#trainbow - Rainbow Desiro
Re: #trainbow - Rainbow Desiro
Ik herinner mij nog bij de kerstdesiro enkel jaren terug dat er permanente bewaking was 's nachts in de bundel, maar dat is zelfs geen garantie om die graffitivrij te houden.
Re: #trainbow - Rainbow Desiro
Het is al jaren een groot probleem bij de NMBS, waar jammer genoeg niets aan gedaan wordt.Met al het geld dat al verspild is aan het reinigen van besmeurd materiaal had men al lang meer beveiligde opstelterreinen kunnen inrichten.
Waar de situatie ook achteruit gaat qua graffiti, is Nederland. Waar men nog niet zo lang geleden haast nooit beklad materieel zag rondrijden, ziet men nu dagelijks meerdere "kunstwerken" op de sporen.
Heeft hier iemand een verklaring voor?
Waar de situatie ook achteruit gaat qua graffiti, is Nederland. Waar men nog niet zo lang geleden haast nooit beklad materieel zag rondrijden, ziet men nu dagelijks meerdere "kunstwerken" op de sporen.
Heeft hier iemand een verklaring voor?
Re: #trainbow - Rainbow Desiro
Personeelstekorten bij de reiniging. Dat zie je helaas ook bij de schoonmaak binnen.
Nog altijd is de afspraak dat er landelijk maximaal een x aantal m2 aan graffiti rond mag rijden, maar het wordt helaas steeds lastiger om dat vol te houden.
Enigszins offtopic, maar mochten er hier trouwens nog mensen zijn die regelmatig in Nederland komen en graag mee willen helpen met het melden van graffiti op treinen, daarvoor is er een speciale app, waardoor de meldingen direct bij NS en het schoonmaakbedrijf terecht komen;
https://play.google.com/store/apps/deta ... tification
Deze app stelt een paar vragen over de aard van de graffiti (binnen in de trein of buiten, schatting hoeveel m2, zit het op het dak/ramen/beide kanten, is het kwetsend, etc), waarna er een foto van de graffiti en van het treinstelnummer toegevoegd dient te worden (ter verificatie).
De meldingen worden meteen geanalyseerd en doorgezet naar de schoonmakers, zodat die ermee aan de slag kunnen, waarbij uiteraard hoge prio (kwetsende teksten/tekeningen, graffiti over ramen of zelfs de hele bakwand) als eerste behandeld worden.
Nog altijd is de afspraak dat er landelijk maximaal een x aantal m2 aan graffiti rond mag rijden, maar het wordt helaas steeds lastiger om dat vol te houden.
Enigszins offtopic, maar mochten er hier trouwens nog mensen zijn die regelmatig in Nederland komen en graag mee willen helpen met het melden van graffiti op treinen, daarvoor is er een speciale app, waardoor de meldingen direct bij NS en het schoonmaakbedrijf terecht komen;
https://play.google.com/store/apps/deta ... tification
Deze app stelt een paar vragen over de aard van de graffiti (binnen in de trein of buiten, schatting hoeveel m2, zit het op het dak/ramen/beide kanten, is het kwetsend, etc), waarna er een foto van de graffiti en van het treinstelnummer toegevoegd dient te worden (ter verificatie).
De meldingen worden meteen geanalyseerd en doorgezet naar de schoonmakers, zodat die ermee aan de slag kunnen, waarbij uiteraard hoge prio (kwetsende teksten/tekeningen, graffiti over ramen of zelfs de hele bakwand) als eerste behandeld worden.
Re: #trainbow - Rainbow Desiro
Ik heb drie afzonderlijke keren die app geprobeerd te gebruiken en driemaal lukte het niet. Tweemaal "connection has timed out", terwijl ik een stabiele internetverbinding had en het formuliertje zo snel mogelijk invulde - wat weliswaar niet al te snel gaat omdat je verplicht in die app de foto's van de graffiti dient te maken, maar toch - en een derde keer, een paar uur na een eerdere poging tot melding, heette het "het maximaal aantal meldingen is bereikt".
