260689 schreef: ↑02 sep 2024, 08:45
Ook bepaalde trein van de relatie Gent - Landen zoals de E3605 rijden sinds vandaag met volledige M7 treinen.
Zo rijd E3605 met 10xM7
E3605/E3639 rijden dus met M7.
(...) Komen die ergens anders vandaan of gaat het echt om een zuivere extra? (...)
Ik heb het even opgezocht, en de stam die nu vandaag die twee ritten gedaan heeft (en dan op de relatie Gent - Tongeren verder gereden is), reed tot daarvoor op de IC 15XX Genk - Blankenberge. Ik kan maar terug kijken tot woensdag 28 augustus 2024, maar tot dan reed hij zeker een roulatie op de IC 15XX!
De vraag ging niet specifiek over deze stam (want het is de normaalste zaak ter wereld dat materieel in beide richtingen doorschuift tussen verbindingen) maar meer over het algemene plaatje. Concreet dus of er elders nu M7 weggevallen is om dit mogelijk te maken dan wel of het een gevolg is van alle nieuwe leveringen. De vraag geldt bij uitbreiding ook voor andere treinen waar nu plots M7 verschenen is, zoals de P's van/naar Rochefort-Jemelle.
Steve schreef: ↑03 sep 2024, 05:10
De vraag ging niet specifiek over deze stam (want het is de normaalste zaak ter wereld dat materieel in beide richtingen doorschuift tussen verbindingen) maar meer over het algemene plaatje. Concreet dus of er elders nu M7 weggevallen is om dit mogelijk te maken dan wel of het een gevolg is van alle nieuwe leveringen. De vraag geldt bij uitbreiding ook voor andere treinen waar nu plots M7 verschenen is, zoals de P's van/naar Rochefort-Jemelle.
Die stam is weggevallen van de IC 15XX, die nu terug rijdt met een combinatie van M7 + M6 op die uren, terwijl die in de vakantie reed met volledig homogene M7-stellen, dus ik betwijfel dat het om nieuw ingestroomde stammen gaat.
Opmerkelijk is dat deze nu een I11 eerste klasse hebben gekregen ipv 2xI6 eerste klasse.
E522/E527 zijn met dezelfde samenstelling, dit op de 2 P-treinen om te wisselen voor het nodige onderhoud in Oostende te kunnen uitvoeren.
Er hebben nooit 2 I6A in die treinen gezeten. Net voor de zomer was het ook 1 I6A en 1 I11A. De maanden voordien was het vaak 1 I6A en 3 I11A (met deklassering en chaos voor de treinbegeleider tot gevolg)
Rijd P trein 8011 ( Schaarbeek - Brussel - Aalst - Gent) nog altijd met I 6 en I 11 rijtuigen?
Lukas
De heenrit (P 7012) was met de HLE 2124 + 9 M5-rijtuigen!
De terugrit (P 8011) reed vandaag met de HLE 1911 + 8 M6-rijtuigen!
Heb je P7012 zo zien rijden?
Ik zou het raar vinden omdat er deze ochtend een seinstoring/defecte trein was in Wetteren. Volgens de routeplanner reed er anderhalf uur geen enkele trein (+/- tussen 6u30 en 8u) en die P trein zou dan wel gereden hebben??
Rijd P trein 8011 ( Schaarbeek - Brussel - Aalst - Gent) nog altijd met I 6 en I 11 rijtuigen?
Lukas
De heenrit (P 7012) was met de HLE 2124 + 9 M5-rijtuigen!
De terugrit (P 8011) reed vandaag met de HLE 1911 + 8 M6-rijtuigen!
Heb je P7012 zo zien rijden?
Ik zou het raar vinden omdat er deze ochtend een seinstoring/defecte trein was in Wetteren. Volgens de routeplanner reed er anderhalf uur geen enkele trein (+/- tussen 6u30 en 8u) en die P trein zou dan wel gereden hebben??
E7012 was idd afgeschaft, maar is voorzien om te rijden met 9xM5.
E8011: heel bizar maar deze staat erin om inderdaad te rijden met 8xM6. Zal eens verder uit dokteren, maar er zitten dus nog wat materiaal verschuivingen aan te komen
trainfan03 schreef: ↑03 sep 2024, 20:55
De heenrit (P 7012) was met de HLE 2124 + 9 M5-rijtuigen!
De terugrit (P 8011) reed vandaag met de HLE 1911 + 8 M6-rijtuigen!
Heb je P7012 zo zien rijden?
Ik zou het raar vinden omdat er deze ochtend een seinstoring/defecte trein was in Wetteren. Volgens de routeplanner reed er anderhalf uur geen enkele trein (+/- tussen 6u30 en 8u) en die P trein zou dan wel gereden hebben??
Ik sliep nog toen, had inderdaad weet van de seinstoring. Ik heb gewoon gekeken naar de samenstelling die hem moest rijden, want hij stond inderdaad afgeschaft ingegeven!
Davyd schreef: ↑04 sep 2024, 06:29
P7012 heeft deze week nog niet gereden, al 2D afgeschaft. Voor vandaag staat er nog geen samenstelling in de App. Ook niet voor P8011.
E7012 rijd vandaag met de 8M6 die gisteren met de E8011 zijn afgekomen.
Die afschaffingen hebben ongetwijfeld te maken met de kabeldiefstal waardoor het westelijke deel van L50A onbruikbaar was, de NMBS heeft zelf aangekondigd dat alle P-treinen in de buurt afgeschaft werden en de reguliere treinen omgeleid via L50.