Ik zeg gewoon dat 1. elk jaar er geklaagd wordt vanuit Limburg dat zij niets krijgen, zelfs wanneer de IC-trein Antwerpen-Lier-Hasselt werd aangekondigd, klaagde men omdat ze er een extra jaartje op zouden moeten wachten. Elk jaar dat ze niets krijgen doen ze zo, de meeste provincies krijgen maar een nieuwe verbinding om de zoveel jaar, maar zij hergebruiken dezelfde slogans niet. De basisdienst is daar idd niet optimaal, maar Zolder doet het niet slechter dan Tielt of Willebroek. Genk en Blankenberge hebben dezelfde diensten, Hamont wordt even goed bedient als Eeklo,... Nieuwe spoorlijnen moet men er niet verwachten, maar men moet ook een beetje geduld leren hebben.trainlovertje schreef: ↑10 nov 2024, 18:29 Pas op met die uitspraken; daar trek je een ganse discussie open... Als Oost-Vlaming kan je je waarschijnlijk gewoonweg niet voorstellen hoe het is om in Limburg het OV te gebruiken. Ik heb aan de UHasselt gestudeerd (op kot gezeten) en er nadien nog een jaar gewoond, dus ik weet hoe slecht de kwaliteit van het openbaar vervoer er is, mede door alle ellende en files op de wegen. Neem er eens de netwerkkaart van Infrabel bij en kijk naar de dichtheid van het netwerk. Volgens mij is Oost-Vlaanderen de best bedeelde provincie met het meeste kilometer spoorlijn per km² en Limburg de slechtste (van Vlaanderen). De officiële cijfers heb ik niet, 't is puur op het zicht dat ik die inschatting maak. Veel verder wil ik er hier ook niet over uitwijden, dit is al off topic genoeg.
En 2. Wallonië moet het vaak met veel slechter materiaal doen en nu wilt men voorstellen om de stokoude klassiekjes te vervangen met de iets minder oude breaks alsof men daar geen oudjes heeft die moeilijk te been zijn, zodat men hun desiro's kunnen behouden in Londerzeel en Roeselare. Dat oud materieel moet ergens naartoe en andere gebieden verdienen ook wel eens iets meer dan de afgedankte treinen uit de vorige eeuw.