Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
De studententreinen komende van Mol en Hamont zullen ook weer worden gereden met MW41 ipv M5.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
In de lijst van de IC-Brochures komt IC14 correct voor als Quiévrain - Tongeren. De link verwijst wel naar de dienstregeling van dec. 2023 toen de IC's 17xx van Quiévrain nog naar Liège-Guillemins reden. Benieuwd of in het spoorboekje - dat er nog lang niet is - ook weer zoveel fouten zullen voorkomen.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
En de S34 met de treinen 26xx rijdt overdag maar tot Sinaai volgens de pdf's...
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 09 sep 2015, 11:06
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Het heeft even geduurd, maar hierbij de geüpdatete netkaarten voor de nieuwe dienstregeling. Door de nogal complexe wijzigingen was ik verplicht om de complexe verknopingen tussen Brussel-Noord en Brussels Airport te herschikken. Feedback wordt zoals gewoonlijk geapprecieerd.
Netplan België 20241215_week
Netplan België 20241215_weekend


Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Mooi overzicht! Gedurende de piekuren rijdt de S53 trein door tot Ronse (en niet tot Oudenaarde)BlackEagle schreef: ↑15 dec 2024, 19:04 Het heeft even geduurd, maar hierbij de geüpdatete netkaarten voor de nieuwe dienstregeling. Door de nogal complexe wijzigingen was ik verplicht om de complexe verknopingen tussen Brussel-Noord en Brussels Airport te herschikken. Feedback wordt zoals gewoonlijk geapprecieerd.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
E8900 Poperinge - Sint-Joris-Weert rijd met de nieuwe dienstregeling met 9M5+T2114 trek/duw.
Van M6 jarenlang naar M7 om nu terug te gaan in de tijd van voor de airco.
E8223: Essen - Leuven rijd met 8xM6+T1924
E8000: De-Panne - Leuven rijd met 3xDMT's
Van M6 jarenlang naar M7 om nu terug te gaan in de tijd van voor de airco.
E8223: Essen - Leuven rijd met 8xM6+T1924
E8000: De-Panne - Leuven rijd met 3xDMT's
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Dit is eerder een uitzonderlijke samenstelling want de 8900 staat nog steeds gepland met M7.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
De M5en staan in Poperinge waardoor er geen rangeerder meer nodig is voor het terugduwen ervan vanuit de bundel gezien deze in trek/duw rijden. Geen losse rit meer tussen Kortrijk en Poperinge.ovspotter_be schreef: ↑15 dec 2024, 22:26Dit is eerder een uitzonderlijke samenstelling want de 8900 staat nog steeds gepland met M7.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Een paar snelle observaties deze ochtend qua materieelinzet, weliswaar grotendeels afgaand op de apps en dus niet 100% betrouwbaar:
- Op de 21xx Brussel - Luxemburg lijken we nog ver van de geplande materieelinzet. De aangekondigde combinatie M7 Bmx + M6/M7 + M7 Bmx vond ik niet meteen terug. daarentegen een bonte mengelmoes van HLE 13 + M7 + M6 BDx, HLE 18 + M6 + HLE 18 en zelfs ook HLE 18 + M6 + M7 BDx (ik vraag me af of het zelfs niet de eerste keer is dat we een inzet zien van een M7-stuurrijtuig met een HLE 18 of andere locomotief?), en helaas vooral ook veel MS08, bijna de helft van de treinen op de hele verbinding...
- Op de pool 20xx / 31xx / 45xx Antwerpen - Brussel (- Charleroi) lijken HLE 18/19 + 8 M6 nu inderdaad de norm te zijn op de meeste treinen, al lijkt er op de 20xx zeker één stam met 2 MS75 tussen te zitten en op de 3127 ook 1 MS08 (dat laatste ook op de 45xx maar dat was een last-minute vervanging).
- Zowel op de 15xx (Hasselt - Blankenberge) als 17xx (Tongeren - Quiévrain) zijn de meeste treinen met M7 + M6 en dus (nog) geen zuivere M7, lijkt er ook op dat ze materieelgewijs een pool vormen?
- Op de "nieuwe" 28xx Knokke - Luchthaven - Luik en 36xx Genk - Luchthaven - Gent zijn autonome M7 nu wel grotendeels de norm geworden met wat uitzonderingen (MS08 op de eerste, MS96 op de tweede).
- 23xx Oostende - Luchthaven is nu gekoppeld aan 22xx Gent - Aalst - Luchthaven en daar is het vooral een MS80-feest gebleven met een paar zeldzame stammen 18 + M6 erdoor. Wat ze op L50 winnen (M7 op 36xx) verliezen ze dus aan de andere kant (MS80 op 22xx).
- Op 32xx Dendermonde - Kortrijk zijn de M7 grotendeels gebleven, al lijkt er toch één slag structureel met (één...) MS08 gedaan te worden (al zeker op de 3232 en 3212), ik vermoed een technische koppeling met de S3/S10 in Dendermonde om een stam M7 uit te sparen?
- Op de 30xx De Panne - Antwerpen terugkeer van de MS96 via de grote poort, al blijven er (vooral op de spitstreinen) nog heel wat MS80.
