Ice verbinding Brussel Duitsland
-
- Contacteer:
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Het is met zekerheid een heel stuk beter. Eindelijk. Groetjes vanuit ICE 318 te Keulen.
Mijn ervaring na enkele Duitsland-tripjes is toch ook dat het een stuk beter is geworden op deze lijn sinds de invoering van de nieuwe stellen.
Dat is ook mijn ervaring. De betrouwbaarheid is terug. Als het tot een vertraging komt, is deze aanvaardbaar (uitschieters met meer dan 20 min heb ik amper gezien in Brussel-Noord).
Verder vind ik de Neo's best prettig om in vervoerd te worden, een pak minder bonkig en hobbelend dan de 406'en op snelheid. Goed gerief!
Verder vind ik de Neo's best prettig om in vervoerd te worden, een pak minder bonkig en hobbelend dan de 406'en op snelheid. Goed gerief!
Grotendeels mee eens. Het gehobbel van de voorganger heb ik in ieder geval nog niet kunnen bemerken. Wel mis ik de oude 'lounge'. Het is bijzonder moeilijk om de stiltezone in een Großraumwagen ten volle zijn functie te laten behouden wanneer die goed gevuld is. Sowieso is de opstelling van de zitjes daarvoor niet geschikt. Dat heeft natuurlijk niets te maken met het materiaal op zich, maar alles met de passagiers die zich niet weten te gedragen.
Er zijn nog steeds vertragingen, maar die liggen nog zelden aan het materieel. Bon, we gaan nog moeten zien hoe ze zich gedragen in de winter, maar deze zomer hebben ze zich alvast onderscheiden.
Niet mee eens, dat heeft ook te maken met een inrichting die niet uitnodigt om rustig te zijn.
Het stilterijtuig ziet er precies hetzelfde uit als de andere bakken, als je niet nadrukkelijk op de kleine pictogrammen let is het makkelijk om over het hoofd te zien dat het een stilterijtuig ís. Dat is een keuze van DB.
Ander puntje van kritiek: als je aan het uiteinde van de kopbakken zit, kun je voortdurend het geluid van koelingsventilators horen afkomstig van de apparatuur in de kasten achter de cabine. Om dan juist dáár de stilterijtuigen te hebben vind ik eigenlijk ook niet correct.
We hebben deze zomer geen langdurige hitte gehad zoals de voorbije zomers. Maar inderdaad, zelfs op de warme dagen waren er minder defecten dan met het oude materieel.
-
- Contacteer:
Ik zoek naar de verbinding van Keulen naar Bazel langs de Rijn in de periode tussen 8 november en 17 november met een ICE of een EC
Maar ik kan die niet vinden.
Als ik op de website van DB of hun app Koblenz als verplicht tussenpunt opgeef met geen verplichte verblijfstijd houdt de uitkomst daar toch geen rekening mee.
Rijden er geen ICE of EC’ s langs de Rijn in die periode.
Als ik op de website van DB of hun app Koblenz als verplicht tussenpunt opgeef met geen verplichte verblijfstijd houdt de uitkomst daar toch geen rekening mee.
-
- Contacteer:
Als ik snel even kijk in de DB Navigator, krijg ik verschillende verbindingen via Koblenz. Wanneer wou je exact reizen?Olivier_Doorne schreef: ↑11 sep 2024, 22:32 Ik zoek naar de verbinding van Keulen naar Bazel langs de Rijn in de periode tussen 8 november en 17 november met een ICE of een EC
ICEs wel, de ECs keren pas terug na 15 December denk ik.
Via deze link zie je de verbindingen Brussel - Basel via Koblenz met ICE, IC of EC voor 12 November. Ga naar "Anfrage änderen" (bovenaan rechts) om tijden en datum aan te passen.
Via deze link zie je de verbindingen Brussel - Basel via Koblenz met ICE, IC of EC voor 12 November. Ga naar "Anfrage änderen" (bovenaan rechts) om tijden en datum aan te passen.
ICE lijn 32 (naar Wenen) rijdt elke twee uur via Koblenz. Uiteraard moet je in Mainz overstappen, er zijn geen rechtstreekse treinen van Keulen naar Basel op dit moment en ook geen IC/EC langs de Rijn.
Of met de RBs/REs kan je ook - Er is een RB van Keulen tot Mainz (RB26, overstop op een ICE naar Basel). Of RE5 van Keulen naar Koblenz (dubbeldek Desiro).
-
- Contacteer:
Bedankt voor de info over de verbinding Keulen-Bazel. Er rijden dus in die periode geen rechtstreekse ICE/CE’s begrijp ik.
Er zijn directe ICEs tussen Keulen en Basel, maar niet via (het mooie deel van) de Rijnvallei.
Omwille van de grenscontroles (worden uitgevoerd op de trein na vertrek uit Aachen) wordt er nu bijkomend gestopt in Eschweiler, om de Bundespolizei uit te laten stappen. Dit veroorzaakt 5 tot 10 minuten vertraging.