Dienstregeling 5 februari
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: Dienstregeling 5 februari
Ik heb in ieder geval al homogene M7 gekruist op de L2, maar of dat nog testen waren weet ik niet.
Re: Dienstregeling 5 februari
Die hebben ze lastminutes afgeschaft daar die niet mochten. Ze waren toen iets te ijverig geweest.trainlovertje schreef: ↑07 feb 2024, 22:34Ja, nu je het zegt, inderdaad. Bij storingen op L36 is dat al eens voorgevallen, maar welke beperkingen daar dan aan vasthangen? Geen idee.
Re: Dienstregeling 5 februari
Die hebben ze lastminutes afgeschaft daar die niet mochten. Ze waren toen iets te ijverig geweest.trainlovertje schreef: ↑07 feb 2024, 22:34Ja, nu je het zegt, inderdaad. Bij storingen op L36 is dat al eens voorgevallen, maar welke beperkingen daar dan aan vasthangen? Geen idee.
Re: Dienstregeling 5 februari
Behalve de gebruikelijke beperkingen als lijn- en materiaalkennis, eigenlijk geen. Ik ben niet zo lang geleden meegereden met een 17XX in vertraging over de HSL2, en die kreeg een loods mee in Leuven die de lijn kent, maar reed verder gewoon aan 200. De vertraging was wel al ruim op tijd bekend, waardoor de plantonbestuurder van Luik naar Leuven kon komen, ik kan me voorstellen dat als dat niet het geval is, de trein ergens wordt beperkt.
Re: Dienstregeling 5 februari
Dan lijkt het me wel duidelijk dat de M7 BDx en Bmx gewoon toegelaten zijn op HSL 2 en is het me nog een groter raadsel waarom de overtollige BDx'en in het bijzonder niet gewoon ingezet worden om HLE 18 vrij te maken. Behalve de Welkenraedt-Kortrijk lees ik net dat ook Eupen-Oostende intussen volledig met twee HLE 18/19 gedaan wordt; zo is het natuurlijk niet moeilijk dat er een tekort is aan die locs.
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 27 feb 2016, 11:03
Re: Dienstregeling 5 februari
Er is trouwens nog steeds geen opleiding HVR M7 voorzien voor de bestuurders van FSD. Dus op de Eupen-Oostende treinen zullen er niet meteen M7 BDx/Bmx te zien zijn.Steve schreef: ↑07 feb 2024, 23:35 Dan lijkt het me wel duidelijk dat de M7 BDx en Bmx gewoon toegelaten zijn op HSL 2 en is het me nog een groter raadsel waarom de overtollige BDx'en in het bijzonder niet gewoon ingezet worden om HLE 18 vrij te maken. Behalve de Welkenraedt-Kortrijk lees ik net dat ook Eupen-Oostende intussen volledig met twee HLE 18/19 gedaan wordt; zo is het natuurlijk niet moeilijk dat er een tekort is aan die locs.
Laatst gewijzigd door Yassine_TB op 08 feb 2024, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Dienstregeling 5 februari
Heeft te maken met helling in Luik. M7 stuurrijtuigen hebben een GF-koppeling en die kunnen niet worden opgeduwd bij slechte adhesie of verminderde trekkracht.Steve schreef: ↑07 feb 2024, 23:35 Dan lijkt het me wel duidelijk dat de M7 BDx en Bmx gewoon toegelaten zijn op HSL 2 en is het me nog een groter raadsel waarom de overtollige BDx'en in het bijzonder niet gewoon ingezet worden om HLE 18 vrij te maken. Behalve de Welkenraedt-Kortrijk lees ik net dat ook Eupen-Oostende intussen volledig met twee HLE 18/19 gedaan wordt; zo is het natuurlijk niet moeilijk dat er een tekort is aan die locs.
Re: Dienstregeling 5 februari
De reeks 17xx rijd ook via de helling van Ans.brouckie schreef: ↑08 feb 2024, 12:03Heeft te maken met helling in Luik. M7 stuurrijtuigen hebben een GF-koppeling en die kunnen niet worden opgeduwd bij slechte adhesie of verminderde trekkracht.Steve schreef: ↑07 feb 2024, 23:35 Dan lijkt het me wel duidelijk dat de M7 BDx en Bmx gewoon toegelaten zijn op HSL 2 en is het me nog een groter raadsel waarom de overtollige BDx'en in het bijzonder niet gewoon ingezet worden om HLE 18 vrij te maken. Behalve de Welkenraedt-Kortrijk lees ik net dat ook Eupen-Oostende intussen volledig met twee HLE 18/19 gedaan wordt; zo is het natuurlijk niet moeilijk dat er een tekort is aan die locs.
