Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Als dat het geval zou zijn dan kan dit inderdaad een rechtvaardiging vormen (al zou dat met "Intercity Direct" ook kunnen - in Nederland betaal je tussen Rotterdam en Schiphol een toeslag).
Maar is dat ook zo? In dat geval zouden deze treinen ook niet langer met gewone tickets toegelaten zijn voor binnenlands verkeer. En dat zowel voor de snellere als voor de langzamere trein? Dat moet ik allemaal nog zien.
Maar is dat ook zo? In dat geval zouden deze treinen ook niet langer met gewone tickets toegelaten zijn voor binnenlands verkeer. En dat zowel voor de snellere als voor de langzamere trein? Dat moet ik allemaal nog zien.
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
De Eurocity-naam blijft tot op vandaag een dikke, vette roddel.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Dat is verschenen in een interne nieuwsbrief van NS. Dat dit nog kan aangepast worden lijkt logisch maar voorlopig zijn het dus die namen tot nader bericht.Klassiekje schreef: ↑11 mei 2024, 00:38 De Eurocity-naam blijft tot op vandaag een dikke, vette roddel.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Eén rechtvaardiging kan ik me overigens nog wel voorstellen na er over nagedacht te hebben: een andere, buitenlands klinkende naam om (een deel van) de binnenlandse reizigers af te schrikken en zo overbezetting op drukke binnenlandse delen te voorkomen. Was vroeger met de oude Benelux ook vaak een probleem.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Lijkt mij nog altijd speciaal. Ik dacht dat de naam EuroCity altijd een restaurant/bar moest hebben? Geen idee of dat nog zo is en of het op andere verbindingen ook zo is.Klassiekje schreef: ↑11 mei 2024, 00:38 De Eurocity-naam blijft tot op vandaag een dikke, vette roddel.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Er zijn tal van voorwaarden vooraleer een operator zijn verbinding de 'Eurocity' branding mag geven. Maar daar wordt al sinds de jaren '90 meer en meer de voeten aan geveegd.
Zo was de Eurocity naar Basel (en Milaan) bijvoorbeeld veel te traag.
Zo was de Eurocity naar Basel (en Milaan) bijvoorbeeld veel te traag.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
• IC03 Blankenberge - NZV - Landen - Hasselt (30 minuten later uit Blankenberge)daanv schreef: ↑08 mei 2024, 19:56Komt de IC20 dan in het rijpadje dat nu de IC Luik-L36-Quievrain heeft tussen Leuven en Luik? In dat geval komt die dicht in de buurt van de IC03 wat de spreiding tussen Leuven en Landen hard doet dalen.FLV-FGSP schreef: ↑08 mei 2024, 19:30 Volgens de laatste geruchten is - na een dreigend rijpadconflict tussen de nieuwe trein van/naar Amsterdam en IC20 - het volgende aangevraagd:
• IC03 Blankenberge - NZV - Landen - Hasselt (30 minuten later uit Blankenberge)
• IC14 Quiévrain - NZV - Aarschot - Tongeren
• IC20 Knokke - NZV - BRU - Landen – Luik
• IC23 Gent - Aalst - NZV - BRU -> doorgekoppeld naar Zottegem - Oostende
• IC29 Gent - Aalst - NZV - Landen - Genk
• Aparte L-trein Leuven-Tienen-Landen en S44 wordt Landen-Waremme-Luik-Visé.
Dat is dan tussen Hasselt en Landen het huidig rijpad van 8336 daarna rijpad van Quievrain tot de NZV
• IC29 Gent - Aalst - NZV - Landen - Genk
Dat is dan waarschijnlijk tussen Genk en de NZV het huidig rijpad van de Blankenberge
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Als de IC29 doorgetrokken wordt naar Genk, wil dat dan zeggen dat Genk een verbinding krijgt met de luchthaven?FLV-FGSP schreef: ↑08 mei 2024, 19:30 Volgens de laatste geruchten is - na een dreigend rijpadconflict tussen de nieuwe trein van/naar Amsterdam en IC20 - het volgende aangevraagd:
• IC03 Blankenberge - NZV - Landen - Hasselt (30 minuten later uit Blankenberge)
• IC14 Quiévrain - NZV - Aarschot - Tongeren
• IC20 Knokke - NZV - BRU - Landen – Luik
• IC23 Gent - Aalst - NZV - BRU -> doorgekoppeld naar Zottegem - Oostende
• IC29 Gent - Aalst - NZV - Landen - Genk
• Aparte L-trein Leuven-Tienen-Landen en S44 wordt Landen-Waremme-Luik-Visé.
-
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Nee, IC29 rijdt direct naar Leuven, Aalst wordt via de IC23A (rijpad IC20 nu) verbonden met de luchthaven en Landen via de IC20. Geen van beiden heeft nood aan een 2e IC naar de luchthaven.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Verandert er ook iets voor De Panne-Landen in het weekend met die aanpassingen?
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Voor het weekend zegt mijn glazen bol dit:
• IC03 Blankenberge - NZV - Landen - Hasselt - Genk (30 minuten verschoven)
• IC20 Knokke - NZV - BRU - Leuven – Luik (via L2)
• IC23 Gent - Aalst - NZV - BRU -> doorgekoppeld naar Zottegem - Oostende
• IC29 De Panne - Gent - Aalst - NZV - Leuven
• IC03 Blankenberge - NZV - Landen - Hasselt - Genk (30 minuten verschoven)
• IC20 Knokke - NZV - BRU - Leuven – Luik (via L2)
• IC23 Gent - Aalst - NZV - BRU -> doorgekoppeld naar Zottegem - Oostende
• IC29 De Panne - Gent - Aalst - NZV - Leuven
-
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Eindelijk een 2e snelle trein tussen Liège en Brussel in het weekend.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Daar hebben we nu echt nood aan! Zou mooi zijn!ovspotter_be schreef: ↑22 mei 2024, 10:53 Eindelijk een 2e snelle trein tussen Liège en Brussel in het weekend.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
En wat dan met (Lokeren -) Dendermonde - Brussel, nu gekoppeld aan Gent - Aalst - NZV?FLV-FGSP schreef: ↑22 mei 2024, 07:55 Voor het weekend zegt mijn glazen bol dit:
• IC03 Blankenberge - NZV - Landen - Hasselt - Genk (30 minuten verschoven)
• IC20 Knokke - NZV - BRU - Leuven – Luik (via L2)
• IC23 Gent - Aalst - NZV - BRU -> doorgekoppeld naar Zottegem - Oostende
• IC29 De Panne - Gent - Aalst - NZV - Leuven
- trainfan03
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Dat vraag ik mij dus ook af, want als deze na de NZV doorrijdt naar BRU en dan zo naar Zottegem en Oostende, welke IC zal dan de stations Jette, Dendermonde, Zele en Lokeren bedienen (want er werd in het vervoersplan niet gesproken van dat deze stations in het weekend niet meer door een IC bediend zouden worden)Steve schreef: ↑22 mei 2024, 18:15En wat dan met (Lokeren -) Dendermonde - Brussel, nu gekoppeld aan Gent - Aalst - NZV?FLV-FGSP schreef: ↑22 mei 2024, 07:55 Voor het weekend zegt mijn glazen bol dit:
• IC03 Blankenberge - NZV - Landen - Hasselt - Genk (30 minuten verschoven)
• IC20 Knokke - NZV - BRU - Leuven – Luik (via L2)
• IC23 Gent - Aalst - NZV - BRU -> doorgekoppeld naar Zottegem - Oostende
• IC29 De Panne - Gent - Aalst - NZV - Leuven