Ongevallen op het spoor
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Ongevallen op het spoor
Beveiligingen kan men plaatsen tot in het oneindige, het kost allemaal geld en het vergt onderhoud. Die Russische constructie bv. is m.i. behoorlijk onderhevig aan vorst - wat in die contreien nogal eens voorkomt... En het filmke toont dat het de idioten niet tegenhoudt.
Hoe cynisch het ook moge klinken: laat de idioten maar zichzelf uitroeien - Darwin at work! Alleen spijtig dat ook anderen er last van hebben.
De enige goede beveiliging zit tussen de mensen hun oren.
Hoe cynisch het ook moge klinken: laat de idioten maar zichzelf uitroeien - Darwin at work! Alleen spijtig dat ook anderen er last van hebben.
De enige goede beveiliging zit tussen de mensen hun oren.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Ongevallen op het spoor
En dit had men niet zien aankomen? Wat een brevet van onvermogen. Dat verkeer moet toch ergens langs. Maar nee, zo lees ik in het andere topic, eerst een overweg afsluiten en later een keer een brug bouwen. Dat moet je uiteraard omkeren. Eerst die brug bouwen en dan kun je de overweg sluiten.
En waarom is ervoor gekozen de bredere overweg op de Beekmolenstraat te sluiten en niet de smallere op de Appelstraat?
Echt. Wat is hier de gedachte achter geweest.
En waarom is ervoor gekozen de bredere overweg op de Beekmolenstraat te sluiten en niet de smallere op de Appelstraat?
Echt. Wat is hier de gedachte achter geweest.
Re: Ongevallen op het spoor
Dit verhaal heeft vandaag jammer genoeg weeral een vervolg gekregen. In volle ochtendspits heeft een voertuig (aan de schade te zien opnieuw een vrachtwagen of tractor) andermaal een van de slagbomen aan de smalle overweg in de Appelstraat volledig kapot gereden. Er is tijdlang dienst op enkelspoor van kracht geweest. Gedurende een uur of drie waren afschaffingen en vertragingen van minstens 30 minuten geen uitzondering. Ondertussen is voor het treinverkeer de situatie opnieuw genormaliseerd en is Infrabel -voor de zoveelste keer- bezig met het herstellen van de slagboominstallatie (zie foto hieronder).Wout912 schreef: ↑07 dec 2023, 16:59 Vorige week is aan de overweg in de Appelstraat in Melsele voor de derde keer in evenveel maanden tijd een van de slagbomen aan de overweg afgereden door een vrachtwagen die klem was komen te zitten op de overweg. Reden: Infrabel heeft eind augustus de brede overweg even verderop in de Beekmolenstraat afgesloten voor gemotoriseerd verkeer (behalve tractoren), waardoor de verkeersvolumes in de smalle Appelstraat sterk zijn toegenomen. Zie eveneens de eerdere berichten in dit topic: viewtopic.php?f=43&t=7901&start=1395. Die incidenten zorgen iedere keer voor ernstige verstoringen van het treinverkeer.
De buurtbewoners houden nog altijd hun hart vast tot wanneer er eens een ernstige aanrijding met een trein plaatsvindt, zoals te zien in deze recente reportage van TV Oost: https://www.tvoost.be/nieuws/protest-ov ... ces-161959. Je hoort de woordvoerder van Infrabel deze keer wel zeggen dat een 'herevaluering' van de maatregelen altijd mogelijk is. Het zou mij daarom niets verbazen mochten de betonblokken aan de overweg in de Beekmolenstraat binnenkort terug worden verwijderd. De vraag blijft alleen of men dat gaat doen voor- of nadat er slachtoffers gevallen zijn in de Appelstraat.
