De laatste tijd zijn er niet anders dan storingen en problemen, is het niet tussen Antwerpen en Charleroi dan is het wel tussen Gent en Leuven. Denk dat vorige week misschien 1 dag was dat het bord in Mechelen 's ochtends en/of 's avonds niet vol rood stond. Triestig is het
Ook als eens een trein op het bord gestaan die zou toekomen op spoor 1 last minute toch maar veranderd naar spoor 8
Ik dacht eerder dat het tijdelijk buiten dienst was... Maar het blijft een hele prestatie om een trein aan te kondigen op een perron dat niet in gebruik is, om welke reden dan ook. Ik zou verwachten dat er vanuit de software op zijn minst een verwittiging zou komen ("are you sure?" :) ) in zo'n situatie.
Een reden te meer om niet te veel stenen te smijten naar de "schuldige" - en blijkbaar werd het nogal snel rechtgezet, ook.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Vandaag was P trein 8011 jammer genoeg afgeschaft wegens een defect...Omdat ik wist dat er in deze trein I6 rijtuigen zitten wou ik eens meerijden met deze trein. Ik was wel teleur gesteld...Ik vraag mij af of ik ooit nog met een I6 rijtuig ga kunnen meerijden...
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!! De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!! LEVE DE DESIRO!!
Dat is jammer, het zijn oude rijtuigen die vaak in een complexe samenstelling zitten en dus vaak problemen hebben. Ik heb er 1 keer op gezeten bij puur toeval maar zelfs dat was niet zonder problemen, de elektriciteit werkte niet dus we hadden geen lichten of verwarming en het was koud. Als je tijd zou hebben zou je mss kunnen wachten op de volgende P met I6'en en van daaruit een heen en terug?
Steven schreef: ↑19 jan 2024, 16:49
Ik vermoed dat het meer precies om etcs1 gaat en minder om etcs2. Het is dan ook nog typisch voor een bepaald type trein dus geen voorbarige conclusies trekken
Dat heeft niets met het ETCS level te maken hoor. In alle levels moet er een nauwkeurige afstandsmeting gebeuren of je rijdt niet.
BVG1988 schreef: ↑13 nov 2024, 18:34
Het is inderdaad muisstil langs spoorlijn 50A hier en dat is niet echt een goede zaak in de avondspits in de week.
Omleiding via Aalst in 2 richtingen. 1516 reed vlot tot Denderleeuw en kampeerde daar dan 20 minuten op spoor 1 om op "een trein uit Brussel" te wachten, wat dan een S10 leek die voorlangs moest kruisen.
Het is inderdaad muisstil langs spoorlijn 50A hier en dat is niet echt een goede zaak in de avondspits in de week.
Omleiding via Aalst in 2 richtingen. 1516 reed vlot tot Denderleeuw en kampeerde daar dan 20 minuten op spoor 1 om op "een trein uit Brussel" te wachten, wat dan een S10 leek die voorlangs moest kruisen.
Gelukkig is het woensdag en werken er veel mensen van thuis uit of hebben een halve dag.
Gelukkig is het woensdag en werken er veel mensen van thuis uit of hebben een halve dag.
De 540 heeft de stilte doorbroken, en daarmee werd het verkeer hervat.
trainfan03 schreef: ↑30 dec 2024, 20:06
Het viel mij op dat er vandaag precies redelijk wat P-treinen afgeschaft zijn te Schaarbeek (alsook enkele gewone S en ICs)
P 8513 (te Ath)
P 8001
P 8006
IC 5138
P 8802
P 8515
P 8013
S1 1766
P 8007
Een afschaffing kan altijd voorvallen, maar het leken mij er nu plots wel veel tegelijk? Materieeluitval door de kou? Of storingen?
Betreffende die P-treinen: zijn dat misschien P-treinen die eigenlijk niet zouden rijden tijdens de kerstvakantie, maar niet correct uit het systeem zijn gehaald en daardoor als afgeschaft zijn gemarkeerd?
trainfan03 schreef: ↑30 dec 2024, 20:06
Het viel mij op dat er vandaag precies redelijk wat P-treinen afgeschaft zijn te Schaarbeek (alsook enkele gewone S en ICs)
P 8513 (te Ath)
P 8001
P 8006
IC 5138
P 8802
P 8515
P 8013
S1 1766
P 8007
Een afschaffing kan altijd voorvallen, maar het leken mij er nu plots wel veel tegelijk? Materieeluitval door de kou? Of storingen?
Wat ik heb vernomen is een bovenleidingsbreuk in de bundel van Schaarbeek, waardoor enkele treinen niet zijn kunnen vertrekken uit de bundel.
De S1 1766 heeft dan weer een defect gehad in Nijvel waardoor deze afgeschaft is.