Dienstregeling 2024 (geldig vanaf december 2023)
Re: Dienstregeling december 2023
@dovaere: Daar zou ik het mee eens zijn, als die trein in Mechelen moest zijn, maar nu?
Re: Dienstregeling december 2023
Voor mij is het een uitholling van het IC/IR plan dat klokvastheid bracht.dovaere schreef: ↑23 nov 2023, 20:03 Ik vind het nuttiger om (internationale) langeafstandsverbindingen die extra mogelijkheden toevoegen, voorrang te geven bij de treinpaden.
Eén afwijking per dag waar moet overgestapt worden van een van de vele treinen naar Antwerpen op een van de vele verbindingen door de Noord-Zuidverbinding, is helemaal niet zo erg.
En dan vraag ik mij af wat er dit land nog te wachten staat de komende jaren met al die operatoren die van Amsterdam naar Parijs willen. Lijn 25 enkel voor internationaal verkeer en lijn 27 voor binnenlands verkeer ?
Re: Dienstregeling december 2023
Dat is natuurlijk het grote probleem met al die open access. Er is niemand meer die het hele systeem bekijkt, enkel de eigen trein is belangrijk. Stel je voor dat open acess ook voor binnenlands verkeer zou kunnen, het zou helemaal een soep worden.
-
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Re: Dienstregeling december 2023
Ik vermoed dat deze zelfde GoVolta-trein ook de reden is dat de S1 1984 vanaf december 13 minuten stilstand heeft in Eigenbrakel.
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34
Re: Dienstregeling december 2023
hoi,
de S41 treinen Luik-Verviers-Aachen met welk materieel gaan die nu rijden ?
en de boemel Spa-Verviers dan met 1 Desirostel ? want de klassiekjes gaan er definitief uit dacht ik 9 december
wel spijtig dat die in alle haltes stopt ... gewoon verlenging van de bestaande S trein Luik-Verviers
de S41 treinen Luik-Verviers-Aachen met welk materieel gaan die nu rijden ?
en de boemel Spa-Verviers dan met 1 Desirostel ? want de klassiekjes gaan er definitief uit dacht ik 9 december
wel spijtig dat die in alle haltes stopt ... gewoon verlenging van de bestaande S trein Luik-Verviers

Re: Dienstregeling december 2023
Als ik het me goed herinner HLE 18 + 3 (of 2?) I11B + I11A + HLE 18 voor Luik - Aken.railtravelmanager schreef: ↑24 nov 2023, 11:56 hoi,
de S41 treinen Luik-Verviers-Aachen met welk materieel gaan die nu rijden ?
en de boemel Spa-Verviers dan met 1 Desirostel ? want de klassiekjes gaan er definitief uit dacht ik 9 december
wel spijtig dat die in alle haltes stopt ... gewoon verlenging van de bestaande S trein Luik-Verviers![]()
Re: Dienstregeling december 2023
Op lijn 25 zal van half juni t/m half december weer iets meer plaats zijn, want dan rijden de blauwe Eurostars niet ten noorden van Brussel:
https://www.ovpro.nl/trein/2023/11/24/h ... en-londen/ (hoewel er daar ook sprake is van Eurostar-vervangende treinen).
https://www.ovpro.nl/trein/2023/11/24/h ... en-londen/ (hoewel er daar ook sprake is van Eurostar-vervangende treinen).
Re: Dienstregeling december 2023
Het is zelfs nog ingewikkelder dan dat, want het artikel zegt dat de Eurostar van Londen naar Amsterdam (in die richting dus) wel blijft rijden. Je zou dan denken dat hij leeg terugrijdt naar Brussel, maar dan is het extra vreemd dat Rotterdam niet bediend wordt "omdat dat niet rendabel" is (terwijl de trein wel gewoon passert?!).
-
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Re: Dienstregeling december 2023
Kunnen ze die trein naar Londen dan niet gewoon zonder paspoortcontrole laten vertrekken in Amsterdam en iedereen in Brussel door de paspoortcontrole laten gaan?
-
- Berichten: 2686
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Dienstregeling december 2023
En er kunnen volgens mij ook nooit meer dan 20 vliegtuigen gevuld worden met de beperkte capaciteit van die terminals.
Iemand heeft waarschijnlijk het totaal aantal stoelen in de Eurostar geteld ipv rekening te houden met de maximumcapaciteit van de terminals in A'dam en R'dam.
Iemand heeft waarschijnlijk het totaal aantal stoelen in de Eurostar geteld ipv rekening te houden met de maximumcapaciteit van de terminals in A'dam en R'dam.
-
- Berichten: 2686
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Dienstregeling december 2023
Maar tegenwoordig is Thalys deel van Eurostar, dus is het waarschijnlijk rendabeler om die taak af te schuiven naar Eurostar Red.ovspotter_be schreef: ↑24 nov 2023, 15:51 Kunnen ze die trein naar Londen dan niet gewoon zonder paspoortcontrole laten vertrekken in Amsterdam en iedereen in Brussel door de paspoortcontrole laten gaan?
Re: Dienstregeling december 2023
Wellicht doet men het net zo als 2018-2020 toen de directe Londen -> Amsterdam was geïntroduceerd? Een Eurostar Blue doet dan commerciële ritten in de volgorde: Londen -> Amsterdam, Amsterdam -> Brussel, veiligheidschecks zonder passagiers, Brussel -> Londen met nieuwe passagiers. Dat konden destijds niet dezelfde passagiers zijn omdat de sweep van het treinstel in een halfuur plaatsvond, wat onvoldoende tijd was volgens hun normen om tot wel 900 reizigers door hun eigen veiligheids-, grens- en douanecontroles te loodsen.
Re: Dienstregeling december 2023
Voor hetzelfde geld laten ze die stellen dan nu rijden als een eurostar 93XX tot Brussel Zuid rijden om zodoende na een commerciële rit Londen - Amsterdam het materieel weer in brussel te hebben. Zodoende kan je Amsterdam, Rotterdam, Antwerpen, Brussel bedienen.