Belgische tweetjes in een geel jasje
- sammarco1
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
- Locatie: Grobbendonk , Belgie
- Contacteer:
Belgische tweetjes in een geel jasje
De Belgische tweetjes die in Modena (Italie) dienst doen zijn in een nieuwe gele livrei gestoken !
http://www.trenomania.org/fotogallery/d ... pos=-40744
Van binnen is alles nog origineel, alsook de nederlandstalige opschriften!
http://www.trenomania.org/fotogallery/d ... pos=-40744
Van binnen is alles nog origineel, alsook de nederlandstalige opschriften!

**********************************************************************************************************
absoluut chapeau voor Italie, dat die nog altijd met onze oude stelletjes blijven bollen, tmoet zijn dat ze nog goed presteren en weinig in panne vallen dat deze daar nog altijd niet aan de kant gezet worden. Ik ga zeker naar Italie en Polen staan zeker op mijn lijstje voor mijn reizen die ik ga doen na school.
Heeft de NMBS dan nog niet door dat de stelletjes gewoon een 100 jarig leventje aankunnen, waarom niet alle klassiekjes vernieuwen, Italie is het bewijs dat kan!
Toch raar dat de ene maatschappij om de zoveel jaar nieuw materiaal koopt en de ander oud materiaal opkoopt en dan volledig reviseert.
Wat het beste is weet ik niet, ... zullen alletwee wel voor en nadelen hebben
Heeft de NMBS dan nog niet door dat de stelletjes gewoon een 100 jarig leventje aankunnen, waarom niet alle klassiekjes vernieuwen, Italie is het bewijs dat kan!
Toch raar dat de ene maatschappij om de zoveel jaar nieuw materiaal koopt en de ander oud materiaal opkoopt en dan volledig reviseert.
Wat het beste is weet ik niet, ... zullen alletwee wel voor en nadelen hebben

- sammarco1
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
- Locatie: Grobbendonk , Belgie
- Contacteer:
Euuuhm, ik ben toch niet helemaal akkoord, met je mening ! Moeten we dan voor minimum hondert jaar met ondertussen compleet verouderd materieel blijven rijden en werken? Waar zit je liever in in een oud krot of een nieuw huis ! Of waar lig je liever op, een oud madam van 65+, of een knappe griet van begin in de 20TBbart schreef:absoluut chapeau voor Italie, dat die nog altijd met onze oude stelletjes blijven bollen, tmoet zijn dat ze nog goed presteren en weinig in panne vallen dat deze daar nog altijd niet aan de kant gezet worden. Ik ga zeker naar Italie en Polen staan zeker op mijn lijstje voor mijn reizen die ik ga doen na school.
Heeft de NMBS dan nog niet door dat de stelletjes gewoon een 100 jarig leventje aankunnen, waarom niet alle klassiekjes vernieuwen, Italie is het bewijs dat kan!
Toch raar dat de ene maatschappij om de zoveel jaar nieuw materiaal koopt en de ander oud materiaal opkoopt en dan volledig reviseert.
Wat het beste is weet ik niet, ... zullen alletwee wel voor en nadelen hebben

Italie heeft gewoon geen geld meer om nieuw materieel te kopen, vanwege hun slechte politieke beleid dat er gevoerd word ! Sommige privemaatschapijen in italie zijn nog een beetje kapitaal kractig zoals ACT, ui t Parma,maar dan zijn we toch ver uitgepraat ! Alle andere privemaatschapijen kopen de oude rommel op van de noorderburen en in italie zelfs vanuit Tsjechie en verdomme nog zelfs afgedankt materieel uit Roemenie !
http://www.trenomania.org/fotogallery/d ... pos=-21275
roemeense locomotief bij de FER Ferrovie Emiglia Romagna
http://www.trenomania.org/fotogallery/t ... ?album=465
Belgisch treinstelletje en tsjechische locomotieven bij de FAS, Ferrovie Adriatico Sangritana
http://www.trenomania.org/fotogallery/d ... pos=-22699
Tsjechische locomotief bij Ferrovie Nord Milano
Dat duit toch op een enorme financiele crisis in dat land! Die stellen worden nog gereviseerd , maar uit pure noodzaak vanwege geldtekort! Eerlijk gezegd, erger ik mij dood aan al die ouwe rommel die opgekocht word in Italie! Zo slecht gaat het hier aan toe ! en niet alleen op spoorweg gebied, maar ook in de sector van de Reisbussen ! Autobussen van 20 jaar oud en meer , allemaal opgekocht in Belgie en Duitsland! Geef mij maar fris en modern hedendaags materieel, die oude brol buiten ! Een paar exemplaren van elk stuk bewaren en in het museum voor af en toe speciale treinen te organiseren!
Laatst gewijzigd door sammarco1 op 18 dec 2006, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.

