Ongewone samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
Vandaag leek het alvast iets beter te gaan op de 32xx, op het eerste gezicht werden de spitstreinen voor het eerst allemaal met minstens 8 M7 gedaan. Een paar zelfs opnieuw met 10 M7, wat me eerder een "ongeluk" lijkt (op papier allemaal 4+4) maar eigenlijk het enige is wat dezelfde capaciteit biedt als de 8 M6 van vroeger zolang er zoveel Bmx'en en BDx'en tussen zitten. Ik heb ze echter niet allemaal kunnen zien en de info in de chatbot (of HyperRail en HalteLink, die van dezelfde brondata gebruikmaken) lijkt verre van betrouwbaar te zijn.
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Ongewone samenstelling.
Ja, okee, daar had ik niet aan gedacht, goed gezien!jan_olieslagers schreef: ↑06 sep 2023, 16:13
Is ETCS verplicht op M4? Toch enkel op tractiemateriaal, dacht ik?
Op de stuurrijtuigen wel natuurlijk
Laatst gewijzigd door jan_olieslagers op 07 sep 2023, 07:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Ongewone samenstelling.
Al heel de week rijdt P7002 en P8001 met een stam I6 en I11. Is dit de definitieve nieuwe samenstelling of valt die binnenkort terug op M4?
Re: Ongewone samenstelling.
Sorry als ik in herhaling val, maar deze ochtend was weer helemaal terug bij af op de 32xx. 3229 opnieuw met 4 M7 (7.30 u in Brussel) en de 3230 een uur later zelfs volledig afgeschaft (geen reden terug te vinden maar ik gok op "materieelproblemen", al kan het natuurlijk ook louter toeval zijn). In de ochtspits zijn aan noordelijke kant vandaag dus +/- 430 zitplaatsen geboden (4 M7) in plaats van de +/- 2130 die jarenlang gebruikelijk waren (2x 8 M6).
Re: Ongewone samenstelling.
Voor de E3230 Probleem samenstelling/koppeling in boordcomputer + defect aan de deuren.Steve schreef: ↑07 sep 2023, 09:54 Sorry als ik in herhaling val, maar deze ochtend was weer helemaal terug bij af op de 32xx. 3229 opnieuw met 4 M7 (7.30 u in Brussel) en de 3230 een uur later zelfs volledig afgeschaft (geen reden terug te vinden maar ik gok op "materieelproblemen", al kan het natuurlijk ook louter toeval zijn). In de ochtspits zijn aan noordelijke kant vandaag dus +/- 430 zitplaatsen geboden (4 M7) in plaats van de +/- 2130 die jarenlang gebruikelijk waren (2x 8 M6).
E3206 is deze morgen ook afgeschaft door probleem aan de deuren.
De 2 samenstellingen zaten er in om met 8xM7 te rijden.
Re: Ongewone samenstelling.
Ik snap het echt niet, zeker als je weet dat die autonome M7-stammen intussen al vele maanden rijden op onder meer Luik - Quiévrain en Tongeren - Gent. Zijn er daar dan ook zoveel problemen mee of zijn ze in pakweg Sint-Niklaas/Dendermonde/Aat/Kortrijk/Gent (geen idee waar onderhouds- en treinpersoneel allemaal zit) misschien nog onvoldoende opgeleid voor / vertrouwd met dit nieuwe materieel? Of gaat het om veel recentere stammen waar nog veel kinderziekten mee zijn? Als ik de rijtuignummers even door HalteLink haal zie ik dat ze frequent ook op andere verbindingen rijden (onder meer Gent-Tongeren) dus dat laatste lijkt me alvast minder plausibel.
Re: Ongewone samenstelling.
Gent - Tongeren / Kortrijk - Sint-Niklaas worden allemaal onderhouden in Melle. Alsook de E7013/E8013. In Kortrijk hebben de schouwers/depaneerders opleiding gekregen van de M7 voor bepaalde defecten te kunnen oplossen (Kortrijk hangt af van Melle). Kortrijk heeft de helft (het is de bedoeling om volledig als dat al niet is) de DMT'S reeks 400 volledig op hun te nemen qua onderhoud ipv van Oostende (wat ook een betere en logische keuze is daar ze meer die regio rijden dan Oostende). Maar dat is even ter info.Steve schreef: ↑07 sep 2023, 10:32 Ik snap het echt niet, zeker als je weet dat die autonome M7-stammen intussen al vele maanden rijden op onder meer Luik - Quiévrain en Tongeren - Gent. Zijn er daar dan ook zoveel problemen mee of zijn ze in pakweg Sint-Niklaas/Dendermonde/Aat/Kortrijk/Gent (geen idee waar onderhouds- en treinpersoneel allemaal zit) misschien nog onvoldoende opgeleid voor / vertrouwd met dit nieuwe materieel? Of gaat het om veel recentere stammen waar nog veel kinderziekten mee zijn? Als ik de rijtuignummers even door HalteLink haal zie ik dat ze frequent ook op andere verbindingen rijden (onder meer Gent-Tongeren) dus dat laatste lijkt me alvast minder plausibel.
Ik moet wel zeggen, mijn zus is treinbegeleidster in depot Gent en die bolt genoeg met autonome M7 treinen. M7BMX in Brussel-Centraal 2 deuren mogen afzonderen aan dezelfde kant omdat ze niet mee wouden sluiten met het algemeen sluitingsbevel. 10min RT die gelukkig in Hasselt door de buffer terug op tijd was. Dus die deuren zijn soms nog wel eens een probleem. Samenstelling was 2x4M7 en bij vertrek uit Gent waren er al 6 deuren afgezonderd + 2 van in Brussel. Moet er geen tekening meer bij maken vrees ik.
Re: Ongewone samenstelling.
Klopt niet helemaal. Tijdens juli en augustus is dit idd zijn voorziene samenstelling maar sinds 31/08 reed hij opnieuw met een M4-stam.
Re: Ongewone samenstelling.
Deze avond om 19h15 een dubbele AM75 door Melkouwen richting Aarschot. Van een ongewone samenstelling gesproken. Weet alleen niet of het een regulaire dienst was of een lege rit.
Re: Ongewone samenstelling.
Tx, dan is het inderdaad een ongewone samenstelling want het was een dubbele AM75
Re: Ongewone samenstelling.
Woeps, iets te vlug gelezen
Re: Ongewone samenstelling.
Gelet op de vermelde tijd kan dat niet kloppen. Dat is een kwartier voor tijd

Re: Ongewone samenstelling.
E17830 Antwerpen-Schijnpoort - Leuven werd gereden door 819+807 als lege rit naar Leuven. Machinist was van Depot Antwerpen-Centraal.