Ik ben van plan op maandag 21 augustus met de terein te vertrekken naar Amsterdam, en op vrijdag 25 augustus terug te keren. Voor het gedeelte op Belgisch grondgebied gebruik ik steeds een Rail Pass. Voor het gedeelte Noorderkempen - Amsterdam heb ik een Early Bird-ticket gekocht. Voor zover ik weet, waren tickets voor de gewone (niet-HST) trein tussen België en Nederland altijd geldig op eender welke trein op de gekozen datum.
Maar nu zie ik op de
site van de nmbs staan:
Met een Early Bird ticket krijg je tot 40% korting op de IC Nederland (alleen buiten de piektijden), maar is je ticket uitsluitend geldig op de geboekte trein en het door jou geselecteerde tijdstip
Op
NS International staat hetzelfde:
Voor het Early Bird tarief geldt treinbinding: u kunt alleen reizen op de IC Brussel op het door u gekozen tijdstip en op de gekozen datum.
Dus mag ik enkel de trein nemen van het uur dat vermeld staat op dat treinticket?

Wat moet ik doen als ik mijn aansluiting mis? Ik had eigenlijk geen ticket met treinbinding gewild, maar ik heb de tickets al besteld.

Wat nu? Ik zie dat het mogelijk is de tickets te annuleren, maar daar zijn wel € 10 kosten aan verbonden.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.