BENELUX

Steven

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Het zijn de vervoersbewijzen van de huidige Benelux die geldig zijn (de flexi en early bird) maar wel enkel voor verbindingen tussen België en Nederland, niet voor binnenlandse doeleinden.
Commendatore

Bericht door Commendatore »

Ook niet in combinaties? Bijvoorbeeld een abonnement voor Nederland, internationaal vervoersbewijs voor grens-Noorderkempen en dan verder op een Belgisch binnenlands vervoersbewijs en omgekeerd. (Dit is hoe ik het momenteel doe voor veel bestemmingen.)
Knipex

Bericht door Knipex »

Traxx in een ander kleur. Is dit de langzame benelux ?

https://youtu.be/lkRMWyUtjXk?si=N9BcUF2h7RipGLb4
TKR

Bericht door TKR »

Dat is correct. :)
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

Commendatore schreef: 11 okt 2024, 18:24 Ook niet in combinaties? Bijvoorbeeld een abonnement voor Nederland, internationaal vervoersbewijs voor grens-Noorderkempen en dan verder op een Belgisch binnenlands vervoersbewijs en omgekeerd. (Dit is hoe ik het momenteel doe voor veel bestemmingen.)
Dat blijft mogelijk voor de "Eurocity" (IC Klassiek) tussen Nederland en België, niet voor de "Eurocity Direct" (IC Snel), want daarop gelden geen Belgische binnenlandse tarieven.
dovaere

Bericht door dovaere »

FLV-FGSP schreef: 11 okt 2024, 19:49
Commendatore schreef: 11 okt 2024, 18:24 Ook niet in combinaties? Bijvoorbeeld een abonnement voor Nederland, internationaal vervoersbewijs voor grens-Noorderkempen en dan verder op een Belgisch binnenlands vervoersbewijs en omgekeerd. (Dit is hoe ik het momenteel doe voor veel bestemmingen.)
Dat blijft mogelijk voor de "Eurocity" (IC Klassiek) tussen Nederland en België, niet voor de "Eurocity Direct" (IC Snel), want daarop gelden geen Belgische binnenlandse tarieven.
De oorspronkelijke vraag ging over het tijdelijke proefbedrijf met de ICNG nu in oktober 2024. En daarvoor gelden bovenstaande ticket-constructies niet.
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

Klopt, ik zat met mijn hoofd al in de volgende dienstregelingsperiode ...
Commendatore

Bericht door Commendatore »

FLV-FGSP schreef: 11 okt 2024, 19:49
Dan zal de ‘Eurocity’ vermoedelijk de trein zijn die ik het meest gebruik. Hopelijk sluit die een beetje fatsoenlijk aan op de overige treinen.

Het blijft jammer dat ze niet gewoon de bestaande dienst hebben verdubbeld. (Al is met name de ligging van station Breda wat suboptimaal. Een stopmogelijkheid in Prinsenbeek was echt beter geweest.)
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

Commendatore schreef: 12 okt 2024, 10:52 Dan zal de ‘Eurocity’ vermoedelijk de trein zijn die ik het meest gebruik. Hopelijk sluit die een beetje fatsoenlijk aan op de overige treinen.
De dienstregeling blijft dezelfde, alleen het traject Rotterdam - Amsterdam komt te vervallen.
Ruben

Bericht door Ruben »

Zal de Benelux-vrijkaart op beide treinen geldig zijn?
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

ovspotter_be

Bericht door ovspotter_be »

In het persbericht van NS staat ook dat de EuroCity Direct in het begin zal rijden met zowel ICNG als TRAXX + ICR.
maarten

Bericht door maarten »

Het is dan nog wel 2 maanden tot de nieuwe dienstregeling, maar gezien de snelheid waarmee NS ook de binnenlandse inzet van ICNG opschaalt lijkt me dat volstrekt mogelijk.
Lynx

Bericht door Lynx »

De huidige planning is dat dit voor de eerste paar maanden zal zijn. Vanaf februari/maart moet alles met ICNG of I11 rijden als ik het goed herinner.
AlexNL

Bericht door AlexNL »

Wat wel opvalt: tussen Rotterdam en Hazeldonk-grens zijn NS-kortings- (40%) danwel vrij reizen-producten niet geldig.
Plaats reactie