Reisinfo
Reservering op ICE België-Duitsland tijdelijk onmogelijk
Door een technisch incident is het momenteel niet mogelijk om reizen te boeken op ICE-treinen tussen België en Duitsland. Hierdoor werden deze treinen tijdelijk uit ons online aaanbod gehaald.
Reizen met Eurostar, TGV INOUI, InterCity treinen en zelfs ICE-treinen binnen Duitsland (en verder) kunnen probleemloos geboekt worden.
Wil je een reis tussen België en Duitsland boeken met een ICE-trein, dan raden we je aan om later opnieuw te proberen.
Deutsche Bahn stelt alles in het werk om dit zo snel mogelijk op te lossen. Inmiddels kun je op onze website alle nuttige info over je reis vinden.
Dank voor je begrip.
Ice verbinding Brussel Duitsland
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Sorry voor het gebruik van Google Translate of deepl.com om van het Engels naar het Nederlands te vertalen.
Sorry for using Google Translate or deepl.com to translate from English to Dutch.
Sorry for using Google Translate or deepl.com to translate from English to Dutch.
Die mededeling staat er al minstens een week op. Toch schamel dat de NMBS al een week geen tickets voor de ICE kan verkopen, maar het desondanks niet de moeite vind om geïnteresseerden naar andere kanalen te verwijzen.
Is de situatie in de verbinding met Duitsland al verbeterd, nu de nieuwe ICE erop zit en het EK voorbij is?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Contacteer:
Laten we wachten tot het EK volledig voorbij is en de Riedbahn gesloten is (vanaf komende maandag). Dat zal het nieuwe normaal worden: langdurige sluitingen van hoofdassen.
En houd in het achterhoofd dat de levering van ICE 3 neo-stellen on hold is gezet door problemen met het geleverde laswerk sinds een andere firma deze werken uitvoert. Daar kunnen ook nog wel eens problemen van komen, want de ICE 2's gaan er stilaan van tussen...
Qua betrouwbaarheid van de stellen durf ik echter wel een verbetering vaststellen, al hebben we natuurlijk nog geen extreme omstandigheden meegemaakt sinds juni.
-
Opvallende gelijkenis met de Duitse Autobahnen: die zijn al een jaar of dertig-veertig een permanente bouwwerf.Dat zal het nieuwe normaal worden: langdurige sluitingen van hoofdassen.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Ik wil eerst naar Frankfurt en dan Nurnberg, ik heb geen idee waar Riedbahn zit.trainlovertje schreef: ↑12 jul 2024, 17:26Laten we wachten tot het EK volledig voorbij is en de Riedbahn gesloten is (vanaf komende maandag). Dat zal het nieuwe normaal worden: langdurige sluitingen van hoofdassen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
Heb de indruk dat de ICE's het heel goed doen. Ik zie heel weinig meldingen passeren over technische defecten.
-
Nochtans snel en simpel te vinden op een goede kaart: https://www.openstreetmap.org/relation/454061
OpenRailwayMap baseert op dezelfde database, dus daar zal deze lijn minstens even vlot te vinden zijn.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Zelfs tijdens het EK heb ik alvast geen hinder gehad door problemen met het rollend materieel. De infra in Duitsland liet het wel afweten, maar dat is een andere zaak uiteraard.
-
deze week goed begonnen enkel ICE 11 had 15 juli +33' en ICE 16 +28' vandaag

Erwin
Ja, Duitsland is 1 grote Werf! En vrees dat dit nog ettelijke jaren zo zal zijn.
Vanaf vandaag voor 4 weken grote werken op de hogesnelheidslijn Keulen - Frankfurt, spoorvernieuwing.
De ICE's vanuit Brussel en Amsterdam rijden niet verder dan Keulen, behalve 1 ICE die een omleiding van 1 uur volgt:
De ICE's vanuit Brussel en Amsterdam rijden niet verder dan Keulen, behalve 1 ICE die een omleiding van 1 uur volgt:
16. Juli bis 12. August 2024
ICE-Linie Brüssel – Köln – Frankfurt
Diese Züge verkehren mehrheitlich nur auf dem Abschnitt zwischen Brüssel und Köln.
Dabei entfallen die Halte Siegburg/Bonn, Frankfurt Flughafen und Frankfurt Hbf.
Einzelzüge werden zwischen Köln und Frankfurt umgeleitet.
Dabei entfällt der Halt in Siegburg/Bonn und bis 29. Juli der Halt am Frankfurter Flughafen.
Die Fahrzeit verlängert sich um rund 60 Minuten.
https://www.bahn.de/service/fahrplaene/ ... -frankfurt
DB heeft blijkbaar vertrouwen dat de ICE 3neo een blijver zijn naar Brussel en Amsterdam:
Vanaf nu kan fietsvervoer geboekt worden vanaf reisdatum 8 augustus, op de ICE's vanuit Brussel en Amsterdam.
Dus kan je in de zoekfunctie "fiets meenemen" aanvinken en kan je als extra "passagier" een fiets toevoegen.
Reizigers zullen dit voorlopig moeten kopen bij Deutsche Bahn
https://bahn.de/nl
want bij de internationale fietstickets van NMBS vond ik dit niet:
https://travel.b-europe.com/bike/nl/booking#TravelWish
PS. Op dit moment lijkt dit vanuit Brussel vast te hangen aan een Flexpreis Europa (vaste prijs voor een bepaalde dag, op 8/8 is dat € 65,20 Brussel-Keulen), wat mij een beetje verwondert, want met de essentiële fietsreservering om plaats te hebben wil je juist niet "flexibel" een "vrije treinkeus" hebben.
Dan lijkt mij de variabele prijs, Supersparpreis + zo'n €16,30 meerprijs zoals aangerekend op Amsterdam-Keulen, mij een logischer prijszetting.
Vanaf nu kan fietsvervoer geboekt worden vanaf reisdatum 8 augustus, op de ICE's vanuit Brussel en Amsterdam.
Dus kan je in de zoekfunctie "fiets meenemen" aanvinken en kan je als extra "passagier" een fiets toevoegen.
Reizigers zullen dit voorlopig moeten kopen bij Deutsche Bahn
https://bahn.de/nl
want bij de internationale fietstickets van NMBS vond ik dit niet:
https://travel.b-europe.com/bike/nl/booking#TravelWish
PS. Op dit moment lijkt dit vanuit Brussel vast te hangen aan een Flexpreis Europa (vaste prijs voor een bepaalde dag, op 8/8 is dat € 65,20 Brussel-Keulen), wat mij een beetje verwondert, want met de essentiële fietsreservering om plaats te hebben wil je juist niet "flexibel" een "vrije treinkeus" hebben.
Dan lijkt mij de variabele prijs, Supersparpreis + zo'n €16,30 meerprijs zoals aangerekend op Amsterdam-Keulen, mij een logischer prijszetting.
Laatst gewijzigd door dovaere op 17 jul 2024, 20:48, 2 keer totaal gewijzigd.