge-Strand aangekomen.
Wat de bedoeling is van deze rit blijft me een raadsel.
Was voorzien Zeebrugge-Dorp, maar is in Zeebrugge-Strand aangekomen.
Re: Ongewone samenstelling.
Volgens haltelink zijn de 744+975 verdwaald, en onderweg in de serie 6500 tussen Brussel-Zuid en Louvain-la-Neuve. Op het moment van schrijven nu onderweg als 6556 naar Louvain-la-Neuve.