groentje schreef: ↑10 jul 2023, 00:11
Toegegeven, daar heeft @Portbou wat mij betreft wél een punt. Sowieso, die tramlijn had er al moeten liggen, maar de afwerking heeft nog maar eens vertraging opgelopen. Maar al bij al is Montpellier-Sud de France verre van het slechtste bietenveldstation van Frankrijk, die prijs gaat voor mij tot op heden naar Meuse TGV, gevolgd door Aix-en-Provence-TGV. Als je van onbereikbaar spreekt...
TGV Haute-Picardie, het OG-station dat de term deed ontstaan, iemand ? Enkel bereikbaar per auto of pendelbus naar Amiens
Avignon TGV is achteraf pas rechtgetrokken (voordien ook auto, bus of taxi), maar biedt nu tenminste een pendeldienst naar Avignon Centre of verder elk halfuur.
TGV Haute-Picardie zou gelijkaardig kunnen verbeterd worden als men een klein stuk nieuwe lijn aanlegt richting de lijn Amiens-Tergnier/Saint-Quentin..
Die lijn is niet geëlektrificeerd, maar met zo'n business-case is er een goede kans dat dit er wel kan van komen. Totdan moet men maar met AGC-diesels of Régiolis bi-mode behelpen..
Lyon-St-Exupery is ook verbeterd met de tram achteraf (maar is wel een tram met speciaal tarief -> Rhônexpress).