Modernisering van het station BRUGGE

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
't Seinerke

Bericht door 't Seinerke »

Volgende seinhuizen zijn al overgenomen door Blok 7:

* Blok 8 - Oostende;
* Blok ? - Knokke;
* Blok 21 - De Panne;
* Blok 52 kant kust - Brugge.

Bij vroegens & latens werkt er al 10 man in de seinzaal. Dit zijn operatoren, onderstationchefs, regelaar, mini-regelaar, speakers, telefonist.

Achter de seinzaal moest er normaal gezien een "ontspanningsruimte" komen, maar die is intussen al ingenomen door bureaus van verschillende bazen... :roll:

Ook het verdiep onder ons zit vol met bazen...

Neje, de sfeer van een oud seinhuis komt nooit meer terug... :cry:

(maar het Nieuwjaarsfeestje gaat ne knaller worden met al dat volk, damn!) :D
nicken

Bericht door nicken »

't Seinerke schreef:Volgende seinhuizen zijn al overgenomen door Blok 7:

* Blok 8 - Oostende;
* Blok ? - Knokke;
* Blok 21 - De Panne;
* Blok 52 kant kust - Brugge.

Werken die mannen die vroeger in die andere seinhuizen werkten dan nu in Brugge?
't Seinerke schreef:Bij vroegens & latens werkt er al 10 man in de seinzaal. Dit zijn operatoren, onderstationchefs, regelaar, mini-regelaar, speakers, telefonist.

Speakers zegt u,die waren ver te zoek dan Vrijdag,iedereen klaagt nog :shock:
't Seinerke schreef:Achter de seinzaal moest er normaal gezien een "ontspanningsruimte" komen, maar die is intussen al ingenomen door bureaus van verschillende bazen... :roll:

Ja dade,was een pooltafel d'r teveel aan mss :?
Welke bazen van welke diensten zitten daar?zit er daar toevallig iemand van B-security of securail ook?Naar het schijnt zou daar een zetel zijn ook
't Seinerke schreef:Ook het verdiep onder ons zit vol met bazen...

Hè kunt er daar bijna in zwemmen zeker in die bazen,hebben ze er al niet genoeg
't Seinerke schreef:Neje, de sfeer van een oud seinhuis komt nooit meer terug... :cry:
Niet moeilijk met al die bazen daar achter en onder u,djeezes :shock:

(
't Seinerke schreef:maar het Nieuwjaarsfeestje gaat ne knaller worden met al dat volk, damn!) :D

Ja dade,Neem maar wat bengaals vuur mee,sebiet heel Blok 7 in de fik :D ,tzal daar vonken geven zeker,en wat met die mannen die net op da moment een trein aan het besturen zijn,zo heb ik er vorig jaar ene zien rijden om 23.55 te oostkamp richting Gent,Kmaggen d'r nie aan denken :shock:
't Seinerke

Wreed spelleke, een overname van een seinhuis/blok & het personeel. Sommigen hebben geluk, anderen vallen uit de boot. t'Heeft allemaal te maken met regeltjes, regeltjes enne...regeltjes (spoorweg e :roll: ).

Securail? tZou kunnen, ben zelf nog maar een paar keer van dienst geweest op de nieuwe Blok, weet nog niet echt wat voor diensten er allemaal aanwezig zijn. Toen ik een maandje geleden m'n foto liet maken voor m'n badge bij Securail, hadden zij nog altijd hun klein bureauke in het oude gebouw.

Bazen? Toen ik binnenkwam bij de spoorweg, zei de oude garde mij dat er bij den Yzerweg 30.000 bazen werken & 10.000 gepeupel...

