werken: in stations
Re: werken: in stations
Een belangrijk aspect hier lijkt me de gele veiligheidslijn op het perron. Op vele oudere perrons in België nog terug te vinden - maar bij perronvernieuwingen komt deze te vervallen. Perrons zijn natuurlijk nooit een kleurrijke bedoening, maar een gele lijn is juist daarom ook vanuit esthetisch oogpunt van belang. In Frankrijk (of in elk geval Ile de France - zie onderstaande foto) wordt de gele lijn bij perronvernieuwingen wel gehandhaafd (naast de witte blindengeleidetegels) en gecombineerd met andere gele elementen op het perron.
Re: werken: in stations
het is wel redelijk bizar dat de gele lijn aan de "verkeerde kant" van de blindegeleidetegels ligt.
alsof blinden dichter bij het spoor mogen wandelen dan "ziende" reizigers. hoewel dat volgens mij net niet de slimste keuze is
alsof blinden dichter bij het spoor mogen wandelen dan "ziende" reizigers. hoewel dat volgens mij net niet de slimste keuze is
Re: werken: in stations
deze blindegeleide tegels betekenen 'stop' voor zover ik weet. Een blinde houdt zijn stok enige afstand voor zich en staat dus nog achter de gele lijn op het moment dat hij deze tegels voelt.
blindegeleide tegels die een pad vormen om te volgen bestaan uit gleuven in de richting van het pad.
blindegeleide tegels die een pad vormen om te volgen bestaan uit gleuven in de richting van het pad.
Re: werken: in stations
Iemand enig idee wat er in Wezemaal aan de hand is? Ik heb de indruk dat alles daar stil ligt, ik zie daar geen enkele vooruitgang.
Re: werken: in stations
Ik ben er net ook gepasseerd en stelde me dezelfde vraag. Daar ga het ineens voor gene meter meer vooruit, ondanks ik wel volk in de werfkeet zag.
Re: werken: in stations
Er wordt vanalles gefluisterd in het dorp in elk geval. Van problemen met vergunningen tot de tunnel die te laag zou ontworpen zijn voor de lijnbussen die daar passeren... Het fijne weten we er niet van, in elk geval hebben ze in maart tijdens dat treinvrij weekend helemaal niets gedaan. Dus sowieso al hopeloos veel vertraging en inderdaad niet het gevoel dat ze hun best aan het doen zijn om tijd in te halen.
Re: werken: in stations
Hoi,
Ik woon in Wezemaal en de werken hebben daar inderdaad een tijd stil gelegen...Onze burgemeester heeft toen naar Infabel, Tuc Rail en de aannemer aangetekende brieven gestuurd waarin hij zijn bezorgdheid geuit heeft over de snelheid van de werken. De overweg die er nu nog ligt ging normaal verwijderd worden tijdens het weekend van 2 en 3 maart. Ook had er al lang een tijdelijke voetgangersbrug geplaatst moeten zijn zodat voetgangers en fietsers veilig over de sporen kunnen en er hadden ook enkele huizen moeten afgebroken zijn...
Ik hoop dat de werken nog op tijd gaan klaar geraken want door deze werken zijn andere wegenwerken in de gemeente uitgesteld...
Lukas
Ik woon in Wezemaal en de werken hebben daar inderdaad een tijd stil gelegen...Onze burgemeester heeft toen naar Infabel, Tuc Rail en de aannemer aangetekende brieven gestuurd waarin hij zijn bezorgdheid geuit heeft over de snelheid van de werken. De overweg die er nu nog ligt ging normaal verwijderd worden tijdens het weekend van 2 en 3 maart. Ook had er al lang een tijdelijke voetgangersbrug geplaatst moeten zijn zodat voetgangers en fietsers veilig over de sporen kunnen en er hadden ook enkele huizen moeten afgebroken zijn...
Ik hoop dat de werken nog op tijd gaan klaar geraken want door deze werken zijn andere wegenwerken in de gemeente uitgesteld...
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
-
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: werken: in stations
We willen steeds meer treinen doen rijden, een deel ervan kan uitgevoerd worden met materieel dat daarvoor enkel P-diensten reed, maar we moeten ook meer treinen bijkopen. Is er daar plaats voor? Ik neem aan dat de werkplaats van Melle groter is dan de voorgaande TW in Merelbeke, maar moeten er andere bundels uitgebreid worden of zelfs worden bijgebouwd?
