Verbinding Kortrijk - Lille
-
Verbinding Kortrijk - Lille
Nederlander hier met een vraag. Weet iemand of er een treinverbinding is tussen Kortrijk en Lille? Ik heb er op verschillende websites naar gezocht (o.a. NMBS (Internationaal) en SNCF), maar daar worden geen verbindingen getoond. En al zeker niet de mogelijkheid om een ticket te kopen voor treinen op deze lijn. Iets dat mij vreemd voorkomt aangezien beide plaatsen maar 25 km van elkaar vandaag liggen (weliswaar met een grens ertussen). Alvast dank voor een antwoord.
-
Re: Verbinding Kortrijk - Lille
Die is er zeker, tussen Kortrijk en Lille-Flandres.
https://www.b-europe.com/NL/Treinen/Regionale-treinen
https://www.b-europe.com/NL/Treinen/Regionale-treinen
Ja hoor, een directe trein (bijna) elk uur, vertrek Kortrijk om XX:14, aankomst Lille Flandres XX:51.
Als je voor vandaag of morgen checkt op https://www.b-europe.com/ zie je ze. Maar vanaf volgende week echter niet. Allicht loopt het hier mis voor jou? Ze rijden echter zeker, via de reisplanner van NMBS nationaal krijg je ze wel te zien (maar kun je geen ticket kopen).
Allicht heeft het iets te zien met de nieuwe dienstregeling vanaf 15/12 en dat ze om één of andere reden nog niet correct in het 'systeem' van de NMBS internationale planner zijn opgenomen...
Als je voor vandaag of morgen checkt op https://www.b-europe.com/ zie je ze. Maar vanaf volgende week echter niet. Allicht loopt het hier mis voor jou? Ze rijden echter zeker, via de reisplanner van NMBS nationaal krijg je ze wel te zien (maar kun je geen ticket kopen).
Allicht heeft het iets te zien met de nieuwe dienstregeling vanaf 15/12 en dat ze om één of andere reden nog niet correct in het 'systeem' van de NMBS internationale planner zijn opgenomen...
-
Bedankt voor de snelle reactie. Die verbinding bedoel ik inderdaad. Klaarblijkelijk was het probleem dat ik een dag in januari 2025 gebruikte om te zoeken naar de mogelijke verbindingen (aangezien ik voor mijn (al wat oudere) ouders kaartjes wil regelen als ze volgend jaar een weekendje naar Lille willen doen). In dat geval geeft de website (nog?) geen opties, is mijn indruk (tenzij ik het niet goed zie). Betekent dit dat de mogelijkheid om hiervoor online een kaartje te kopen pas kort voor de gewenste reisdatum beschikbaar komt?
Dit lijkt me uitzonderlijk, de treinen zouden nu al moeten verschijnen lijkt me. Je kunt inderdaad nog wat afwachten tot het hopelijk in orde komt, of via het contactformulier het probleem melden aan NMBS internationaal en vragen vanaf wanneer de treintickets boekbaar worden.Bart Janssen schreef: ↑12 dec 2024, 14:39 Bedankt voor de snelle reactie. Die verbinding bedoel ik inderdaad. Klaarblijkelijk was het probleem dat ik een dag in januari 2025 gebruikte om te zoeken naar de mogelijke verbindingen (aangezien ik voor mijn (al wat oudere) ouders kaartjes wil regelen als ze volgend jaar een weekendje naar Lille willen doen). In dat geval geeft de website (nog?) geen opties, is mijn indruk (tenzij ik het niet goed zie). Betekent dit dat de mogelijkheid om hiervoor online een kaartje te kopen pas kort voor de gewenste reisdatum beschikbaar komt?
Sowieso is er geen 'early-bird' tarief of zo voor deze treinen, dus als je ze nu koopt of de dag voordien, je betaalt evenveel.
-
Vreemd dit lijkt enkel een probleem te zijn voor de treinen van en naar Lille, voor zowel Kortrijk als Doornik. Richting Maastricht, Roosendaal, Breda, Aachen en zelfs Maubeuge lukt dit wel. Ik kan zelfs naar Roubaix of Dunkirque (via Kortrijk en Lille-Flandres) boeken zonder problemen, maar Lille zelf lukt niet.
Soms staat er wel bij de storingen dat die treinen niet getoond worden in app wegens een technisch probleem soms ook poperinge-kortrijk.