- Op de 43xx Hamont - Antwerpen is MS80 inderdaad de norm geworden (in het bijzonder alles wat voorheen met M5 of I10 was), met niettemin nog heel wat MW41 erdoor. Nieuw is dat er op de gekoppelde 44xx Mol - Hasselt voor het eerst ook elektrische reizigerstreinen zijn met diezelfde MS80.
- Nog steeds heel wat M4 op de P-treinen, M5 lijkt nu enkel daar nog te rijden (met ook wat nieuwe bedieningen zoals Poperinge), maar ook heel wat afgeschafte P-treinen (en daaraan gekoppeld ook IC's 51xx Kortrijk - Schaarbeek).
- Niet meteen een spoor kunnen vinden van klassiekjes, op de 50xx Luik - Aken lijken de HLE 18/19 + I11 voorlopig de broek omhoog te kunnen houden.
- Op de 21xx Brussel - Luxemburg lijken we nog ver van de geplande materieelinzet. De aangekondigde combinatie M7 Bmx + M6/M7 + M7 Bmx vond ik niet meteen terug. daarentegen een bonte mengelmoes van HLE 13 + M7 + M6 BDx, HLE 18 + M6 + HLE 18 en zelfs ook HLE 18 + M6 + M7 BDx (ik vraag me af of het zelfs niet de eerste keer is dat we een inzet zien van een M7-stuurrijtuig met een HLE 18 of andere locomotief?), en helaas vooral ook veel MS08, bijna de helft van de treinen op de hele verbinding...
- Op de pool 20xx / 31xx / 45xx Antwerpen - Brussel (- Charleroi) lijken HLE 18/19 + 8 M6 nu inderdaad de norm te zijn op de meeste treinen, al lijkt er op de 20xx zeker één stam met 2 MS75 tussen te zitten en op de 3127 ook 1 MS08 (dat laatste ook op de 45xx maar dat was een last-minute vervanging).
- Zowel op de 15xx (Hasselt - Blankenberge) als 17xx (Tongeren - Quiévrain) zijn de meeste treinen met M7 + M6 en dus (nog) geen zuivere M7, lijkt er ook op dat ze materieelgewijs een pool vormen?
- Op de "nieuwe" 28xx Knokke - Luchthaven - Luik en 36xx Genk - Luchthaven - Gent zijn autonome M7 nu wel grotendeels de norm geworden met wat uitzonderingen (MS08 op de eerste, MS96 op de tweede).
- 23xx Oostende - Luchthaven is nu gekoppeld aan 22xx Gent - Aalst - Luchthaven en daar is het vooral een MS80-feest gebleven met een paar zeldzame stammen 18 + M6 erdoor. Wat ze op L50 winnen (M7 op 36xx) verliezen ze dus aan de andere kant (MS80 op 22xx).
- Op 32xx Dendermonde - Kortrijk zijn de M7 grotendeels gebleven, al lijkt er toch één slag structureel met (één...) MS08 gedaan te worden (al zeker op de 3232 en 3212), ik vermoed een technische koppeling met de S3/S10 in Dendermonde om een stam M7 uit te sparen?
- Op de 30xx De Panne - Antwerpen terugkeer van de MS96 via de grote poort, al blijven er (vooral op de spitstreinen) nog heel wat MS80.
- Op de 43xx Hamont - Antwerpen is MS80 inderdaad de norm geworden (in het bijzonder alles wat voorheen met M5 of I10 was), met niettemin nog heel wat MW41 erdoor. Nieuw is dat er op de gekoppelde 44xx Mol - Hasselt voor het eerst ook elektrische reizigerstreinen zijn met diezelfde MS80.
- Nog steeds heel wat M4 op de P-treinen, M5 lijkt nu enkel daar nog te rijden (met ook wat nieuwe bedieningen zoals Poperinge), maar ook heel wat afgeschafte P-treinen (en daaraan gekoppeld ook IC's 51xx Kortrijk - Schaarbeek).
- Niet meteen een spoor kunnen vinden van klassiekjes, op de 50xx Luik - Aken lijken de HLE 18/19 + I11 voorlopig de broek omhoog te kunnen houden.
-
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Vandaag een aantal uitvallers op L25. Deze 31, enkele Rotterdammers, wat gerommel bij de IC’s, vanmorgen die desiro non-stop Antw.-Bru, wat minder Leliestad. ‘t systeem moet nog gesmeerd worden 
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
In de Waalse pers stond ook een bericht over de eerste missers in Waremme: één trein afgeschaft en een andere met 4 i.p.v. 8 rijtuigen. Daar moeten ze de kelk echt helemaal ledigen...
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
- trainfan03
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Er hebben nog stammen gereden met M7-stuurrijtuigen met HLE 18/19. Dit zowel op de Gent-Tongeren (in de beginperiode, door problemen met de Bmx'en) als op de Quiévrain - Luik. Deze zomer zouden er ook testen geweest zijn met HLE 13 met M7-stuurrijtuigen (deze weliswaar niet commercieel toegankelijk)
https://youtu.be/SHZoRcR-SSs?si=IY3QbgjNTHDN_hxQ
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Volgens de systemen heeft rode Eurostar 9322 vanmorgen de commerciële stop in Antwerpen-Centraal overgeslagen. Registratiefout of iets anders?
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Heb even intern gekeken en deze had geen voorziene stop in Antwerpen-Centraal. Heel bizar.