OUIGO Brussel - Parijs
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: Klassieke trein België-Parijs
Zou dit de terugkomst van de EuroCity in België betekenen of zal deze trein gewoon als IC worden aangeduid?
Re: Klassieke trein België-Parijs
Die TEE's stopten nergens onderweg, terwijl nu twee stops gepland staan, Creil en Aulnoye. Wat ik wel een rare keuze vindt, is er geen interessanter station om onderweg te stoppen? Mons? Saint-Quentin?
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: Klassieke trein België-Parijs
Aha, ik was onder de indruk dat de TEE stopte in Mons en Saint Quentin.
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Klassieke trein België-Parijs
Ik had willen begrijpen dat men het moeilijk had om nog een echt geschikte toepassing te vinden voor de reeks 96, die voor vele diensten (bv. luchthaven, Liege-Luxembourg) minder geschikt zijn door hun beperkte toegang. Dit zou er toch wel een kunnen zijn.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Klassieke trein België-Parijs
En diverse stops in belgie.....
Officieel is het een eurocity.ovspotter_be schreef: ↑18 jul 2023, 12:37 Zou dit de terugkomst van de EuroCity in België betekenen of zal deze trein gewoon als IC worden aangeduid?
Re: Klassieke trein België-Parijs
Ook al is het maar 3 uur rijden, dat doe ik liever niet in een MS96.jan_olieslagers schreef: ↑18 jul 2023, 13:06 Ik had willen begrijpen dat men het moeilijk had om nog een echt geschikte toepassing te vinden voor de reeks 96, die voor vele diensten (bv. luchthaven, Liege-Luxembourg) minder geschikt zijn door hun beperkte toegang. Dit zou er toch wel een kunnen zijn.
En kan deze trein gekoppeld worden aan het plan van de extra trein Amsterdam - Brussel?
Re: Klassieke trein België-Parijs
Behoort het niet tot de minimumstandaarden om van een EuroCity te mogen spreken dat er een bistro/restaurantrijtuig voorzien is?
Enfin, ik ben sowieso geïnteresseerd in het aanbod. Alles is beter dan anderhalf uur opgesloten te moeten zitten in een veel te krappe Thalys, die bij mij alleen claustrofobische gevoelens opwekt.
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: Klassieke trein België-Parijs
Officieel wel, maar de laatste EuroCity's in België (Iris en Vauban richting Zwitserland) reden rond zonder restauratierijtuig.
Re: Klassieke trein België-Parijs
Van https://en.wikipedia.org/wiki/EuroCity
Dus een snackautomaat zou voldoende zijn.food and beverages available onboard (preferably from a dining car)
-
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 09 sep 2015, 11:06
Re: Klassieke trein België-Parijs
Enkel de Oiseau Bleu stopte in Mons en Saint Quentin. In 1972 deed die er 2u27-2u29 over. De andere drie (Île-de-France, Brabant en Étoile du Nord) stopten nergens en deden er 2u20-2u25 over.TKR schreef: ↑18 jul 2023, 12:58Aha, ik was onder de indruk dat de TEE stopte in Mons en Saint Quentin.
Re: Klassieke trein België-Parijs
Vanaf de Olympische Spelen volgende zomer al twee ritten per dag naar Parijs?
https://www.lesoir.be/536428/article/20 ... olympiques
Als herhaling de plannen voor eind 2024:
https://www.lesoir.be/536428/article/20 ... olympiques
Als herhaling de plannen voor eind 2024:
Le prix du ticket serait alors beaucoup plus abordable. Le trajet durerait entre 2h52 et 3h10,
...
Du côté de Bruxelles, les départs se feraient respectivement à 6h52, 9h40, 13h40, 15h40 et 18h40. Du côté de Paris, ils se feraient à 8h18, 10h18, 12h28, 15h31 et 19h21
https://www.lalibre.be/economie/entrepr ... HHBLCM/van
Re: Klassieke trein België-Parijs
Als ik de Franse media zo eens overloop vermoed ik dat dit een OUIGO Train Classique wordt.ovspotter_be schreef: ↑18 jul 2023, 12:37 Zou dit de terugkomst van de EuroCity in België betekenen of zal deze trein gewoon als IC worden aangeduid?
Mijn hoop was dat deze trein zou worden opgenomen in het binnenlands treinaanbod en zou worden opengesteld voor reizigers met een NMBS-ticket maar gezien OUIGO de Ryanair van de spoorwegen vrees ik dat dit niet mogelijk zal zijn.
Laatst gewijzigd door TimJ36 op 15 sep 2023, 23:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Klassieke trein België-Parijs
Afwachten! Niet speculeren! Er is nog niets beslist!TimJ36 schreef: ↑15 sep 2023, 23:36Als ik de Franse media zo eens overloop vermoed ik dat dit een OUIGO Train Classique wordt.ovspotter_be schreef: ↑18 jul 2023, 12:37 Zou dit de terugkomst van de EuroCity in België betekenen of zal deze trein gewoon als IC worden aangeduid?
Mijn hoop was dat deze trein zou worden opgenomen in het binnenlands treinaanbod en opengesteld voor reizigers met een NMBS-ticket maar gezien OUIGO de Ryanair van de spoorwegen vrees ik dat dit niet mogelijk zal zijn.
-
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: Klassieke trein België-Parijs
Het zijn I11'en die sneller dan andere treinen tussen Mons en Brussel rijden, dezelfde redenering als met de snellere benelux gaat op, totdat men hier M7's of zo op gaat zetten, (Frankrijk mag dan nog een beetje ETCS aanleggen, en hier en daar hun vrij ruimte profiel aanpassen) is dat geen optie...TimJ36 schreef: ↑15 sep 2023, 23:36Als ik de Franse media zo eens overloop vermoed ik dat dit een OUIGO Train Classique wordt.ovspotter_be schreef: ↑18 jul 2023, 12:37 Zou dit de terugkomst van de EuroCity in België betekenen of zal deze trein gewoon als IC worden aangeduid?
Mijn hoop was dat deze trein zou worden opgenomen in het binnenlands treinaanbod en zou worden opengesteld voor reizigers met een NMBS-ticket maar gezien OUIGO de Ryanair van de spoorwegen vrees ik dat dit niet mogelijk zal zijn.