Ha, dankjewel, @byter, dat verduidelijkt veel.
Als mijn oude memorie nog een beetje correct is: twintig jaar geleden was het reeds de bedoeling dat de EBP's automatisch data en informatie kregen uit Artemis. Maar het zou wel eens kunnen dat men nooit zover gekomen is, de klant (directie "Netwerk") was doodbenauwd dat een of andere slechterik nep-informatie naar de EBP zou kunnen sturen. Ze hebben onze security-collega's knettergek gemaakt met onmogelijke eisen en discussies.
Die ARS-laag zou wel eens kunnen ingevoerd zijn vanuit een gelijkaardige bezorgdheid.
Het ontstaan van vertraging
-
Re: Het ontstaan van vertraging
Laatst gewijzigd door jan_olieslagers op 26 aug 2024, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Regelmatig stel ik ook vast dat de IC treinen Mechelen-Gent met vertraging moeten vertrekken in Mechelen (spoor 5/6) door de kruising van de S1 naar Antwerpen spoor 3. Dan vraag ik mij af waarom laten ze die S1 niet op spoor 4 komen en de IC naar Gent op spoor 3, dan spaar je toch die nipte kruising uit?
-
Omdat diezelfde S1 dan bij het buitenrijden van Mechelen in conflict zit met de S1 komende uit Antwerpen.
Wacht nog een paar maanden, vanaf december zal die IC naar Gent hoogstwaarschijnlijk vertrekken vanaf de nieuwe sporen 1/2 en is dit conflict opgelost.
Wacht nog een paar maanden, vanaf december zal die IC naar Gent hoogstwaarschijnlijk vertrekken vanaf de nieuwe sporen 1/2 en is dit conflict opgelost.
Maar die staat doorgaans al ruim op voorhand aan perron 4 dus die is Mechelen al lang binnen voor de S1 naar Antwerpen moet vertrekken.
-
Die S1 uit Antwerpen staat gepland om aan te komen om xx:16, hetzelfde tijdstip als dat de S1 naar Antwerpen moet vertrekken.
De andere S1 Antwerpen - Nijvel staat wel gepland zo'n 5 minuten stil in Mechelen.
De andere S1 Antwerpen - Nijvel staat wel gepland zo'n 5 minuten stil in Mechelen.
Zijn er hier ondertussen al veranderingen gebeurd of is de situatie nog dezelfde?
Ben hier eerder aanwezig geweest onder "swfjvh".
Door langtijdige afwezigheid is die account gedeactiveerd en onlangs kwam ik hier terug terecht waardoor ik een nieuwe account heb aangemaakt... Datum is louter toeval.
Door langtijdige afwezigheid is die account gedeactiveerd en onlangs kwam ik hier terug terecht waardoor ik een nieuwe account heb aangemaakt... Datum is louter toeval.
Vertraging is nog dagelijkse kost. Deze namiddag was het sein te Brussel centraal spoor 1 gestoord. Hierdoor kreeg elke trein die er langs moest een gratis noodremming en werd nadien een procedure uitgevoerd om de rit te mogen hervatten. Op zich niets bijzonder maar toch neemt het natuurlijk extra tijd in beslag die voor oponthoud zorgt.