Modernisering van het station BRUGGE
Modernisering van het station BRUGGE
wat zal er gebeuren daar,of wat is er al gerealiseerd
- de perrons worden vernieuwd met nieuwe wachtruimtes en nieuw vloerke,spoor 9 en 10 is al gedaan,7 en 8 ook dacht ik van op straat te zien (de luifel allsins toch)
- het nieuwe seinhuis is al een tijdje geleden gebouwt en is ook operationeel
- de ondergrondse tunnel wordt verbreed naar 12 meter voor de mensen,en 8 meter voor winkeltjes
- er komen aan elk perron roltrappen en liften,aan de andere zijde een rechte steektrap
-plaatsen van nieuwe verlichting,geluidsinstallatie en de aankondigingsborden,op termijn zullen er ook plasmaschermen komen in de tunnel (zoals in brussel zuid)
- vorige week maandag is men begonnen met de eerste fase voor de achterkant,hier de fasen die zullen doorlopen worden voor de achterzijde:
fase 1 : het bouwen van de ondergrondse parking,dit in 2 niveaus (met fiestenstalling,waarvan een deel bewaakt ook
fase 2 : het bouwen van de nieuwe stationshal en de concenties voor spoorpersoneel
fase 3 : het bouwen van de kantoorsgebouwen (kamgebouw),waarvan het centrale voor diensten van de NMBS zullen zijn.de rest geen weet voor wie
Momenteel is men de secanspalen aan het plaatsen voor de parking.
Het goederengebouw aan de voorkant waar tot voor heden B-sign gevestigd was is afgebroken,binnenkort zal het blok waar de video-palace inzat met de grond gelijk gemaakt worden,voor de bouw van het winkelcentrum
Wat komt er nu al zeker weten in het winkelcentrum : een filiaal van video palace (zit momenteel letterlijk in de parking ingebouwd),er komt een filliaal van de GB contact (kleine GB dus),er komt een filiaal van de grote media en hifi reus MEDIA MARKT.de rest momenteel nog geene weet van
De NMBS zal eveneens meer dan 40 camera's in het station plaatsen,ook op de fietsenstalling,parkings,perrons,onderdoorgang,lokketen,en zo verder
De stad Brugge geeft in zijn begroting een som geld aan de kanten gezet om een nieuwe beurshal te bouwen aan de achterzijde van het station,waar die parking nu is met de groene bouwwerfbarakken op,de mobiliteitstudie loopt nog.
Het gebouw van het KHBO vlakbij zal volledig afgebroken worden (brandveiligheid 0.0 in orde)
Eveneens zou hoogstwaarschijnlijk het belgacomgebouw daar ook volledig afgebroken worden,of veranderd,wegens te hoge plafonds,waterinsijpeling,te hoge energiekosten
Men wil op die plaatsen kantoorgebouwen zetten ook van 15 verdiep hoog,maar das nog allen in onderzoek.
Er zijn nog dingen in onderzoek,maar das voor op langere termijn,later meer daar over.Als er iemand foto's wil maken,zet ze gerust hier
- de perrons worden vernieuwd met nieuwe wachtruimtes en nieuw vloerke,spoor 9 en 10 is al gedaan,7 en 8 ook dacht ik van op straat te zien (de luifel allsins toch)
- het nieuwe seinhuis is al een tijdje geleden gebouwt en is ook operationeel
- de ondergrondse tunnel wordt verbreed naar 12 meter voor de mensen,en 8 meter voor winkeltjes
- er komen aan elk perron roltrappen en liften,aan de andere zijde een rechte steektrap
-plaatsen van nieuwe verlichting,geluidsinstallatie en de aankondigingsborden,op termijn zullen er ook plasmaschermen komen in de tunnel (zoals in brussel zuid)
- vorige week maandag is men begonnen met de eerste fase voor de achterkant,hier de fasen die zullen doorlopen worden voor de achterzijde:
fase 1 : het bouwen van de ondergrondse parking,dit in 2 niveaus (met fiestenstalling,waarvan een deel bewaakt ook
fase 2 : het bouwen van de nieuwe stationshal en de concenties voor spoorpersoneel
fase 3 : het bouwen van de kantoorsgebouwen (kamgebouw),waarvan het centrale voor diensten van de NMBS zullen zijn.de rest geen weet voor wie
Momenteel is men de secanspalen aan het plaatsen voor de parking.
Het goederengebouw aan de voorkant waar tot voor heden B-sign gevestigd was is afgebroken,binnenkort zal het blok waar de video-palace inzat met de grond gelijk gemaakt worden,voor de bouw van het winkelcentrum
Wat komt er nu al zeker weten in het winkelcentrum : een filiaal van video palace (zit momenteel letterlijk in de parking ingebouwd),er komt een filliaal van de GB contact (kleine GB dus),er komt een filiaal van de grote media en hifi reus MEDIA MARKT.de rest momenteel nog geene weet van
De NMBS zal eveneens meer dan 40 camera's in het station plaatsen,ook op de fietsenstalling,parkings,perrons,onderdoorgang,lokketen,en zo verder
De stad Brugge geeft in zijn begroting een som geld aan de kanten gezet om een nieuwe beurshal te bouwen aan de achterzijde van het station,waar die parking nu is met de groene bouwwerfbarakken op,de mobiliteitstudie loopt nog.
Het gebouw van het KHBO vlakbij zal volledig afgebroken worden (brandveiligheid 0.0 in orde)
Eveneens zou hoogstwaarschijnlijk het belgacomgebouw daar ook volledig afgebroken worden,of veranderd,wegens te hoge plafonds,waterinsijpeling,te hoge energiekosten
Men wil op die plaatsen kantoorgebouwen zetten ook van 15 verdiep hoog,maar das nog allen in onderzoek.
Er zijn nog dingen in onderzoek,maar das voor op langere termijn,later meer daar over.Als er iemand foto's wil maken,zet ze gerust hier
Thad al af moeten zijnTrainspotterke schreef:We zitten halfweg bij de modernisering van Brugge!![]()
Nog twee jaartjes te gaan!(Het zal nog rapper klaar zijn dan Leuven!
)

