Waar 'zeldzaam' NMBS-materieel vinden, en hoe lang kan dat nog?

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
AlexNL

Waar 'zeldzaam' NMBS-materieel vinden, en hoe lang kan dat nog?

Bericht door AlexNL »

Mijn vriendin is Oostenrijkse en is op dit moment bij mij in Nederland op bezoek. Ze heeft een behoorlijke interesse in spoorwegen (héél vervelend :lol: ), en gisteren hebben we tijdens een bezoek aan Antwerpen uitgebreid de tijd genomen om naar Belgische treinen te kijken. Ze heeft vrij veel gezien, maar wil nog wat NMBS-materieel voor de lens van haar camera krijgen voor het niet meer rijdt.

Ze gaat over een paar dagen terug naar Oostenrijk maar komt in het najaar waarschijnlijk weer naar Nederland. Een dagje treinen kijken in België zal ze zeker leuk vinden, ze mist nu nog klassiekjes, HLE 21 en MS86.

Ik heb op beluxtrains.net gekeken en zag dat klassieke motorstellen bij behoorlijk wat treinen staan genoemd, maar afgaande op wat ik elders op dit forum lees zijn er niet zo heel veel klassiekjes meer over. De info op die site lijkt me dus niet helemaal up to date.

Ofwel: waar kan ik haar in het najaar het beste mee naartoe nemen om de collectie te voltooien? Ik ben in het bezit van een auto, dat geeft wat vrijheid om rond te reizen.
ovspotter_be

Re: Waar 'zeldzaam' NMBS-materieel vinden, en hoe lang kan dat nog?

Bericht door ovspotter_be »

Voor MR86 zal je kans het grootste zijn op L26.
desperado

Bericht door desperado »

AlexNL schreef: 13 aug 2024, 01:59 Mijn vriendin is Oostenrijkse en is op dit moment bij mij in Nederland op bezoek. Ze heeft een behoorlijke interesse in spoorwegen (héél vervelend :lol: ), en gisteren hebben we tijdens een bezoek aan Antwerpen uitgebreid de tijd genomen om naar Belgische treinen te kijken. Ze heeft vrij veel gezien, maar wil nog wat NMBS-materieel voor de lens van haar camera krijgen voor het niet meer rijdt.

Ze gaat over een paar dagen terug naar Oostenrijk maar komt in het najaar waarschijnlijk weer naar Nederland. Een dagje treinen kijken in België zal ze zeker leuk vinden, ze mist nu nog klassiekjes, HLE 21 en MS86.

Ik heb op beluxtrains.net gekeken en zag dat klassieke motorstellen bij behoorlijk wat treinen staan genoemd, maar afgaande op wat ik elders op dit forum lees zijn er niet zo heel veel klassiekjes meer over. De info op die site lijkt me dus niet helemaal up to date.

Ofwel: waar kan ik haar in het najaar het beste mee naartoe nemen om de collectie te voltooien? Ik ben in het bezit van een auto, dat geeft wat vrijheid om rond te reizen.
HLE21 - https://track.haltelink.be/nmbs.html?vtnum=HLE21
MS86 - https://track.haltelink.be/nmbs.html?vtnum=AM86
klassiekjes - https://track.haltelink.be/nmbs.html?vtnum=AM62-66 & https://hgbtf.net/viewtopic.php?p=28653 ... lassiekjes
Sorry voor het gebruik van Google Translate of deepl.com om van het Engels naar het Nederlands te vertalen.
Sorry for using Google Translate or deepl.com to translate from English to Dutch.
ovspotter_be

Even wel kleine opmerking dat MR86 niet rijdt in de zomervakantie dus deze kun je pas vinden in reizigersdienst vanaf 2 september.
desirootje

Bericht door desirootje »

Nu we er toch over bezig zijn, waar staan die MR86's momenteel, staat er ergens een bundel vol ermee of zijn ze een beetje rondgestrooid in verschillende bundels in Vlaams Brabant en Antwerpen?
jan_olieslagers

Bericht door jan_olieslagers »

Ik dacht dat er nogal wat in Leuven staan.

En aan de topicstarter: voor Klassiekjes zal het in Wallonie best zijn, lijkt me.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
ovspotter_be

Er staan vooral MR86 in Schaarbeek en Antwerpen-Schijnpoort, maar onlangs zag ik er ook een paar in Braine-le-Comte.
Plaats reactie