de ICa op tijd werd op tegengespoor getrokken om de thalys met evrtraging te laten passeren. Maar die was niet snel genoeg

is een beetje koffiedik zien heMerijn schreef:Had ik al gedaan....ook 2 treinstellen...
Nuja, het vel van de beer niet verkopen vooraleer het geschoten is he, we zien maandag wel of het erg, ramp of catastrofe zal zijn![]()
Ik vrees alleen dat het merendeel van de huidige passagiers zal kiezen voor de trein van 08u....
Om 7.48 vertrekt er ook nog een P-trein met stops in Kortenberg, Zaventem, Diegem en Schaarbeek. Die lijkt me ook wel interessant voor een aantal mensen die nu in de stoptrein van 7.38 zitten.Merijn schreef:Ik vrees alleen dat het merendeel van de huidige passagiers zal kiezen voor de trein van 08u....
Enig idee hoe de samenstellingen op de lijnen 66 en 89 tijdens de spits er zullen uitzien?Merijn schreef:Voor de mensen die bij de NMBS werken: ik heb eens op ArtWeb gekeken. Ik heb gemerkt dat de stoptrein die tussen Leuven en Brussel rijdt (vertrek rond 08u te Leuven) zal bestaan uit 2 "tweetjes". Nu bestaat deze (die rijdt een kwartier vroeger) uit....5 "tweetjes"....en die zitten meestal goed vol. Ik hoop echt dat dit een fout is in het systeem, maar ik vrees er een beetje voor.....
Op lijn 66 zal dat hoogstwaarschijnlijk ongewijzigd blijven!OO-MSS schreef:Enig idee hoe de samenstellingen op de lijnen 66 en 89 tijdens de spits er zullen uitzien?Merijn schreef:Voor de mensen die bij de NMBS werken: ik heb eens op ArtWeb gekeken. Ik heb gemerkt dat de stoptrein die tussen Leuven en Brussel rijdt (vertrek rond 08u te Leuven) zal bestaan uit 2 "tweetjes". Nu bestaat deze (die rijdt een kwartier vroeger) uit....5 "tweetjes"....en die zitten meestal goed vol. Ik hoop echt dat dit een fout is in het systeem, maar ik vrees er een beetje voor.....
4 sporen tussen brugge en kortrijk,ja waarom nietTrainspotterke schreef:Op lijn 66 zal dat hoogstwaarschijnlijk ongewijzigd blijven!OO-MSS schreef:Enig idee hoe de samenstellingen op de lijnen 66 en 89 tijdens de spits er zullen uitzien?Merijn schreef:Voor de mensen die bij de NMBS werken: ik heb eens op ArtWeb gekeken. Ik heb gemerkt dat de stoptrein die tussen Leuven en Brussel rijdt (vertrek rond 08u te Leuven) zal bestaan uit 2 "tweetjes". Nu bestaat deze (die rijdt een kwartier vroeger) uit....5 "tweetjes"....en die zitten meestal goed vol. Ik hoop echt dat dit een fout is in het systeem, maar ik vrees er een beetje voor.....De IC- en P-treinen die uit M4-rijtuigen bestaan en de L-treinen uit stelletjes.
Om nog even terug te komen op het op vier sporen brengen van Brugge - Gent: ik denk dat het beter zou zijn het goederenverkeer om te leiden tussen Brugge en Gent langs Deinze, Tielt en lichterlvelde. De lijnen 66 en 73 zie respectievelijk maar twee en één trein per uur per richting. Men zou hier veel geld kunnen uisparen door gewoon de bestaande infrastructuur optimaal te benutten! Om L75 Gent - Kortrijk hierdoor niet te zwaar te gaan belasten (kent al veel goederentrafiek richting Noord-Frankrijk) kan lijn 75 eventueel tussen Deinze en Gent op vier sporen gelegd worden.
Maar dat ze maar niet te lang meer wachten met hun vier sporen aan te leggen, of dat ze gewoon een tussentijdse oplossing zoeken, want zeker in het spitsuur staan de treinen op de 50a in file aan te schuiven!
Zeg, ge moet mijn bericht wat beter lezen, hé!nicken schreef:4 sporen tussen brugge en kortrijk,ja waarom nietTrainspotterke schreef:Op lijn 66 zal dat hoogstwaarschijnlijk ongewijzigd blijven!OO-MSS schreef: Enig idee hoe de samenstellingen op de lijnen 66 en 89 tijdens de spits er zullen uitzien?De IC- en P-treinen die uit M4-rijtuigen bestaan en de L-treinen uit stelletjes.
Om nog even terug te komen op het op vier sporen brengen van Brugge - Gent: ik denk dat het beter zou zijn het goederenverkeer om te leiden tussen Brugge en Gent langs Deinze, Tielt en lichterlvelde. De lijnen 66 en 73 zie respectievelijk maar twee en één trein per uur per richting. Men zou hier veel geld kunnen uisparen door gewoon de bestaande infrastructuur optimaal te benutten! Om L75 Gent - Kortrijk hierdoor niet te zwaar te gaan belasten (kent al veel goederentrafiek richting Noord-Frankrijk) kan lijn 75 eventueel tussen Deinze en Gent op vier sporen gelegd worden.
Maar dat ze maar niet te lang meer wachten met hun vier sporen aan te leggen, of dat ze gewoon een tussentijdse oplossing zoeken, want zeker in het spitsuur staan de treinen op de 50a in file aan te schuiven!
aangezien de NMBS al gezegd geeft dat ze een stopplaats zou bouwen in de buurt van het nieuw stadion van de club,als die er ooit komt![]()
nog wa meer onteigeningen waarom niet hè
Trainspotterke schreef:
Ikzelf denk dat de aanleg van een nieuwe pure goederenlijn van Zeebrugge, over Zelzate naar Antwerpen een betere oplossing is. De corridor voor deze lijn (grotendeels parallel aan de expressweg Antwerpen - Kust) is overigens op het gewestplan gereserveerd. Voor een dergelijk lijn moet er veel minder afgebroken en verbouwd worden dan het geheel op vier sporen brengen van Brugge - Gent.
Ik denk dat het "aanschuiven" ook wel verminderd kan worden door de signalisatie en de inrijsporen bij Gent St. Pieters aan te passen.Maar dat ze maar niet te lang meer wachten met hun vier sporen aan te leggen, of dat ze gewoon een tussentijdse oplossing zoeken, want zeker in het spitsuur staan de treinen op de 50a in file aan te schuiven!