Ik zou op basis van die ervaringen zelf zeggen, bespaar je de moeite...
Ik zou op basis van die ervaringen zelf zeggen, bespaar je de moeite...

-
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 02 nov 2020, 10:46
Re: #trainbow - Rainbow Desiro
NS is al enige tijd de pedalen kwijt. Het wordt tijd om die concessie hoofdrailnet eens écht aan te besteden.
Laatst gewijzigd door jknockaert op 22 mei 2023, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 02 nov 2020, 10:46
Re: #trainbow - Rainbow Desiro
Om een of andere reden lijken die problemen zich veel minder voor te doen bij andere vervoerders zoals Arriva.
Na ja zeg, bij NS zit er nog altijd op elke trein een of twee hoofdconducteurs. Vervoerbewijzen controleren doen die nog nauwelijks. Kunnen die niet even de graffiti melden tussen het sleutelen door?Lynx schreef: ↑22 mei 2023, 10:21 Enigszins offtopic, maar mochten er hier trouwens nog mensen zijn die regelmatig in Nederland komen en graag mee willen helpen met het melden van graffiti op treinen, daarvoor is er een speciale app, waardoor de meldingen direct bij NS en het schoonmaakbedrijf terecht komen;
https://play.google.com/store/apps/deta ... tification
Deze app stelt een paar vragen over de aard van de graffiti (binnen in de trein of buiten, schatting hoeveel m2, zit het op het dak/ramen/beide kanten, is het kwetsend, etc), waarna er een foto van de graffiti en van het treinstelnummer toegevoegd dient te worden (ter verificatie).
De meldingen worden meteen geanalyseerd en doorgezet naar de schoonmakers, zodat die ermee aan de slag kunnen, waarbij uiteraard hoge prio (kwetsende teksten/tekeningen, graffiti over ramen of zelfs de hele bakwand) als eerste behandeld worden.
-
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Re: #trainbow - Rainbow Desiro
Iemand enig idee wat er met deze trein is gebeurd, deze is volgens HalteLink al sinds 22 mei niet meer in reizigersdienst gebruikt.
-
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: #trainbow - Rainbow Desiro
Zucht. Hoe men nog steeds blijft geloven in dat aanbestedingssprookje. Bij bedrijven als Arriva loopt alles perfect?jknockaert schreef: ↑22 mei 2023, 12:38NS is al enige tijd de pedalen kwijt. Het wordt tijd om die concessie hoofdrailnet eens écht aan te besteden.
Re: #trainbow - Rainbow Desiro
Na de wanprestatie die NS gisteren en vannacht rond Amsterdam heeft geleverd ben ik heel stellig: het kan niet slechter.
En ja, ik ben me ervan bewust dat de directe oorzaak bij ProRail ligt.
Maar NS heeft gi-gan-tisch gefaald in haar zorgplicht voor reizigers. "Zoek het maar uit en val me niet lastig" is geenszins een acceptabele houding richting je klanten.
Re: #trainbow - Rainbow Desiro
M.i. is dat juist een gevolg van de privatisering: (Stations)personeel dat is wegbespaard, centralisaties die de slagkracht juist verminderen, een gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel bij ministers en politici. Bovendien is het onbegrijpelijk dat er geen (functionerende) redundantie is op de seinposten van ProRail.
Re: #trainbow - Rainbow Desiro
Maar voelt wel de druk doordat de overheid delen spoor aan private bedrijven geeft, het is dus een onrechtstreeks effect.
Re: #trainbow - Rainbow Desiro
Dus de NS heeft schrik dat ze marktaandeel gaat verliezen aan private bedrijven...
...en besluit daarom om haar klanten de "zoek het maar uit en val me niet lastig"-behandeling te geven ?
Ik begrijp het niet helemaal.