Ze hebben er 2, het probleem is dat de S10 enkel een alternatief biedt voor wie op L60 blijft of in Jette moet zijn. Een 2e S3 is wat ze nodig hebben, ik hoop dat deze reactie ervoor zorgt dat dat prioriteit zal krijgen in de komende uitbreidingen, aangezien een versterkt aanbod op L60 niet eens in het beheerscontract stond.jan_olieslagers schreef: ↑18 nov 2024, 17:55En die petitie is nu ook al tot in de nationale media doorgedrongen:mervyn schreef: ↑18 nov 2024, 14:01 https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20241118_93586106
Artikel over de petitie ivm nieuwe dienstregeling L60.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/11/18 ... ffen-nmbs/
Helaas is het niet bij NMBS dat het frankske moet vallen, ik heb alle vertrouwen dat ze daar het maximum halen uit de beschikbare middelen, ook al leidt dat soms tot ongelukkige improvisaties, zoals we hier zien. Wat echt nodig is is een uitbreiding van de beschikbare middelen, en dat is een politieke beslissing.
Of zou het mogelijk zijn om L60 twee stoptreinen per uur te geven, met min of meer een half uur ertussen, ten koste van wat compromissen elders?
Ik ben nog steeds verbaasd hoe lang men de nieuwe NZV kan uitstellen, hoe veel moet het aanbod achteruitgaan voordat men aan de alarmbel durft te trekken en men kan beginnen om plannen op te stellen?