Je kan dit ook omgekeerd doen: België - Oostenrijk/Italie -> België - Zwitserland -> België - Frankrijk? of een ander deel van Oostenrijk.dovaere schreef: ↑22 aug 2024, 15:25Beter dat ze effectief gebruikt worden, maar ik vrees dat de meeste wintersportnachtverbindingen in Europa slechts eenmaal per week rijden, en dan natuurlijk massaal voor de wissel op zaterdag.
De ideale wereld zou zijn dat een wintersportnachttrein (met nieuw, comfortabel materiaal zoals van Nightjet) reizigers van België rechtstreeks naar Oostenrijk voert, en 's avonds Duitse reizigers in Oostenrijk terugbrengt naar bijvoorbeeld Hamburg/Denemarken. De volgende avond van daar met nieuwe reizigers naar Oostenrijk.
De volgende avond reizgers naar een derde bestemming (Berlijn of Amsterdam) terugbrengen. De volgende avond van daar nieuwe reizigers naar Oostenrijk.
En zo herhaald week na week. Een sternetwerk met drie takken
Zodat reizigers van elk van die drie bestemmingen met telkens 7 nachten verblijf in Oostenrijk kunnen skiën.
Dit kan ook afgestemd worden met de verblijven ter plaatse: elke week op dag X een trein met Y klanten die aankomen, en ongeveer evenveel vertrekkers.
Alleszins, met deze extra verbinding in het midden van de week wordt de kans wel groter dat we met onze vriendengroep de nachttrein eens nemen; aangezien we de zaterdagwissel net vermijden.