Ja normaal,met al die plannen die steeds maar veranderde.
Twerd tijd dat heel da station eens ernstig veranderd moest worden ook,denk dat als alles zal gedaan zijn dat het wel de moeite zal zijn

die sporen ook al,allèè er komt vaart in dan,Maar ik denk dat het spoor 5 en 6 is hoorBert schreef:Zoals het er nu uitziet zal het een fraai station zijn eenmaal dat alles is afgewerkt.![]()
Momenteel zijn de sporen 4 en 5 volledig buiten dienst.

er komt ook later nog een centrale overkapping over de luifels van 65 op 100 m

Hoppelijk zullen ze ook een goede bewaking hebben s'nachts in het station,want zal een probleempunt worden voor graffitie denk,zeker zo'n grote projecten
Ondertussen zijn de platen op de bouwwerf al besmeurd

wat uitleg over de werken ook:
http://www.eurostation.be/docs/Brugge_S ... iels_n.pdf
bron : website eurostation
Neen, 4 en 5nicken schreef:die sporen ook al,allèè er komt vaart in dan,Maar ik denk dat het spoor 5 en 6 is hoorBert schreef:Zoals het er nu uitziet zal het een fraai station zijn eenmaal dat alles is afgewerkt.![]()
Momenteel zijn de sporen 4 en 5 volledig buiten dienst.![]()
Ze moderniseren de sporen( en het platform waar de sporen de verbreede onderdoorgang kruisen) altijd per twee 4-5, daarvoor 6-7, nog eens daarvoor 8-9 en het eerste spoor was spoor 10.

-
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
- Locatie: Brugge
- trainfreak
- Berichten: 2660
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Hoi,
In Leuven vorderen de werken traag maar langzaam.Qua waterdichtheid is Leuven een regelrechte ramp vooral als je in de nieuwe onderdoorgang ter hoogte van spoor 1 de roltrap naar boven wilt nemen word je getrakteerd op een gratis douche veroorzaakt door een lekkende raamstructuur.
In Leuven vorderen de werken traag maar langzaam.Qua waterdichtheid is Leuven een regelrechte ramp vooral als je in de nieuwe onderdoorgang ter hoogte van spoor 1 de roltrap naar boven wilt nemen word je getrakteerd op een gratis douche veroorzaakt door een lekkende raamstructuur.
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Zeer juist seinerke,heb het daarnet eens getest.Tzal mss beteren nadien met die centrale luifel er over.'t Seinerke schreef:Weetje:
de nieuwe luifels bieden minder bescherming (lees geen) dan de oude.
Of je nu bij regen op het einde vh perron staat, of onder de luifel,
nat zul je zowiezo worden...
Jij zal het best van al weten ook,aangezien je daar in da nieuw seinhuis werk ook,tis daar wel gezellig zeker met die ingang van da ijssculptuur,een paar zatte engelsman die verkeerd zitten
T'seinhuis daar,is in kerstsfeer gezet daar,met die blauwe lichten ook

-
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
- Locatie: Brugge
k'Wist zelfs niet dat ze er een centrale luifel gingen over plaatsen !?
Mjaa, dat zou nog wel iets kunnen worden.
Alleen spijtig dat we vanuit onze bunker (lees Blok 7) nergens gene view op hebben. Tja, het plaatsen van vensterkes bleek een ferme hap uit het budget...
Godzijdank moet ik voorlopig maar een paar dagen op een maand naar diene Blok.
Mjaa, dat zou nog wel iets kunnen worden.
Alleen spijtig dat we vanuit onze bunker (lees Blok 7) nergens gene view op hebben. Tja, het plaatsen van vensterkes bleek een ferme hap uit het budget...

Godzijdank moet ik voorlopig maar een paar dagen op een maand naar diene Blok.
Ja,normaal vanaf dat het Kamgebouw aan de achterkant staat,en al de nieuwe luifels geplaatst zijn,zou die centrale overkapping er over komen.Kan ook vroeger zijn.'t Seinerke schreef:k'Wist zelfs niet dat ze er een centrale luifel gingen over plaatsen !?
Mjaa, dat zou nog wel iets kunnen worden.
Alleen spijtig dat we vanuit onze bunker (lees Blok 7) nergens gene view op hebben. Tja, het plaatsen van vensterkes bleek een ferme hap uit het budget...![]()
Godzijdank moet ik voorlopig maar een paar dagen op een maand naar diene Blok.
Het zal allesins beter zijn dan.
Blok 7,ja een grijze bunker hè,geen ramen is om het zonlicht buiten te houden dacht ik,niet goed geen zonlicht meer zien als je het mij vraagt.
Het was voor zover ik weet,net de bedoeling dat er geen zonlicht meer of zeer weinig zou binnen kunnen,welke diensten zitten er eigenlijk nu in da blok ook?
En wat zit er in de plaats van de POST nu,want die zijn riebedebie naar het waggelwater tussen de 2 bruggen