beoordeling reizigersmaterieel
Re: beoordeling reizigersmaterieel
En hiermee is alles gezegd en geschreven. Van harte proficiat...
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: beoordeling reizigersmaterieel
Het gaat ook maar over een desiro, jongen.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: beoordeling reizigersmaterieel
het artikel zit achter een betaalmuur, en eerlijk, ik heb geen zin om nog een 4de abonnement te moeten betalen... Ik ga dus ook uit van de citaten die hier zijn verschenen, en eerlijk, ik heb het toch ook erg moeilijk met de beoordelingen en de commentaar. Hoezeer ik de Desiro ongeschikt vind voor IC-verbindingen, ik ben nog steeds erg tevreden met hun inzet op de typische S-verbindingen waarvoor ze bedoeld zijn. Goede acceleratie, goede toegankelijkheid met brede deuren, ook voor fietsen, veel zitplaatsen, airco, goede informatievoorziening... Waar het dan verder nog over gaat is de gezelligheid, en ja, het rode fluweel in de klassiekjes was mooi, maar verder?
Re: beoordeling reizigersmaterieel
Ik kan me daar trouwens grotendeels akkoord mee verklaren. Ik weet ook wel dat de desiro een bepaalde functie heeft (die de tweeledige stellen vele decennia lang hadden) en dat ik tegenwoordig niet echt zou uitkijken naar een lange rit in een tweetje (net zomin als in een desiro, trouwens). Maar voor velen is (was) de trein ook een stukje romantiek en dat is waar het artikel over ging (en waar trainworld over gaat). Maar ja, dit zijn geen romantische tijden meer, vandaar dat het zo verdomd goed gaat met onze samenleving....
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: beoordeling reizigersmaterieel
En daar ben ik het ook wel mee eens, dat die 'nieuwe zakelijkheid' zijn grenzen heeft bereikt, al vind ik dat ze daar in de M7 alvast meer moeite voor hebben gedaan, dus ik merk toch een (voorzichtige) kentering. Misschien ben ik te optimistisch...
-
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: beoordeling reizigersmaterieel
waarom? waarom is het in een M6 zo koud. Kan dat nu echt niet op 23 graden gezet worden?
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: beoordeling reizigersmaterieel
Blijkbaar wordt er met de M7 HEEL erg energiebewust omgegaan... en airco is nu eenmaal een energievreter. Zouden de M6 delen in de klappen?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: beoordeling reizigersmaterieel
Tja, ik vermoed dat iedereen wel z'n voorkeurstemperatuur heeft, voor mij mag het gerust wat frisser, zeker tijdens een hittegolf (en ja, erg ecologisch is dat van mij niet
)

Re: beoordeling reizigersmaterieel
Ik weet niet op welke temperatuur die staat maar ik heb nog geen verschil gemerkt met ander materieel.ostbahnhof schreef: ↑07 aug 2024, 23:13 waarom? waarom is het in een M6 zo koud. Kan dat nu echt niet op 23 graden gezet worden?
Re: beoordeling reizigersmaterieel
De thermostaat werkt rijtuig per rijtuig. Ik zou dus zeggen: loop eens door de hele trein en zet je in het rijtuig met de beste temperatuurostbahnhof schreef: ↑07 aug 2024, 23:13 waarom? waarom is het in een M6 zo koud. Kan dat nu echt niet op 23 graden gezet worden?

Re: beoordeling reizigersmaterieel
Wat bedoel je daarmee, dat het warm zou zijn in de M7? Onder voorbehoud van een zeer recentelijke wijziging (want ik las ook iets over de Bmx'en die afgeknepen zouden worden?) heb ik daar nog niets van gemerkt, steeds goed werkende airco. Vooral in de Bmx trouwens zelfs té fris wat mij betreft, alsof de installatie gedimensioneerd was voor een volledig rijtuig terwijl het natuurlijk maar om een klein compartiment gaat.jan_olieslagers schreef: ↑07 aug 2024, 23:19 Blijkbaar wordt er met de M7 HEEL erg energiebewust omgegaan... en airco is nu eenmaal een energievreter. Zouden de M6 delen in de klappen?
- trainfan03
- Berichten: 424
- Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55
Re: beoordeling reizigersmaterieel
Die wijziging aan de Bmx'en is er toch al zeker een jaartje als ik mij niet vergis

Dat heb ik ook al gemerkt, zou dat niet kunnen liggen aan het feit dat de technische installaties zich in de Bmx bevinden en die altijd sterk gekoeld moeten worden om oververhitting tegen te gaan? Dat ze diezelfde koeling dan gewoon voor de reizigerscompartimenten gebruiken in de Bmx?
- trainfreak
- Berichten: 2657
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: beoordeling reizigersmaterieel
Ik heb het in de M7 's morgens altijd veel te fris.
Om 7u 's ochtends hoeft de airco niet op standje koelkast te staan voor mij.
Om 7u 's ochtends hoeft de airco niet op standje koelkast te staan voor mij.