Ongewone samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
P 8306 is blijkbaar sinds een paar dagen met 2x M96. Voorheen vrij consequent M4/I10.
-
- Contacteer:
Ik zou die streep eerder grijs dan beige noemen, maar zelfs daar hebben de kunstenaars aan gedacht. Ik zag hem zonet Brussel-Noord binnenrijden, waarschijnlijk komende van Turnhout. Het is zelfs zo goed gedaan dat de taggers niet doorhebben dat ze de kunst van een ander verneuken door er zelf overheen te taggen, want de hele zijkant staat alweer voor met tags van (een) ander(en)...ostbahnhof schreef: ↑21 jun 2024, 13:59Heb hem ook al gezien, rijdt al lang zo rond. 1 rijtuig in bordeaux rode graffitiAls ik me niet vergis ontbreekt wel de beige streep.
![]()
Sinds vorige week rijden P7002 en P8001 ook terug met M4-stam i.p.v. I6 en I11.
Is dit tijdelijk of wegens materiaal nodig voor de treinen naar Parijs?
Is dit tijdelijk of wegens materiaal nodig voor de treinen naar Parijs?
3742 was gisteren (maandag 24) een erg lange trein. Haltelink laat zien dat deze normaal gesproken uit 8 M4's bestaat en voor maandag vermeldt Haltelink het als 11 + HLE. Haltelink toont hetzelfde voor vrijdag de 12e. Ik reisde alleen met IC3742, maar Haltelink laat zien dat dat set op maandag de hele dag rijdt.
Sorry voor het gebruik van Google Translate of deepl.com om van het Engels naar het Nederlands te vertalen.
Sorry for using Google Translate or deepl.com to translate from English to Dutch.
Sorry for using Google Translate or deepl.com to translate from English to Dutch.
- trainfan03
De 971 reed vanmiddag P8750 van Charleroi-Central naar Erquelinnes. Was niet te zien op Hyperrail of Haltelink dus dat was een leuke verrassing bij Lobbes 

De P7014 (Gent-S-P - Schaarbeek) had vandaag na zijn gebruikelijke hle27 + 6 M4 ook nog een (afgesloten) M6BD en een HLE18 op sleep
Volgens Hyperrail zowel gisteren als vandaag 1 omloop met 2 Klassiekjes naar Aken.
Vanmorgen vroeg wederom de 662+655 nog gestart tussen Aken en Luik, echter rond 10:00 zijn ze gewisseld. Volgens Hyperrail en Haltelink vandaag al de hele dag de 965+990+971 in de 4600 tussen Mons en Quiévrain.
- trainfan03
Vandaag rijdt de P 7013 in tegenstelling tot gisteren (6 M7) met 1 MR80-stel in plaats van 8 M4-rijtuigen... Groot contrast in vergelijking met gisteren en naar mijn inziens een te lage capaciteit.
IC1831 (Antwerpen-Centraal - Oostende) is onderweg met maar liefst vier breaks. Die hoge capaciteit is tijdens de zomermaanden op deze verbinding zeker welkom, al weet ik niet of dat structureel zo zal zijn. Enig probleem is wel dat zo'n samenstelling niet overal aan het perron past.
-
- Contacteer:
E1714 (alsook E1733 vanaf Mons) met 1x AM96 ipv 6 M7. De eerste keer dat ik dit materieel op deze relatie zie rijden.
Het originele materieel voor E1733 is nooit vertrokken uit Luik door problemen aan het voorziene materieel.
Ik stond te wachten in Brussel-Noord op een trein richting Leuven/de weide van Werchter en had initieel het idee E1714 te nemen. Toen deze het Noordstation binnenreed was het druk op de trein met enkele rechtstaande reizigers, maar uiteindelijk moesten (slechts) enkele reizigers op het perron achterblijven. Toen ik de enkele DMT zag komen aanrijden, had ik voor mezelf al besloten te wachten op de volgende trein naar Leuven, zijnde E514, waar ik nu dus op zit.
Vanavond terug met de bijzondere nachttrein richting Brussel. Ik verwacht me aan een hele reeks desiro's voor al deze nachttreinen, net zoals vorig jaar.
Het originele materieel voor E1733 is nooit vertrokken uit Luik door problemen aan het voorziene materieel.
Ik stond te wachten in Brussel-Noord op een trein richting Leuven/de weide van Werchter en had initieel het idee E1714 te nemen. Toen deze het Noordstation binnenreed was het druk op de trein met enkele rechtstaande reizigers, maar uiteindelijk moesten (slechts) enkele reizigers op het perron achterblijven. Toen ik de enkele DMT zag komen aanrijden, had ik voor mezelf al besloten te wachten op de volgende trein naar Leuven, zijnde E514, waar ik nu dus op zit.
Vanavond terug met de bijzondere nachttrein richting Brussel. Ik verwacht me aan een hele reeks desiro's voor al deze nachttreinen, net zoals vorig jaar.
Bij gebrek aan een onderwerp zal ik het hier posten: Hier de festivaltreinen van Werchter die rijden op Woensdag 03/07
E14401: Leuven - Brussel-Noord/Centraal/Zuid - Gent-Sint-Pieters - Brugge: 8xM6
E14402: Leuven - Mechelen - Dendermonde - Wetteren - Merelbeke - Deinze - Waregem - Harelbeke - Kortrijk - Roeselare: 2x Desiro's
E14403: Leuven - Tienen - Landen - Sint-Truiden - Hasselt - Genk: 1x Desiro's
E14404: Aarschot - Heist-Op-Den-Berg - Lier - Antwerpen-Berchem - Antwerpen-Centraal: 2x Desiro's
E14405: Aarschot - Mechelen - Puurs - Bornem - Temse - Sint-Niklaas - Lokeren: 1x Desiro's
E14402: Leuven - Mechelen - Dendermonde - Wetteren - Merelbeke - Deinze - Waregem - Harelbeke - Kortrijk - Roeselare: 2x Desiro's
E14404: Aarschot - Heist-Op-Den-Berg - Lier - Antwerpen-Berchem - Antwerpen-Centraal: 2x Desiro's
E14405: Aarschot - Mechelen - Puurs - Bornem - Temse - Sint-Niklaas - Lokeren: 1x Desiro's
-
- Contacteer:
Waarvoor dank! Zijn er ook richtdienstregelingen? Ik weet dat deze meestal niet aangehouden kunnen worden, zeker niet na een concert van Springsteen, omdat die vaak langer doorspeelt dan gepland, maar ook door opstoppingen bij de pendelbussen. Officiële communicatie luidt nu: de treinen vertrekken 90 minuten na einde optreden.260689 schreef: ↑02 jul 2024, 16:55 Bij gebrek aan een onderwerp zal ik het hier posten: Hier de festivaltreinen van Werchter die rijden op Woensdag 03/07