**********************************************************************************************************
ja, natuurlijk. Ik had het persoonlijk over die ex stelletjes van ons die daar nu terug blinken met een andere stuurpost vanvoor... bijna onherkenbaar geworden...
En natuurlijk is daar een negatieve kant aan heel die zaak,
maar voor de treinfotograaf uit belgie doet het wel plezier dat het ex NMBS materiaal een tweede leven krijgt en niet onherroepelijk gesloopt word. Ik denk trouwens niet dat ze daar in Italie ontevreden zijn van de stelletjes 0. Persoonlijk rijd ik toch liever mee in een klassiekje dan in een MS96 hoor, maja dat ligt aan mijn 'treinziekte'
Nuja, je hebt wel gelijk hoor, maar ik gaf mijn visie vanuit mijn fanatieke trein kant.

En natuurlijk is daar een negatieve kant aan heel die zaak,
maar voor de treinfotograaf uit belgie doet het wel plezier dat het ex NMBS materiaal een tweede leven krijgt en niet onherroepelijk gesloopt word. Ik denk trouwens niet dat ze daar in Italie ontevreden zijn van de stelletjes 0. Persoonlijk rijd ik toch liever mee in een klassiekje dan in een MS96 hoor, maja dat ligt aan mijn 'treinziekte'
Nuja, je hebt wel gelijk hoor, maar ik gaf mijn visie vanuit mijn fanatieke trein kant.

- sammarco1
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
- Locatie: Grobbendonk , Belgie
- Contacteer:
Ja dat is zeker waar....!Sander schreef:Tsja, da's het mooie in Italië: je ziet uren niets anders dan schroot op wielen voorbij komen, en dan komt er opeens zo'n frisse TraXX van SBB Cargo voorbij geslopen...![]()
http://www.trenomania.org/fotogallery/t ... p?album=87

**********************************************************************************************************
Re:
Er is beterschap op komst. Niet alleen toen, maar zeker nu Italië er nog slechter aan toe is willen de privé-maatschappijen af van hun oldtimers. De FER heeft het startschot gegeven met enkele Libische gepantserde treinen:sammarco1 schreef:Dat duit toch op een enorme financiele crisis in dat land! Die stellen worden nog gereviseerd , maar uit pure noodzaak vanwege geldtekort! Eerlijk gezegd, erger ik mij dood aan al die ouwe rommel die opgekocht word in Italie! Zo slecht gaat het hier aan toe ! en niet alleen op spoorweg gebied, maar ook in de sector van de Reisbussen ! Autobussen van 20 jaar oud en meer , allemaal opgekocht in Belgie en Duitsland! Geef mij maar fris en modern hedendaags materieel, die oude brol buiten ! Een paar exemplaren van elk stuk bewaren en in het museum voor af en toe speciale treinen te organiseren!
http://www.eurailpress.de/article/view/ ... se/14.html
- sammarco1
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
- Locatie: Grobbendonk , Belgie
- Contacteer:
Re: Belgische tweetjes in een geel jasje
Maar dat ding staat daar al een eewigheid..., daar is nooit mee gereden bij de FER als Locomotief...
http://www.trenomania.org/fotogallery/d ... pos=-21283
http://www.trenomania.org/fotogallery/d ... pos=-21283

**********************************************************************************************************