Re: werken: in stations
Gisteren is de onderdoorgang in station Hasselt urenlang afgesloten geweest na een grondverzakking:
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20240829_92829701
Reizigers naar de perrons moesten de voetgangerstunnel een eindje verderop gebruiken.
En vooral stuitend: er moest langs alle kanten van de provincie personeel opgetrommeld worden om naar Hasselt te komen om dit mee in goede banen te leiden, zelfs vanuit Landen. Komt er van als je de bezetting in stations zo afbouwt...
Er gaan dus heel wat loketten gesloten geweest zijn elders, als die allemaal naar Hasselt moesten.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20240829_92829701
Reizigers naar de perrons moesten de voetgangerstunnel een eindje verderop gebruiken.
En vooral stuitend: er moest langs alle kanten van de provincie personeel opgetrommeld worden om naar Hasselt te komen om dit mee in goede banen te leiden, zelfs vanuit Landen. Komt er van als je de bezetting in stations zo afbouwt...
Er gaan dus heel wat loketten gesloten geweest zijn elders, als die allemaal naar Hasselt moesten.
-
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: werken: in stations
perron 5 en 6 buiten dienst te Antw. Centr. Sporen worden vernieuwd
- Bijlagen
-
- IMG_6290.jpeg (56.6 KiB) 10064 keer bekeken
Re: werken: in stations
Wanneer worden de werken eindelijk afgerond ? Aan de liften is nog werk, maar de perrons zijn klaar en de roltrappen draaien (maar zijn niet toegankelijk).joverwimp schreef: ↑04 jun 2021, 17:59 De werken aan het station van Mons moesten normaal gezien in 2015 afgerond zijn, maar staan vandaag voor 2023 geprogrammeerd.
De budgetten gingen intussen ook door het dak. Eerst was sprake van 37 miljoen euro, maar nu gaat het om 324 miljoen euro, zonder dat de oorspronkelijke aanbesteding werd herzien, zo bracht de RTBF in december vorig jaar uit.
De plenaire Kamer vraagt het Rekenhof een onderzoek te starten naar de vertraging en de overschrijding van het budget bij de bouw van het station in Bergen. Ze heeft daarvoor donderdag unaniem een voorstel van resolutie van Ecolo-Groen goedgekeurd.
Benieuwd naar het onderzoek van het Rekenhof en het finale prijskaartje.
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: werken: in stations
In de Vlaamse herfstvakantie gaat Infrabel aan het werk aan de zuidelijke zijde van het station van Mechelen, op het schema staat de vervanging van 2km spoor, het leggen van nieuwe wissels en het vernieuwen van een overweg.
Hierdoor is het treinverkeer grondig aangepast tijdens deze periode (van 26 oktober tot en met 3 november):
Hierdoor is het treinverkeer grondig aangepast tijdens deze periode (van 26 oktober tot en met 3 november):
- Geen treinen tussen Mechelen en Londerzeel en tussen Mechelen en Willebroek;
- S1-treinen Nijvel - Brussel - Antwerpen worden omgeleid via L27B en zullen niet stoppen in Weerde en Mechelen;
- S5-treinen Edingen - Mechelen worden omgeleid via L27B en zullen niet stoppen in Weerde;
- S7-treinen Brussel-Luxemburg - Mechelen rijden enkel tussen Brussel-Luxemburg en Vilvoorde;
- IC 31xx stopt bijkomend in Weerde.
Re: werken: in stations
Perron 2 in Diest is dit weekend terug in gebruik genomen. Perron was 11 maanden uit dienst.
- Bijlagen
-
- image_2024-10-27_140945196.png (32 KiB) 7806 keer bekeken
Re: werken: in stations
Dat is goed nieuws. Spoor 4 was een redelijke omweg voor naar de parking te gaan. Nu wachten tot de liften geïnstalleerd worden.spoor 1 is al sinds begin deze week verplaatst naar het nieuwe gedeelte en alle oude perrons zijn al uitgebroken.
Re: werken: in stations
Spoor 2 is eigenlijk nooit echt buiten dienst geweest, het werd heel sporadisch gebruikt.