Vaak elektronisch of softwaregerelateerd jatrainlovertje schreef: ↑12 jan 2024, 00:16Wat voor storingen en mankementen zijn dat dan meestal? IT-gerelateerd of eerder mechanisch? Of nog wat anders?Klassiekje schreef: ↑12 jan 2024, 00:03De laatste tijd staat bij mij persoonlijk de 18 met stip op 1 qua storingen en mankementen, en dat hoor ik ook van collega's.
Kan vlotjes concurreren met de 27, alleen is die 40 jaar oud en gaat die binnenkort buiten dienst.
Nu ja, anekdotisch bewijs, je hoeft het van mij niet aan te nemen hoor.
De langst levende klassiekjes
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: De langst levende klassiekjes
Re: De langst levende klassiekjes
Op mechanisch vlak weet ik bijna geen enkel treintype hoog scoren met fouten. Het is ofwel elektrisch/elektronisch of software.
Re: De langst levende klassiekjes
Misschien eens leuk, een 27+i11 de grens over. Misschien dat dat meer succes heeft... T27 kan met mux rijden toch?




Re: De langst levende klassiekjes
I11 stuurrijtuig mag niet met type 27 rijden, en ik betwijfel of een 27 Duitsland wel binnen mag maar daarvan ken ik de regels niet.
Re: De langst levende klassiekjes
De 2701-2705 mochten vroeger alvast tot Aken
Re: De langst levende klassiekjes
Maar die zijn er al even niet meer geweest. Tegenwoordig is het enkel de hle18 die daar nog komt. De NJ of zelfs de Oriënt express halen ze daar op met een hle18
-
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: De langst levende klassiekjes
Is men eigenlijk nog van plan om met Taurus loc's de Nightjet te rijden tot in Brussel, of was dit zelfs ooit een plan? Hoe ver zit men daarmee als het zo is?
- trainfan03
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55
Re: De langst levende klassiekjes
Als ik mij niet vergis, zal de NightJet binnenkort met Vectrons gedaan worden, ze zijn al komen testrijden, heb er toch foto's van gezien van een Vectron met NightJet-rijtuigen in Vorst.
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: De langst levende klassiekjes
De Taurus Reihe 1016 en 1116 locomotieven kunnen niet onder 3kV spanning rijden en zullen dus nooit voor inzet in België gepland worden. De 1216 locomotieven kunnen dat wel, maar daarvoor zijn nooit plannen voor homologatie in België geweest. Deze rijden momenteel onder meer naar Italië met de EC München - Verona (- Bologna/Venezia). Binnenkort worden deze gesleepte treinen trouwens door de nieuwe 'Vectron-Railjets' vervangen en ik vermoed dat de Rh 1216 locomotieven dan quasi allemaal dienst zullen doen voor Rail Cargo Group, de goederenafdeling van ÖBB, om goederen richting Italië en Slovenië te slepen.
Een deel van de Vectrons van ÖBB zijn wel al sinds de bestelling geplaatst werd bedoeld om (ooit) naar België te rijden, hetzij met nachttreinen, hetzij met goederentreinen.
Dit is trouwens niet het juiste topic om hier verder over uit te wijden
Een deel van de Vectrons van ÖBB zijn wel al sinds de bestelling geplaatst werd bedoeld om (ooit) naar België te rijden, hetzij met nachttreinen, hetzij met goederentreinen.
Dit is trouwens niet het juiste topic om hier verder over uit te wijden

Re: De langst levende klassiekjes
Geloof het of niet, maar het is uitweiden. Dit vind ik nu wel een spelfout die te vergeven valt. Naar verluidt zou de oorsprong van dit woord echt met weide te maken hebben, nl. met de kudde buiten de gewone weiden gaan. En nu zijn we allebei al offtopic.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: De langst levende klassiekjes
Ja, ik dacht dat het hier eigenlijk over klassiekjes ging :)
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: De langst levende klassiekjes
Voor de 660 was het van korte duur, afgelopen woensdag is deze in Brussel Noord als IC2036 defect geraakt en heeft momenteel grote schade. Afwachten of deze nog hersteld wordt. Inmiddels ook het einde voor de 985.jan_olieslagers schreef: ↑11 jan 2024, 10:30Wat een afgang! Niet dat ik verbaasd ben, allesbehalve.
Zou het niet eerder kunnen dat men niet voldoende I11/HLE18-19 bij elkaar gekrabd kreeg, en bij gebrek aan iets anders dan maar klassiekjes heeft geheractiveerd?Is dit voor extra reserve of gaan ze de I11-stammetjes eruitgooien?
[foutjes bijgewerkt: teedee-vaudt en loctype]
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: De langst levende klassiekjes
Zoals op de foto te zien is rijden er nog steeds (en gelukkig met 2 gekoppelde stellen) klassiekjes op de S41 Luik - Aachen-hbf