Vervanging ITRIS
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 02 mei 2022, 17:44
Vervanging ITRIS
Toen ik als TBG in opleiding was, werden er geen satellieten meer gegeven om betalingen uit te voeren en werden we ook op de hoogte gebracht dat de ITRIS vervangen zou worden. Dit was eind 2022, begin 2023.Maar wat is de stand van zaken ondertussen? Ik zie nog niet meteen een spoor van vervanging...
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: Vervanging ITRIS
Sommige treinbegeleiders heb ik al zien controleren en scannen met hun smartphone, op termijn zal dit hoogstwaarschijnlijk de ITRIS gaan vervangen.
Re: Vervanging ITRIS
De software voor de gsm toestellen is af. Bij testen bleek echter dat de hiervoor bestelde gsm toestellen de mobib kaarten nauwelijks kunnen uitlezen door een te zwakke nfc-lezer. Vanaf nu september worden er met mondjesmaat nieuwe toestellen geleverd (samsung xcover 6 pro) zodat men die per depot wil gaan uitleveren zodat er voor de andere depots weer wat itrissen en satellieten vrijkomen. De hele wisseloperatie zou tot een jaar duren....
Re: Vervanging ITRIS
Wordt de functionaliteit dan niet getest vooraleer men overgaat tot bestellen?wuitz schreef: ↑15 sep 2023, 18:34 De software voor de gsm toestellen is af. Bij testen bleek echter dat de hiervoor bestelde gsm toestellen de mobib kaarten nauwelijks kunnen uitlezen door een te zwakke nfc-lezer. Vanaf nu september worden er met mondjesmaat nieuwe toestellen geleverd (samsung xcover 6 pro) zodat men die per depot wil gaan uitleveren zodat er voor de andere depots weer wat itrissen en satellieten vrijkomen. De hele wisseloperatie zou tot een jaar duren....
Je gaat toch eerst na of het toestel in de voorziene omstandigheden kan werken?
Dus uiteindelijk is het voor de TBG 1 toestel voor alle dienstopdrachten of toch nog een printer erbij?
Ben hier eerder aanwezig geweest onder "swfjvh".
Door langtijdige afwezigheid is die account gedeactiveerd en onlangs kwam ik hier terug terecht waardoor ik een nieuwe account heb aangemaakt... Datum is louter toeval.
Door langtijdige afwezigheid is die account gedeactiveerd en onlangs kwam ik hier terug terecht waardoor ik een nieuwe account heb aangemaakt... Datum is louter toeval.
Re: Vervanging ITRIS
Op de nieuwe papieren bankkaart formaat ticket staat QR code op. Die scannen ze bij aanmaken van ticket/C170. Een TBG kan nu zeggen dat ze niet weten welk bedrag ze moeten betalen. (ze weten het wel, maar de reiziger ziet enkel een QR code waardoor er minder discussie/agressie is). Ze hebben een klein bakje voor identiteits/bankkaarten en ze zouden ook met Payconicq kunnen betalen.JonasV91 schreef: ↑17 sep 2023, 22:11Wordt de functionaliteit dan niet getest vooraleer men overgaat tot bestellen?wuitz schreef: ↑15 sep 2023, 18:34 De software voor de gsm toestellen is af. Bij testen bleek echter dat de hiervoor bestelde gsm toestellen de mobib kaarten nauwelijks kunnen uitlezen door een te zwakke nfc-lezer. Vanaf nu september worden er met mondjesmaat nieuwe toestellen geleverd (samsung xcover 6 pro) zodat men die per depot wil gaan uitleveren zodat er voor de andere depots weer wat itrissen en satellieten vrijkomen. De hele wisseloperatie zou tot een jaar duren....
Je gaat toch eerst na of het toestel in de voorziene omstandigheden kan werken?
Dus uiteindelijk is het voor de TBG 1 toestel voor alle dienstopdrachten of toch nog een printer erbij?
Re: Vervanging ITRIS
De tbg heeft na itris enkel nog een smartphone ter beschikking om alles te doen en een kleine id-kaartlezer. Hij zal tickets geven met een qr-code bij biljetten en of boetes. Betalingen kunnen gebeuren met 'tap-on-phone' via Viva wallet.
Re: Vervanging ITRIS
Klinkt op zich veelbelovend al sta ik hier toch nog sceptisch tegenover.
Net zoals die vertrekprocedure zijn ze heel goed in de (theoretische) presentatie van iets maar de werking in praktijk is vaak van een heel andere orde...
Net zoals die vertrekprocedure zijn ze heel goed in de (theoretische) presentatie van iets maar de werking in praktijk is vaak van een heel andere orde...
Ben hier eerder aanwezig geweest onder "swfjvh".
Door langtijdige afwezigheid is die account gedeactiveerd en onlangs kwam ik hier terug terecht waardoor ik een nieuwe account heb aangemaakt... Datum is louter toeval.
Door langtijdige afwezigheid is die account gedeactiveerd en onlangs kwam ik hier terug terecht waardoor ik een nieuwe account heb aangemaakt... Datum is louter toeval.
Re: Vervanging ITRIS
Dat is intern niet anders hoor! Ibis en Itris zijn ook nooit geweest van wat ze dachten dat het ging zijn....