Het bericht van op vrtnieuws is wel al een jaartje oud...Steven schreef:De 90 extra dubbeldekswagons worden geleverd tussen januari 2008 en april 2009. dit vooral in gedachte houden, zo een rijtuig maak je ni aan de zelfde snelheid van een golf he
Materieel GEN-CR
Ondertussen is het eerste CityRail klassiekje in dienst.De 707 is hernummerd in 978 (3de of 4de bezetting al) , de rest van de CityRails zullen ergens in de reeks 960-999 terechtkomen..
http://www.wallorail.be/actu/0207/9.htm
Op de voorkant is een nogal rare "informatiedisplay" geplaatst , waarschijnlijk zal het een zogenaamde "missie code" zoals op het Parijse RER tonen waarin men vertrekstation , eindstation en lijn kan herkennen ..
Al bij al wel geslaagd , maar het kan toch niet helemaal tippen aan nieuw materieel ... Waar blijft immers die order daarvoor ??
Op de voorkant is een nogal rare "informatiedisplay" geplaatst , waarschijnlijk zal het een zogenaamde "missie code" zoals op het Parijse RER tonen waarin men vertrekstation , eindstation en lijn kan herkennen ..
Al bij al wel geslaagd , maar het kan toch niet helemaal tippen aan nieuw materieel ... Waar blijft immers die order daarvoor ??

Op het eerste zicht mooie gedaan en hoe groot is de afdeling "beestenwagon" dan?msts.be schreef:Ondertussen is het eerste CityRail klassiekje in dienst.De 707 is hernummerd in 978 (3de of 4de bezetting al) , de rest van de CityRails zullen ergens in de reeks 960-999 terechtkomen..
Die nummer aan de zijdeuren is wel mooi, dat display vooraan, is zo van we willen maar we kunnen niet...
Precies of ne leek die X aantal maal per jaar een CR neemt dat nummertje gaat onthouden.
Op welk lijn circuleert dat stel voor de moment?
Ik ben eens benieuwd wanneer het op lijn 89 eens zal langskomen, treinfreaks kunnen er nu jacht op maken met hun fototoestel.

Ik zal eens een overzicht geven van de verschillende Cityrailverbindingen:
Zo leert iedere forumgebruiker zijn CityRail alfabet misschien.
CR 1: Aalst - Erembodegem - Denderleeuw - Liedekerke - Ternat - Dilbeek - Jette - Brussel-Schuman - Brussel-Luxemburg - Etterbeek
CR 2: Dendermonde - Lebbeke - Merchtem - Asse- Jette - Brussel-Noord - Brussel-Centraal - Brussel-Zuid - Halle - Edingen - Herne - Tollembeek - Galmaarden - Geraardsbergen
CR 3: Nijvel - Eigenbrakel (enkel tijds de spits) - Brussel-Zuid - Brussel- Centraal - Brussel-Noord - Brussel-Schuman - Brussel-Luxemburg - Etterbeek - Bosvoorde - Terhulpen - Louvain-La-Neuve-Universite
CR 4: Zottegem - Burst - Haaltert - Denderleeuw-> Brussel-Zuid - Brussel-Centraal - Brussel-Noord (CR 4 gaat over in CR 5)
Geraardsbergen - Ninove - Denderleeuw (enkel tijdens de spits)
CR 5:Brussel-Zuid - Brussel-Centraal - Brussel-Noord - (gedeelte met CR 4) - Jette - Dilbeek - Ternat - Liedekerke - Denderleeuw - Erembodegem - Aalst
CR6: S' Gravenbrakel - Tubeke - Halle - Buizingen - Lot - Vorst-Zuid - Brussel-Zuid - Brussel-Centraal - Brussel-Noord - Haren-Zuid - Zaventem - Nossegem - Kortemberg - Veltem - Leuven (CR 6: 2 verbindigen per uur)
Bron: (CityRailboekje (of de CRbijbel) per 10/12/2006)
Nog enkele vraagjes:
Op de eerste pagina van het CityRailboekje staat , de eerste citaat van de NMBS “Het belangrijkste doel van de lancering van het Cityrailproject een gevoelige verhoging van de kwaliteit van de dienstverlening door specifieke opvolging van deze treinen.”
Gevolgd door: “De positieve resultaten inzake regelmaat, aangeboden zitplaatsen en netheid leiden ons naar een verdere uitbreiding van het project: de LANG VERWACHTE STAPSGEWIJZE VERHOGING van de BEDIENINGS frekwentie.”
Ik zou graag eens weten op welke verbindingen ze nog de frekwentie willen verhogen?
Maar ik zal voor Vlaanderen op niet te veel rekenen....
Zo leert iedere forumgebruiker zijn CityRail alfabet misschien.

CR 1: Aalst - Erembodegem - Denderleeuw - Liedekerke - Ternat - Dilbeek - Jette - Brussel-Schuman - Brussel-Luxemburg - Etterbeek
CR 2: Dendermonde - Lebbeke - Merchtem - Asse- Jette - Brussel-Noord - Brussel-Centraal - Brussel-Zuid - Halle - Edingen - Herne - Tollembeek - Galmaarden - Geraardsbergen
CR 3: Nijvel - Eigenbrakel (enkel tijds de spits) - Brussel-Zuid - Brussel- Centraal - Brussel-Noord - Brussel-Schuman - Brussel-Luxemburg - Etterbeek - Bosvoorde - Terhulpen - Louvain-La-Neuve-Universite
CR 4: Zottegem - Burst - Haaltert - Denderleeuw-> Brussel-Zuid - Brussel-Centraal - Brussel-Noord (CR 4 gaat over in CR 5)
Geraardsbergen - Ninove - Denderleeuw (enkel tijdens de spits)
CR 5:Brussel-Zuid - Brussel-Centraal - Brussel-Noord - (gedeelte met CR 4) - Jette - Dilbeek - Ternat - Liedekerke - Denderleeuw - Erembodegem - Aalst
CR6: S' Gravenbrakel - Tubeke - Halle - Buizingen - Lot - Vorst-Zuid - Brussel-Zuid - Brussel-Centraal - Brussel-Noord - Haren-Zuid - Zaventem - Nossegem - Kortemberg - Veltem - Leuven (CR 6: 2 verbindigen per uur)
Bron: (CityRailboekje (of de CRbijbel) per 10/12/2006)
Nog enkele vraagjes:
Op de eerste pagina van het CityRailboekje staat , de eerste citaat van de NMBS “Het belangrijkste doel van de lancering van het Cityrailproject een gevoelige verhoging van de kwaliteit van de dienstverlening door specifieke opvolging van deze treinen.”
Gevolgd door: “De positieve resultaten inzake regelmaat, aangeboden zitplaatsen en netheid leiden ons naar een verdere uitbreiding van het project: de LANG VERWACHTE STAPSGEWIJZE VERHOGING van de BEDIENINGS frekwentie.”
Ik zou graag eens weten op welke verbindingen ze nog de frekwentie willen verhogen?
Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
Op alle City-Rail lijnen rond Brussel. Uiteindelijk zouden er 2 City Rails per uur moeten komen, op aalle CR verbindingen.Duikbril AM86 schreef: Ik zou graag eens weten op welke verbindingen ze nog de frekwentie willen verhogen?
Groeten,
Joris De Mol