IC/IR2007
Ik heb mij gisteren precies vergist, want ik zei dat de IR Turnhout - Brussel met 2 * 21 en 10 M6 was, maar dezemorgen was het precies 1 * 27 en 5, 6 of 7 M6.
Trouwens wel wat vertragingen vandaag, want blijkbaar is er tussen Herentals en Lier maar één spoor en een snelheidsbeperking van 60 km/u en hoewel dit normaal ingebouwd was in de nieuwe dienstregeling, kwam er daarjuist een IR naar Turnhout met een kwartier vertraging aan in Herentals.
Trouwens wel wat vertragingen vandaag, want blijkbaar is er tussen Herentals en Lier maar één spoor en een snelheidsbeperking van 60 km/u en hoewel dit normaal ingebouwd was in de nieuwe dienstregeling, kwam er daarjuist een IR naar Turnhout met een kwartier vertraging aan in Herentals.
Ik bedoelde natuurlijk de P-trein.Duikbril AM86 schreef:L-trein naar Schaarbeek?Dietrich schreef:De mensen van Zottegem naar Aalst zoals ik nemen die alleszins niet meer, eenvoudiger is nu de L-trein naar Schaarbeek en in Burst overstappen voor een paar MW41 (die redelijk goed bezet waren deze morgen).

Vandaag waren op de as Brussel - Kust nog enkele vertragingen van ongeveer tien minuten. Zolang dit niet de regel wordt heb ik hier nu geen enkel probleem mee.
Blijkbaar hebben ze toch nog verstand in het seinhuis, want de P-trein Schaarbeek - Oostende (met 1601 op kop) werd te Aalter aan de kant gehaald om de Knokke/Blankenberge met vertraging te kunnen laten voorbijsteken!
Hoe zit het trouwens met de Turnhout - Brussel nu hij gesplitst is van de dienst naar Manage?
Blijkbaar hebben ze toch nog verstand in het seinhuis, want de P-trein Schaarbeek - Oostende (met 1601 op kop) werd te Aalter aan de kant gehaald om de Knokke/Blankenberge met vertraging te kunnen laten voorbijsteken!

Hoe zit het trouwens met de Turnhout - Brussel nu hij gesplitst is van de dienst naar Manage?
Gister rampzalig, vandaag al ietske beter. Zie http://www.turnhoutmanage.beTrainspotterke schreef: Hoe zit het trouwens met de Turnhout - Brussel nu hij gesplitst is van de dienst naar Manage?
Daar zijn bij B-Reizigers 3 afdelingen mee bezig:Trainspotterke schreef:Weet er trouwens iemand wie of wat binnen de NMBS dat die dienstregelingen in mekaar steekt? Er moet zich daar toch iemand mee bezig houden!
Strategische planning/lange termijn (2010 en verder)
Middellange termijn (2008 en 2009)
Korte termijn (juni/dec 2007)
B-Reizigers moet paden aanvragen bij Infrabel (dienst Netwerk).
FLV-FGSP schreef:Gister rampzalig, vandaag al ietske beter. Zie http://www.turnhoutmanage.beTrainspotterke schreef: Hoe zit het trouwens met de Turnhout - Brussel nu hij gesplitst is van de dienst naar Manage?
Amai seg, no offence hoor, maar die mensen daar kunnen een serieus stukske zagen hoor. Meer woorden maak ik er niet aan vuil.
Inderdaad, gisteren een flater gezien op VRT-teletekst. Men had het over de boog van Leuven en dat pendelaars uit Hasselt nu veel sneller sporen. Ik citeer "reizigers uit Hasselt sporen nu veel sneller naar LEUVEN". Excuseer? Was het niet nét de bedoeling van de boog van Leuven om Leuven niet meer aan te doen? Dit bewijst dat die journalisten ook niet altijd met kennis van zaken spreken/schrijven.Steven schreef:en gewoon leren dat het nieuws het nieuws is, wat ze op tv zeggen en doen met een korel zout nemen, je zou soms verschieten wat die journalisten forceren. ik zie op tv en in kranten geregeld fouten staan ivm de spoorweg. niet omdat de bevraagde persoon verkeerd was, maar gewoon omdat ze de feiten zodanig anders weergeven dat iedereen een verkeerd beeld moet krijgen gewoonweg.
