I 11 over de grens.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Joeri

Bericht door Joeri »

Doortrekken naar Poperinge? Denk je nou echt dat ze voldoende I11 rijtuigen op overschot hebben?

(los daarvan geef ik je wel gelijk wat aansluitingen betreft, net zoals ik ook hoop op een nieuwe, beter op de vraag inspelende IC Poperinge - gent - Brussel...)
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

Trainspotterke schreef:In de andere richting zou het mooi zijn om die IC door te trekken naar Gent en Kortrijk (en Poperinge). Met een beetje geluk wordt er zo een kwartierdienst gecreëerd tussen Gent en Brussel over L50a!
Helemaal mee eens, maar ik voorspel het antwoord van de NMBS: er komen op de 50A geen treinen bij voordat de werken tussen Anderlecht en Sint-Katarina-Lombeek klaar zijn, dus ten vroegste in 2012...
Steven

Bericht door Steven »

twee beelden van bij de buren
omdat het koersbord op het perron fel verlicht is toch maar close up foto gemaakt, rara wat is er fout :-)
Bijlagen
maastricht 1.JPG
maastricht 1.JPG (111.41 KiB) 6186 keer bekeken
maastricht 2.JPG
maastricht 2.JPG (78.05 KiB) 6186 keer bekeken
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

Dat was mij ook opgevallen :P

"TEE trein met toeslag"

En Liege G word niet aangegeven :wink:
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Beestig dat dat er nog tussen zit!!!
Je ziet overigens wel aan de kleur van de bordjes dat ze al lang niet meer gebrukt zijn.
De laatste keer dat ik nog eens een TEE aanduiding zak, en dat was ook de eerste keer, was in Milaan, voor een Cis Alpino naar Geneve. Heb er helaas geen foto van...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

En maakt den 13 nu minder gerucht onder 1500 volt? :D
Steven

Bericht door Steven »

Trainspotterke schreef:En maakt den 13 nu minder gerucht onder 1500 volt? :D
neen niet echt
Wover

Bericht door Wover »

Steven schreef:
Trainspotterke schreef:En maakt den 13 nu minder gerucht onder 1500 volt? :D
neen niet echt
En hij is ook niet ontploft :P?
K V B

Bericht door K V B »

Wat ik wel een beetje vreemd vind:

- Volgens de NS treinplanner rijd de stoptrein met vertrek (in Maastricht) x:09 nog steeds.
- Volgens de NMBS treinplanner rijd enkel de IC met vertrek om xx:07
- Volgens de DB rijden beide, en geeft de stoprein aansluiting op de Thalys, met een identieke reistijd naar Brussel als met de IC...

Daarbij heb ik dus de volgende vraagjes:

- Hoe kom ik nu met de trein in Eisden.
- Waarom doen sommige ritten van de IC-0 er 20 minuten langer over dan de meeste...
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

K V B schreef:Wat ik wel een beetje vreemd vind:

- Volgens de NS treinplanner rijd de stoptrein met vertrek (in Maastricht) x:09 nog steeds.
- Volgens de DB rijden beide, en geeft de stoprein aansluiting op de Thalys, met een identieke reistijd naar Brussel als met de IC...

- Waarom doen sommige ritten van de IC-0 er 20 minuten langer over dan de meeste...
07 is juist, maar het duurt nog even voordat NS dat doorheeft.
Eijsden wordt niet meer met de trein bediend, er zijn bussen naar Visé en naar Maastricht.
2 ritten van de IC-O worden langs de oude lijn 36 gestuurd, omdat er dan klein onderhoud aan de L2 gebeurt.
Steven

Bericht door Steven »

FLV-FGSP schreef:
K V B schreef:Wat ik wel een beetje vreemd vind:

07 is juist, maar het duurt nog even voordat NS dat doorheeft.
Eijsden wordt niet meer met de trein bediend, er zijn bussen naar Visé en naar Maastricht.
2 ritten van de IC-O worden langs de oude lijn 36 gestuurd, omdat er dan klein onderhoud aan de L2 gebeurt.
volgens de tractieverdelers heeft het een materiele oorzaak (niet alle materieel , vooral stuurrijtuigen) zijn aangepast voor L2 (ontbreken dus TBL2, is wat ik vandaag vernomen heb
K V B

Bericht door K V B »

FLV-FGSP schreef:
Trainspotterke schreef:In de andere richting zou het mooi zijn om die IC door te trekken naar Gent en Kortrijk (en Poperinge). Met een beetje geluk wordt er zo een kwartierdienst gecreëerd tussen Gent en Brussel over L50a!
Helemaal mee eens, maar ik voorspel het antwoord van de NMBS: er komen op de 50A geen treinen bij voordat de werken tussen Anderlecht en Sint-Katarina-Lombeek klaar zijn, dus ten vroegste in 2012...
Als het mogelijk is om deze trein tijdens de spits door te trekken van/naar Oostende moet dat buiten de spits toch ook kunnen.
sweek

Bericht door sweek »

NS Planner is nog steeds niet aangepast, nee.
Wel is de vertrekstaat van Maastricht juist.
Steven

Bericht door Steven »

K V B schreef:
FLV-FGSP schreef:
Als het mogelijk is om deze trein tijdens de spits door te trekken van/naar Oostende moet dat buiten de spits toch ook kunnen.
dit gaat om 1 trein en heeft alles te maken met het wisselen van 1 trein in oostende, zo word een trein van de relatie antwerpen oostende gewisseld met een trein brussel maastricht, komen de locs ook zo geregeld in oostende zodat ze aldaar het voorziene onderhoud krijgen. zo blijft er van de nodige treinen (drie als ik me niet vergis) 1tje rusten in brussel, 1tje te luik en de derde dus in oostende, aangezien alles normaal 1 slag per dag opschuift kom je tot het effect dat elke loc normaal geregeld in oostende zal zijn. als je de hele dag dit wil doen heb je meer samenstellingen nodig, die zijn er gewoonweg niet, je zou minstens 2 of 3 extra samenstelling 13 +i11 nodig hebben
thejay
Contacteer:

Bericht door thejay »

Steven schreef:twee beelden van bij de buren
omdat het koersbord op het perron fel verlicht is toch maar close up foto gemaakt, rara wat is er fout :-)
Zou het ook niet Brussel Zuid/Midi moeten zijn?
Bij de Benelux is dat dacht ik wel het geval.

Bedankt voor de foto in elk geval!
Plaats reactie