Re: Dienstregeling 5 februari
En bovendien wordt de GF-koppeling helemaal niet belast als je de tweede HLE 18/19 aan het begin/einde van de trein zou vervangen door een M7 BDx.
Re: Dienstregeling 5 februari
De aversie van de NMBS tegen geïntegreerde treinstellen met verdeelde tractie, blijft toch voor dit soort lastige problemen zorgen.
Als de M7 nu eens gewoon als IC-treinstellen met vaste samenstellingen besteld waren, had men nu dit probleem niet.
Als de M7 nu eens gewoon als IC-treinstellen met vaste samenstellingen besteld waren, had men nu dit probleem niet.
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: Dienstregeling 5 februari
Dat zijn kortere homogene samenstellingen met een veel lager tonnage. (Of rijden ook gewoon met 2 Bmx)260689 schreef: ↑08 feb 2024, 12:14De reeks 17xx rijd ook via de helling van Ans.brouckie schreef: ↑08 feb 2024, 12:03Heeft te maken met helling in Luik. M7 stuurrijtuigen hebben een GF-koppeling en die kunnen niet worden opgeduwd bij slechte adhesie of verminderde trekkracht.Steve schreef: ↑07 feb 2024, 23:35 Dan lijkt het me wel duidelijk dat de M7 BDx en Bmx gewoon toegelaten zijn op HSL 2 en is het me nog een groter raadsel waarom de overtollige BDx'en in het bijzonder niet gewoon ingezet worden om HLE 18 vrij te maken. Behalve de Welkenraedt-Kortrijk lees ik net dat ook Eupen-Oostende intussen volledig met twee HLE 18/19 gedaan wordt; zo is het natuurlijk niet moeilijk dat er een tekort is aan die locs.
Re: Dienstregeling 5 februari
Die hebben soms ook een samenstelling van 10/12 M7 (2 gekoppelde). Dat lijkt me zwaarder dan 6M7+1I10+3I11Klassiekje schreef: ↑08 feb 2024, 18:59Dat zijn kortere homogene samenstellingen met een veel lager tonnage. (Of rijden ook gewoon met 2 Bmx)
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: Dienstregeling 5 februari
Ja met twee 'locomotieven' dus. Geen idee wat ze doen als één van de twee buiten dienst zou zijn. Afschaffen of via de L36A sturen waarschijnlijk.260689 schreef: ↑08 feb 2024, 19:08Die hebben soms ook een samenstelling van 10/12 M7 (2 gekoppelde). Dat lijkt me zwaarder dan 6M7+1I10+3I11Klassiekje schreef: ↑08 feb 2024, 18:59Dat zijn kortere homogene samenstellingen met een veel lager tonnage. (Of rijden ook gewoon met 2 Bmx)
Re: Dienstregeling 5 februari
Opdruklocomotieven gebruikt men enkel nog indien er maar 1 loc actief is en deze niet voorzien is van 100% tractie of bij herfstweer. In alle andere gevallen volstaat 1 HLE18 echt wel voor die trein. Bij 2 locomotieven mag er dus 1 uitvallen. Als het totale gewicht een waarde X niet overschreden heeft zal er zelfs geen vertraging aan gegeven worden.
Re: Dienstregeling 5 februari
Wat is allemaal toegelaten op L2:
T18/19
I11BDX
M7BDx
M7BMX
Wat is allemaal toegelaten op L4:
T18/19
M6BX
M7BDx
M7BMX
(AM08 is sinds 12/12/21 niet meer toegelaten)
Dit komt uit een intern document van instructie.
T18/19
I11BDX
M7BDx
M7BMX
Wat is allemaal toegelaten op L4:
T18/19
M6BX
M7BDx
M7BMX
(AM08 is sinds 12/12/21 niet meer toegelaten)
Dit komt uit een intern document van instructie.