wrpint schreef:Inderdaad, gisteren een flater gezien op VRT-teletekst. Men had het over de boog van Leuven en dat pendelaars uit Hasselt nu veel sneller sporen. Ik citeer "reizigers uit Hasselt sporen nu veel sneller naar LEUVEN". Excuseer? Was het niet nét de bedoeling van de boog van Leuven om Leuven niet meer aan te doen? Dit bewijst dat die journalisten ook niet altijd met kennis van zaken spreken/schrijven.Steven schreef:en gewoon leren dat het nieuws het nieuws is, wat ze op tv zeggen en doen met een korel zout nemen, je zou soms verschieten wat die journalisten forceren. ik zie op tv en in kranten geregeld fouten staan ivm de spoorweg. niet omdat de bevraagde persoon verkeerd was, maar gewoon omdat ze de feiten zodanig anders weergeven dat iedereen een verkeerd beeld moet krijgen gewoonweg.
het bewijst dat zelfs journalisten niet altijd als goede luisteraars mogen bestempeld worden
Dit soort van ongenuanceerde meningen (bedoel die op de site) kan ik best wel begrijpen, als je ziet wat een lijdensweg ze doormaken...Wover schreef:FLV-FGSP schreef:Gister rampzalig, vandaag al ietske beter. Zie http://www.turnhoutmanage.beTrainspotterke schreef: Hoe zit het trouwens met de Turnhout - Brussel nu hij gesplitst is van de dienst naar Manage?
Amai seg, no offence hoor, maar die mensen daar kunnen een serieus stukske zagen hoor. Meer woorden maak ik er niet aan vuil.
Over Aalter - Brussel Zuid in 45 minuten ga je mij ook niet horen klagenTrainspotterke schreef: Het is net beter dat IC A en IC G gewisseld zijn. De kans is veel kleiner dat de IC G in de richting Oostende - Antwerpen vertraging heeft dan omgekeerd. Dit wil dus ook zeggen dat de IC A minder kans heeft om achter een in vertraging zijnde IC G te hangen.
Ook de spreiding van de reizigers van Brugge naar Gent is nu veel beter. Vroeger namen zowel reizigers voor Gent als Brussel de IC A, terwijl de IC G enkel maar reizigers naar Aalter, Sint-Niklaas, Antwerpen, ... meehad, redelijk rustig dus. Nu worden de twee grote reizigersgroepen "Gent" en "Brussel" dus op twee treinen verdeeld.

lijdensweg, alsof er op andere lijnen nooit vertraging zijn alsof op een andere lijn nooit een trein afgeschaft is (bekijk de benelux trein naar amsterdam eens, das veel erger in vertraging en afschaffingen dan den turnhout express)Joeri schreef:Dit soort van ongenuanceerde meningen (bedoel die op de site) kan ik best wel begrijpen, als je ziet wat een lijdensweg ze doormaken...Wover schreef:FLV-FGSP schreef: Gister rampzalig, vandaag al ietske beter. Zie http://www.turnhoutmanage.be
Amai seg, no offence hoor, maar die mensen daar kunnen een serieus stukske zagen hoor. Meer woorden maak ik er niet aan vuil.
dit was mijn antwoord erop:Joeri schreef:Dit soort van ongenuanceerde meningen (bedoel die op de site) kan ik best wel begrijpen, als je ziet wat een lijdensweg ze doormaken...Wover schreef:FLV-FGSP schreef: Gister rampzalig, vandaag al ietske beter. Zie http://www.turnhoutmanage.be
Amai seg, no offence hoor, maar die mensen daar kunnen een serieus stukske zagen hoor. Meer woorden maak ik er niet aan vuil.
en dit is wat ze op de site hebben gezet:Ik zou ook nog graag reageren op een klacht op de website (reactie 3 vandaag):
"Op de trein kwam de (zeer vriendelijke) conducteur met ons een praatje maken. Blijkt dat de nieuwe dubbeldekker, die bestaat uit 7 stellen, minder plaatsen heeft dan de oude trein die uit 12 stellen (4 x 3) bestond. Dit is toch écht wel om te gillen!"
