Als we Haltelink mogen geloven zijn ook vandaag die twee breaks onderweg op deze verbinding, momenteel als IC1829 naar Oostende. Met het warme weer dat voorspeld wordt, kan dat nog lekker gezellig worden vandaag.trainfan03 schreef: ↑20 jul 2024, 00:13 Een omloop binnen IC-02 (Oostende - Antwerpen) reed vandaag met 2x MR80 in plaats van de geplande 8 (maar nog altijd 7) M6 + HLE 18, gezellige taferelen, maar beter vervangend materieel dan een hoop afgeschafte ritten. Hopelijk is de stam tegen de weekenddienst hersteld, want dan zal het rampzaliger zijn om met MR80-stellen die verbinding uit te voeren...
Ongewone samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
- trainfan03
Ik zal eens zien of ik ze zelf ergens zie passeren. Ze zullen vast geen vervangend materieel voorhanden gehad hebben, wat ik wel raar vind voor het weekend
Ik zag in de app van de NMBS dat er vandaag een relatie met breaks onderweg is op L52 tussen Antwerpen Centraal en Boom.
-
tomorrowland, zeker?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
1833 waren 2x MR80. Het was gezellig maar doenbaar! De grootste optocht naar de kust was wel al voorbij op dat uur.trainfan03 schreef: ↑20 jul 2024, 00:13 Een omloop binnen IC-02 (Oostende - Antwerpen) reed vandaag met 2x MR80 in plaats van de geplande 8 (maar nog altijd 7) M6 + HLE 18, gezellige taferelen, maar beter vervangend materieel dan een hoop afgeschafte ritten. Hopelijk is de stam tegen de weekenddienst hersteld, want dan zal het rampzaliger zijn om met MR80-stellen die verbinding uit te voeren...
Tgoh, de terugtocht moet ook nog gebeuren heDaviddb schreef: ↑20 jul 2024, 14:071833 waren 2x MR80. Het was gezellig maar doenbaar! De grootste optocht naar de kust was wel al voorbij op dat uur.trainfan03 schreef: ↑20 jul 2024, 00:13 Een omloop binnen IC-02 (Oostende - Antwerpen) reed vandaag met 2x MR80 in plaats van de geplande 8 (maar nog altijd 7) M6 + HLE 18, gezellige taferelen, maar beter vervangend materieel dan een hoop afgeschafte ritten. Hopelijk is de stam tegen de weekenddienst hersteld, want dan zal het rampzaliger zijn om met MR80-stellen die verbinding uit te voeren...
De L 2859 reed vandaag met 2 x AM96 (waarschijnlijk door de werken tussen Aarschot en Leuven)
- trainfan03
Vandaag rijden deze Breaks nog steeds rond... Blijkbaar toch een zwaar defect om te herstellen!
-
Ze zitten met een tekort aan locomotieven dus vanaf dat er ééntje ergens de geest geeft voel je de gevolgen al in de materieelsinzet.
Is dat de reden dat volgende treinen afgeschaft zijn (over een deel van hun traject)?ovspotter_be schreef: ↑23 jul 2024, 13:10 Ze zitten met een tekort aan locomotieven dus vanaf dat er ééntje ergens de geest geeft voel je de gevolgen al in de materieelsinzet.
430 Welkenraedt-Gent
411 Kortrijk-Welkenraedt
508 Oostende-Luik
- trainfan03
Alle 21 & 27ers afvoeren, om nu een tekort te hebben...ovspotter_be schreef: ↑23 jul 2024, 13:10 Ze zitten met een tekort aan locomotieven dus vanaf dat er ééntje ergens de geest geeft voel je de gevolgen al in de materieelsinzet.
En dat in de vakantie, wanneer er verbindingen niet rijden, die anders locs nodig hebben (51XX). Dat belooft voor als de vakantie voorbij is!
Alle AM86 zijn op zomervakantie. Extra vandalisme door de zomervakantie, ik zag een foto van een stuurpost waar de brandblusser was leeggespoten. Dat gaat ook niet snel gereinigd zijn.trainfan03 schreef: ↑23 jul 2024, 13:33Alle 21 & 27ers afvoeren, om nu een tekort te hebben...ovspotter_be schreef: ↑23 jul 2024, 13:10 Ze zitten met een tekort aan locomotieven dus vanaf dat er ééntje ergens de geest geeft voel je de gevolgen al in de materieelsinzet.
En dat in de vakantie, wanneer er verbindingen niet rijden, die anders locs nodig hebben (51XX). Dat belooft voor als de vakantie voorbij is!
- trainfan03
Dat van de AM86 wist ik niet. Dat van die AM96-stuurpost had ik ook gezien... Vreselijk hoe mensen zulke dingen kunnen aanrichten!
-
Alle MR86 worden sinds enkele jaren aan de kant gehouden in de zomervakantie wegens geen airco en snel oplopende temperatuur in die stellen.
Dat van de MR96 in die stuurpost zou wel eens fataal kunnen zijn. Poederblusser en dus heel veel fijn poeder dat schadelijk is vóór electronische componenten. Dus niet verschieten als dit stel langdurig afwezig is of niet meer hersteld kan worden.