De langst levende klassiekjes
-
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: De langst levende klassiekjes
iemand enig idee of de P-treinen Gent-Denderleeuw-Geraardsbergen-Schaarbeek nog met klassiekjes gaan rijden of enkel nog desiro's (wss slechts 1 desiro elk)
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
- Locatie: Erembodegem Terjoden
- Contacteer:
Re: De langst levende klassiekjes
Het zal wat afhangen wat ze 's ochtends doen. Normaal rijden ze 's morgens de 7972 en 7958. 's Avonds wordt de 8974 in twee gesplitst net als de 8972 nu al het geval is. De 8977 doet vanaf volgende week het gedeelte tussen Gent en Denderleeuw. Aan de tijdstippen te zien zullen de 8977 en 8974 niet dezelfde trein zijn. Vermoedelijk zullen de klassiekjes de 8977 niet rijden en zullen ze misschien na de 7958 terugrijden naar Denderleeuw via lijn 89




-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: De langst levende klassiekjes
Momenteel nog voorzien:
7972
7974
7976
7977
8970
8973
(Kan afwijken in vakantieperiodes)
7972
7974
7976
7977
8970
8973
(Kan afwijken in vakantieperiodes)
Re: De langst levende klassiekjes
642 660 655 worden vandaag overgebracht van Welkenreadt naar Kinkempois als E14977.
Waren gisteren de laatste klassiekers die Spa - Aachen gedaan hebben.
Waren gisteren de laatste klassiekers die Spa - Aachen gedaan hebben.
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: De langst levende klassiekjes
Dit klopt uiteindelijk toch niet. Alle P-treinen daar zouden of MR86 of MR08 of MW41 zijn.Klassiekje schreef: ↑07 dec 2023, 14:29 Momenteel nog voorzien:
7972
7974
7976
7977
8970
8973
(Kan afwijken in vakantieperiodes)
Re: De langst levende klassiekjes
Inmiddels ook het einde voor de 624, 642, 660, 663, 734 en de 989. Er zijn dus nog maar 3 600's in dienst, de 648, 655 en de 662. Van de 700's zijn er nog maar 2 in dienst, alleen de 731 en 769, maar deze zijn momenteel allebei defect, afwachten of deze nog hersteld worden.....
Re: De langst levende klassiekjes
981 en 988 stonden met elkaar gekoppeld in dienst in de bundel van Charleroi.
960 stond plat aan spoor 4 in Charleroi-Centraal.
960 stond plat aan spoor 4 in Charleroi-Centraal.
Re: De langst levende klassiekjes
Einde voor de 981. 731 maakt weer zijn rondjes, 769 staat nog altijd stil....
Re: De langst levende klassiekjes
Klein overzicht:
MR66: 0/40
MR70 JH: 3/24 (648, 655, 662)
MR70AC: 0/6
MR73: 0/54
MR79: 2/52
MR70CR: 5/11 (960, 962, 963, 965, 968)
MR73CR: 14/29 (971, 972, 974, 979, 982, 983, 985, 987, 988, 990, 991, 995, 997, 999)
Samen dus nog 24 treinstellen in dienst.
MR66: 0/40
MR70 JH: 3/24 (648, 655, 662)
MR70AC: 0/6
MR73: 0/54
MR79: 2/52
MR70CR: 5/11 (960, 962, 963, 965, 968)
MR73CR: 14/29 (971, 972, 974, 979, 982, 983, 985, 987, 988, 990, 991, 995, 997, 999)
Samen dus nog 24 treinstellen in dienst.
Laatst gewijzigd door Natje049 op 06 jan 2024, 00:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: De langst levende klassiekjes
Was vandaag in Antwerpen. Kan iemand mij uitleggen waarom de S35 met 8 rijtuigen M6 rijdt, het is een pendel tussen 2 stations (Antwerpen-Luchtbal telt amper mee), Die verbinding lijkt me ideaal voor die korte M6 stammetjes van 5 of de stammen van 4/6 M7 als de TB's in Antwerpen ermee worden opgeleid. Ik zag op L25 1 van die korte M6 stammetjes, waarom wisselen die niet?
- trainfan03
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55
Re: De langst levende klassiekjes
Misschien is dit wel de foute thread, dus moest een mod dit in een goede thread kunnen plaatsen (bv. S35-trein in Reizigers)
Vroeger werden die P-treinen (én toen de S35 enkel in de spits reed) met 4/5 M6 + T18/19 gereden. Momenteel zijn die 8 M6'en er echt zwaar over, de S-trein pendel rijdt met een hogere capaciteit dan de IC die er stopt... De exacte reden waarom het 8 M6'en zijn, weet ik ook niet.
Moesten ze daar M7 op inleggen, zouden de rijtijden wijzigen, want een M7 is gehomologeerd voor 200 kilometer per uur, dus 40 kilometer per uur sneller dan de huidige stammen en er kan daar zo snel gereden worden (aangezien het een S-trein op (grotendeels) HSL is. Als ik mij niet vergis, waren er wel nog enkele kleine problemen met de Bmx'en op 25 kV AC (tenzij die al verholpen zijn ondertussen).
Vroeger werden die P-treinen (én toen de S35 enkel in de spits reed) met 4/5 M6 + T18/19 gereden. Momenteel zijn die 8 M6'en er echt zwaar over, de S-trein pendel rijdt met een hogere capaciteit dan de IC die er stopt... De exacte reden waarom het 8 M6'en zijn, weet ik ook niet.
Moesten ze daar M7 op inleggen, zouden de rijtijden wijzigen, want een M7 is gehomologeerd voor 200 kilometer per uur, dus 40 kilometer per uur sneller dan de huidige stammen en er kan daar zo snel gereden worden (aangezien het een S-trein op (grotendeels) HSL is. Als ik mij niet vergis, waren er wel nog enkele kleine problemen met de Bmx'en op 25 kV AC (tenzij die al verholpen zijn ondertussen).