Re: Ongevallen op het spoor
En uiteindelijk heeft het gezond verstand nu toch gezegevierd: https://www.beveren.be/nl/nieuws/spooro ... terug-open. De brede overweg aan het station in Melsele in de Beekmolenstraat wordt vanaf nu donderdag terug opengesteld voor alle verkeer, in afwachting van de aanleg van een spoorwegbrug. Het smalle overwegje in de Appelstraat wordt enkel nog toegankelijk voor zachte weggebuikers.Wout912 schreef: ↑07 dec 2023, 16:59 Vorige week is aan de overweg in de Appelstraat in Melsele voor de derde keer in evenveel maanden tijd een van de slagbomen aan de overweg afgereden door een vrachtwagen die klem was komen te zitten op de overweg. Reden: Infrabel heeft eind augustus de brede overweg even verderop in de Beekmolenstraat afgesloten voor gemotoriseerd verkeer (behalve tractoren), waardoor de verkeersvolumes in de smalle Appelstraat sterk zijn toegenomen. Zie eveneens de eerdere berichten in dit topic: viewtopic.php?f=43&t=7901&start=1395. Die incidenten zorgen iedere keer voor ernstige verstoringen van het treinverkeer.
De buurtbewoners houden nog altijd hun hart vast tot wanneer er eens een ernstige aanrijding met een trein plaatsvindt, zoals te zien in deze recente reportage van TV Oost: https://www.tvoost.be/nieuws/protest-ov ... ces-161959. Je hoort de woordvoerder van Infrabel deze keer wel zeggen dat een 'herevaluering' van de maatregelen altijd mogelijk is. Het zou mij daarom niets verbazen mochten de betonblokken aan de overweg in de Beekmolenstraat binnenkort terug worden verwijderd. De vraag blijft alleen of men dat gaat doen voor- of nadat er slachtoffers gevallen zijn in de Appelstraat.
Re: Ongevallen op het spoor
Hallo
Een andere break werd gisteren 26/01 door een brand verwoest.
Dit is waarschijnlijk de 322 (IC 2421). Na de 355 is het pech voor deze reeks.
https://www.lavenir.net/regions/namur/2 ... IPH5CCKPU/
Gr
M
Een andere break werd gisteren 26/01 door een brand verwoest.
Dit is waarschijnlijk de 322 (IC 2421). Na de 355 is het pech voor deze reeks.
https://www.lavenir.net/regions/namur/2 ... IPH5CCKPU/
Gr
M
Re: Ongevallen op het spoor
Stel 819 beschadigd door stilstaande vrachtwagen op overweg.
https://www.rtv.be/verkeer/geen-treinen ... rachtwagen
https://www.rtv.be/verkeer/geen-treinen ... rachtwagen
Re: Ongevallen op het spoor
Dat "lokaal" omleiden, bedoelt men daarmee via Mechelen of zo?Bepaalde treinen worden beperkt op hun traject en sommige treinen worden in de mate van het mogelijke lokaal omgeleid, aldus nog Infrabel.
Of mis ik nog iets, want voor kortere omleidingen, zal men toch meerdere keren kop moeten maken denk ik.
Re: Ongevallen op het spoor
Als je de verbinding Sint-Niklaas - Lokeren.opvraagt, biedt de app nog altijd doodleuk rechtstreekse treinen aan, bv. vandaag om 19:17 en om 22:24. En geen enkele info over de vervangbussen, die toch wel degelijk rijden. En dan maar omroepen: "Plan uw reis via de app!" Het is weer eens triestig gesteld met de info aan de reizigers ..
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Ongevallen op het spoor
En alweer een idioot minder op de weg, goed zo, Darwin at work!
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/03/15 ... -in-zulte/
(ja, ik weet dat dit erg cynisch klinkt. Maar zeg maar eens wat er niet aan klopt ?!)
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/03/15 ... -in-zulte/
(ja, ik weet dat dit erg cynisch klinkt. Maar zeg maar eens wat er niet aan klopt ?!)
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Ongevallen op het spoor
Je kan je toch niet voorstellen hoe idioot sommige mensen zijn. Dan wordt er in de voormiddag eerst aan de grote klok gehangen in de online media dat een moeder met kinderwagen een gesloten overweg oversteekt in Wetteren, met felle reacties daarop uiteraard. En een paar uur later doe je hetzelfde en rijdt je los onder een trein... Sommige mensen zijn inderdaad voorbestemd om vroeg te sterven, lijkt het wel.jan_olieslagers schreef: ↑15 mar 2024, 19:04 En alweer een idioot minder op de weg, goed zo, Darwin at work!
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/03/15 ... -in-zulte/
(ja, ik weet dat dit erg cynisch klinkt. Maar zeg maar eens wat er niet aan klopt ?!)