Station in Het Verhaal Van Vlaanderen

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Plaats reactie
Shin

Station in Het Verhaal Van Vlaanderen

Bericht door Shin »

Dag,

Ik ben op zoek naar het station dat voorkom in Het Verhaal Van Vlaanderen: De industriële revolutie.

Toen ik onlangs met mijn vriendin naar deze aflvering keek, hadden ze het over de allereerste trein die personen vervoerde tussen Brussel en Mechelen. Ookal ging het over Mechelen en deden ze alsof Tom Waes afstapte in Mechelen station had ik niet het gevoel dat dit Mechelen station was.

Daarom (om mijn vriendin te bewijzen dat ik het wel aan het langste eind had) vroeg ik mij of er hier mensen zijn die mij kunnen helpen en mij kunnen zeggen welk station dit is:
Screenshot 2024-10-21 134536.png
Alvast bedankt
Altijd onderweg
ovspotter_be

Re: Station in Het Verhaal Van Vlaanderen

Bericht door ovspotter_be »

Ik vindt het eerlijk gezegd beetje lijken op Nivelles.
Shin

Bericht door Shin »

ovspotter_be schreef: 21 okt 2024, 14:08 Ik vindt het eerlijk gezegd beetje lijken op Nivelles.
Het is inderdaad Nivelles, bedankt :D .

Ik had tijdens mijn "zoektoch" Waalse stations volledig genegeerd omdat het over "Het Verhaal van Vlaanderen" ging.
Altijd onderweg
ovspotter_be

Bericht door ovspotter_be »

De beelden in het begin van de aflevering zijn wel allemaal genomen tussen Brussel en Mechelen, de dronebeelden zijn gemaakt t.h.v. Eppegem.
Steve

Bericht door Steve »

100% Nijvel als daar nog twijfel over zou zijn :) en inderdaad nogal ironisch voor wat "Het Verhaal Van Vlaanderen" heet. Als ik het me goed herinner, bevatte de aflevering nog heel wat andere "slordigheden" van dat genre. Je ziet aan de beelden trouwens dat de opname een hele tijd geleden moet zijn gemaakt want op het moment van de uitzending (februari 2023) was het station al helemaal gerenoveerd en ingehuldigd.
TKR

Bericht door TKR »

gohja, Mechelen zal wel te druk geweest zijn voor de opnames. Dan maar ergens een station dat ietwat groot genoeg is om het te kunnen verkopen als Mechelen, maar waar het wel rustig is. (op de vertrekborden zie je bijna geen treinen staan) Als je op de foute locatie gaat filmen, waarom dan niet meteen op een locatie dat niemand herkent. ;)
Shin

Bericht door Shin »

Ook zie je op een bepaald moment de trein binnenrijden in Mechelen station (spoor 11) met zicht van in het rijtuig zelf, maar deze komt van Antwerpen i.p.v Brussel.
Altijd onderweg
Plaats reactie