De oude breaks hebben per stel 254 plaatsen (32 eerste klasse en 222 tweede). Bij de oude piekuursamenstelling van de IR wordt dat dus maal 4: 128 plaatsen eerste klasse en 888 tweede klasse.
De M6 rijtuigen zijn ofwel eerste ofwel tweede klasse:
- Eerste klasse: 124 plaatsen
- Tweede klasse: 140 plaatsen
Wanneer dus met de vooropgestelde samenstelling van 8 rijtuigen wordt gereden en in de veronderstelling dat erb één eerste klasse rijtuig bijzit, zijn er dus 980 plaatsen in tweede klasse en 124 plaatsen in eerste klasse.
Wanneer er slechts 5 rijtuigen zijn waarvan 1 eersteklasse zijn er nog steeds 124 plaatsen eerste klasse, maar slechts 560 tweede klasse. In deze samenstelling zijn er dus inderdaad minder plaatsen dan in 4 breaks. Maar, ik ben er vrij zeker van dat op de diensten waar vroeger 4 breaks reden, er nu 8 M6'en rijden, en op de andere piekuurtijdstippen 5 ofwel M5'en, dewelke per rijtuig 206 plaatsen in tweede klasse en 202 in eerste klasse hebben.
Op uw website wordt ook geklaagd dat dit oude, afgeleefde rijtuigen zijn, en ik ga dat niet tegenspreken, hoewel ik zeker vind dat ze hun charmes hebben. Bovendien staat op de site van de NMBS al enkele maanden te lezen dat deze rijtuigen binnekort volledig zullen worden gemoderniseerd, en dan zullen er waarschijnlijk wel tafeltjes in komen. Als je ziet naar hoe de NMBS haar ander rollend materieel moderniseert (type M4 rijtuig en type AM klassiek motorstel) is er zeker nog hoop voor de M5'en.
Ik vind ook dat er heel veel geklaagd wordt, maar dat er heel weinig begrip is voor kinderziektes op uw website. Ik kan aannemen dat het frustrerend is om gedurende een kwartier of een half uur recht te staan, maar met een beetje gezond verstand weet u dat de NMBS dat niet doet om u te pesten, en dat ze wellicht wel een oplossing (langere samenstelling) zullen vinden. De NMBS is op al uw vorige klachten ingegaan (verouderd materieel -> eerst breaks, nu M6/M5), te weinig plaats (M6), nooit op tijd (verkort tot Brussel), vandalisme en niet proper (beperkt tot Brussel), geen rechtstreekse verbinding naar Antwerpen (komt er in juni, perrons worden aangepast in Tielen).
Uw geduld is misschien al lang op de proef gesteld, maar kan u nu echt niet nog enkele dagen, desnoods weken wachten op een oplossing vanuit de NMBS en trek daarna uw conclusies aub.
Met vriendelijke, doch lichtelijk geïrriteerde groet,
Ze geven zelfs de kans niet om zoiets op hun site te zetten, terwijl ze doodleuk laten staan hetgeen waarop ik reageer (die mens die beweert dat één rijtuig van een break * 2 meer plaats biedt dan één M6)w geduld is misschien al lang op de proef gesteld, maar kan u nu echt niet nog enkele dagen, desnoods weken wachten op een oplossing vanuit de NMBS en trek daarna uw conclusies aub.
Met vriendelijke, doch lichtelijk geïrriteerde groet,
Deze avond waren er 6 overwegen in alarm tussen Kessel & Bouwel.Wover schreef:Ik
Trouwens wel wat vertragingen vandaag, want blijkbaar is er tussen Herentals en Lier maar één spoor en een snelheidsbeperking van 60 km/u en hoewel dit normaal ingebouwd was in de nieuwe dienstregeling, kwam er daarjuist een IR naar Turnhout met een kwartier vertraging aan in Herentals.
De L treinen naar Herentals & die naar Turnhout hadden dan ook vertragingen van 10 tot 15 minuten.
Er zijn 2 sporen vrij tussen Herentals & Lier, alleen is er een tijdelijke snelheidsbeperking tussen Herentals & Wolfstee (60km/uur), enkel in de richting naar Lier.