Nieuwjaarsfeestje?
Nicken, een glaaseke champagne moet kunnen, maar tzal voornamelijk fruitsap zijn peisek... :lol: , al eens dronken naar een computerscherm gekeken..., mijn God, de ganse boel zou stil vallen, juust maar omdat den operator z'n treinen nie meer kan terugvinden...(wat natuurlijk het feestje ten goede komt... :wink:
Bert

Bericht door Bert »

't Seinerke schreef: Alleen spijtig dat we vanuit onze bunker (lees Blok 7) nergens gene view op hebben. Tja, het plaatsen van vensterkes bleek een ferme hap uit het budget... :roll:
Dat had te maken zeker met een centrale grote projectie op de muur van het volledige sporenplan die bedient ging worden op die lelijke betonnen muur waar jullie je ganse dienst mogen op kijken, maar door te kostelijk hebben ze het dan maar niet gedaan.
't Seinerke

Er is nog altijd sprake van een projector te installeren,
al zie ik het nut niet (meer) van in.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

't Seinerke schreef:Er is nog altijd sprake van een projector te installeren,
al zie ik het nut niet (meer) van in.
Bwa, het zou toch overzichtelijker zijn. :?
Estragon

Bericht door Estragon »

trainfreak schreef:
Wover schreef:da's gelijk in Leuven dan :P
In Leuven staan de treinen wel droog :P

Ondertussen is het toch in Leuven al veel verbeterd! Als het regent sta je relatief droog op de eerste sporen (wel goeie plaats kiezen :-p) maar in vergelijking met 2 jaar geleden of zo is het toch al deftig...

Ik heb gezien dat er ook al wachtruimtes in glas beginnen te verschijnen ;-).
't Seinerke

Weetje:

Spoor IV & V zouden op vrijdag 02 februari '07 moeten afgewerkt zijn.

Euh...nope :!:
Trainspotterke

't Seinerke schreef:Weetje:

Spoor IV & V zouden op vrijdag 02 februari '07 moeten afgewerkt zijn.
:lol: :lol: :lol:

In their dreams! :P
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Weet een iemand waarom mijn geliefste spoor (het spoor 10) altijd buiten dienst staat tussen 9 en 16?
nicken

Bericht door nicken »

Jonathan schreef:Weet een iemand waarom mijn geliefste spoor (het spoor 10) altijd buiten dienst staat tussen 9 en 16?
Logisch hè,ze zijn daar bezig met graafkranen en dergelijke: voor de ondergrondse parking en de kantoorgebouwen die daar komen,daarom zal hij afgesloten zijn tijdens die uren,heb ze er zelf al de zaterdag zien werken daar :shock:
Trainspotterke

Jonathan schreef:Weet een iemand waarom mijn geliefste spoor (het spoor 10) altijd buiten dienst staat tussen 9 en 16?
Vlak naast het spoor staat er een boormachien dat er ... aan het boren is! :wink:

Misschien om te voorkomen dat de aarde zou wegschuiven met spoor en al. :P
nicken

Bericht door nicken »

Trainspotterke schreef:
Vlak naast het spoor staat er een boormachien dat er ... aan het boren is! :wink:

Misschien om te voorkomen dat de aarde zou wegschuiven met spoor en al. :P
Da is om secanspalen te plaatsen ( voor de steun)
Tja het zijn allesins al onderaanemers die daar bezig zijn :shock:
3 grote firma's dacht ik,en dan al van die kleine zelfstandigen
Oja het feit dat alles zo lang duurt lijk me ook logisch,er wordt een aanbesteding gedaan en de goedkoopste krijgt het werkje
een opmerking : meestal werken die firma's die het dan mogen doen met minder mankrachten
is bij wegenwerken en dergelijke idem
Vandaar dat ze meestal lang aanslepen,neem er dan ook nog de problemen bij,en de architect die 55 keers z'n plans veranderd :shock:
Heb al wa gezien in m'n carriere ze :shock:
't Seinerke

Trainspotterke schreef: Misschien om te voorkomen dat de aarde zou wegschuiven met spoor en al. :P
...plus die tweeduizend ton staal die net passeerde... :twisted:
't Seinerke

't Seinerke schreef: Spoor IV & V zouden op vrijdag 02 februari '07 moeten afgewerkt zijn.
Ik denk dat ze inderdaad op 02/02 terug in dienst gaan. Maar,
kort nadien zullen ze waarschijnlijk de V & VI buiten dienst stellen. Hierdoor kunnen ze de oude luifel van dat perron afbreken.
Plaats reactie