Automaatische vervoerbewijsverdeelautomaten

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!

Hoeveel gebruiken jullie de automatische vervoerbewijsverdeelautomaten

Ja, Altijd
11
22%
Ja, Meestal in grote drukke stations
9
18%
Ja, Enkel waneer ik gehaast ben en er staat een "te lange" lijn
11
22%
Nee,Nooit
19
38%

Totaal aantal stemmen: 50

Accelerat

Bericht door Accelerat »

rvdborgt schreef: ... en zijn bovendien alleen te gebruiken met Belgische bankpassen.
Dat ze die nederlandse streek daar maar niet gaan uithalen dan. :roll:
KB

Bericht door KB »

[off topic] Automatische automaten?
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

KB schreef:[off topic] Automatische automaten?
Dat wordt een 'pleonasme' genoemd ;)
Ruben

Bericht door Ruben »

Wover schreef:
Ruben schreef: Ik haal mijn campuskaart soms uit de automaat. Bij deze heb je weer een zekerheid meer in het leven. :wink:
Daar moet je toch een inschrijvingsbewijs van de school voor hebben?
Om je moederkaart te verkrijgen wel, daar heb je ook een pasfoto voor nodig. Maar eens je die hebt kan je wel iedere keer je tien ritten afgelegd hebt, een nieuwe kaart uit de automaat halen die je dan kan plooien en in je moederkaart steken.
sweek

Bericht door sweek »

In België nooit. Ik heb geen Belgische kaart en ik zie ook eigenlijk bijna nooit een automaat? Ze zijn niet zo opvallend/verspreid als in Nederland heb ik het gevoel.
Steven

Bericht door Steven »

sweek schreef:In België nooit. Ik heb geen Belgische kaart en ik zie ook eigenlijk bijna nooit een automaat? Ze zijn niet zo opvallend/verspreid als in Nederland heb ik het gevoel.
ze staan enkel in stations van een bepaalde grote en zijn er bedoeld om de wachttijd aan de loketten te verminderen
Pieter

Bericht door Pieter »

Ze staan alleen slecht opgesteld vind ik persoonlijk (in de gevallen die ik al gezien heb, Antwerpen Centraal en Mechelen).

Volgens mij zijn ze beter dat ze de automaten op de perrons zetten, of dicht bij de perrons, en niet vlak bij de loketten...
K V B

Bericht door K V B »

Pieter schreef:Ze staan alleen slecht opgesteld vind ik persoonlijk (in de gevallen die ik al gezien heb, Antwerpen Centraal en Mechelen).

Volgens mij zijn ze beter dat ze de automaten op de perrons zetten, of dicht bij de perrons, en niet vlak bij de loketten...
De automaten zijn vooral te groot. Dat maakt het lastiger om er een goede plaats voor te vinden. Waarom moest men weer eens het wiel zelf uitvinden, dat terwijl er perfecte oplossingen te koop zijn.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Ik vind dat ze ook eens werk mogen maken om in onbemande stopplaatsen ook zo'n automaten te plaatsen!
JC

Bericht door JC »

Ik vind die automaten zeer onhandig. Iemand zou eens een goede usability studie over die dingen moeten doen.

Zelf gebruik ik wel regelmatig het internet en print ik mijn ticket zelf af. Dit is wel heel handig. Ik koop mijn ticket op het moment dat ik op de site mijn reisroute uitstippel.
Teach2

Bericht door Teach2 »

Waarom moest men weer eens het wiel zelf uitvinden, dat terwijl er perfecte oplossingen te koop zijn.
Denk niet dat ze die zelf hebben 'uitgevonden'. Ik heb in Frankrijk al ongeveer dezelfde dingen zien staan.
nicken

Bericht door nicken »

Deze automaten zeggen niks :roll:
ze spuugen alleen treinticketten uit,en slikken uwe bankkaart in :roll:
Beetje associaal geval,en zou houd je op zeer lange termijn mensen van hun job af,er moeten nog kindermondjes gevuld worden hè .... :roll:
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

Teach2 schreef:
Waarom moest men weer eens het wiel zelf uitvinden, dat terwijl er perfecte oplossingen te koop zijn.
Denk niet dat ze die zelf hebben 'uitgevonden'. Ik heb in Frankrijk al ongeveer dezelfde dingen zien staan.
Dat zijn gewoon automaten van ProData, leverancier van onder meer ook de ontwaardingstoestellen op bus, tram en metro in België.
In Sint-Niklaas vandaag 2 van de 3 toestellen defect...
Jonathan

Bericht door Jonathan »

rvdborgt schreef:
Dietrich schreef:
SteC schreef:Ik gebuik in België nooit de automaten, ik geloof niet dat ze internationale ticketten verdelen.
Ik meen er nochtans al gezien te hebben...
De NMBS-automaten verkopen geen internationale kaartjes en zijn bovendien alleen te gebruiken met Belgische bankpassen.

Groetjes,

Rian
In Brugge staat er één (het kunnen er ook twee zijn) die biljetten verkopen voor Thalys, TGV en Eurostar.

Ik gebruik het alleen om de prijs van een treinticket te laten bereken, verder koop ik het aan het loket, vermis je aan dat automaat niet met cash kunt betalen.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Jonathan schreef:
rvdborgt schreef:
Dietrich schreef:Ik meen er nochtans al gezien te hebben...
De NMBS-automaten verkopen geen internationale kaartjes en zijn bovendien alleen te gebruiken met Belgische bankpassen.
In Brugge staat er één (het kunnen er ook twee zijn) die biljetten verkopen voor Thalys, TGV en Eurostar.
Dat zijn afhaalautomaten voor tickets die je via website of telefoon hebt bestand en betaald. Waarom die functie niet kan worden geconbineerd met de gewone kaartautomaten, is me een raadsel.

Groetjes,

Rian
Plaats reactie