Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Volgens treinposities.nl zou deze rit vandaag met Eurostar-stel 4025-4026 (Siemens Velaro E320) gereden hebben?
-
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
- Locatie: Erembodegem Terjoden
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Het valt mij op de dat redelijk wat M7s en M4/I10 zijn vervangen door AM96s op de 24XX. Ik vermoed dat die M7s dan naar de 28XX zijn verhuisd.
Ook de omloop van een volledige M4-stam op de 51XX is een verrassing.
Ook de omloop van een volledige M4-stam op de 51XX is een verrassing.




Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
In tegenstelling tot spoorlijnnummers en treinmaterieel zijn serienummers zoals 24XX, 28XX en 51XX niet zomaar terug te vinden op bijvoorbeeld Wikipedia. Googlen werkt ook niet.
Het is dan ook lezersvriendelijk om toch bij de eerste vermelding de twee eindpunten erbij te zetten

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Treinnummers staan letterlijk bij elke trein in de app, en anders kijk je maar hier: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... elgi%C3%ABdovaere schreef: ↑16 dec 2024, 19:54In tegenstelling tot spoorlijnnummers en treinmaterieel zijn serienummers zoals 24XX, 28XX en 51XX niet zomaar terug te vinden op bijvoorbeeld Wikipedia. Googlen werkt ook niet.
Het is dan ook lezersvriendelijk om toch bij de eerste vermelding de twee eindpunten erbij te zetten![]()
-
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
- Locatie: Erembodegem Terjoden
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
De officiële lijst van de IC's met hun treinnummers staan hier. Maar de lijst is niet volledig aangepast met de nieuwe aanpassingen van de IC20 en de IC23A https://www.belgiantrain.be/nl/travel-i ... c-leafletsdovaere schreef: ↑16 dec 2024, 19:54In tegenstelling tot spoorlijnnummers en treinmaterieel zijn serienummers zoals 24XX, 28XX en 51XX niet zomaar terug te vinden op bijvoorbeeld Wikipedia. Googlen werkt ook niet.
Het is dan ook lezersvriendelijk om toch bij de eerste vermelding de twee eindpunten erbij te zetten![]()
De treinreeks IC20 was de 22XX en de IC23A was de 28XX, deze zijn nu omgedraaid, maar de tekstregels op de links zijn nog niet volledig juist.
De IC14 17XX is wel volledig aangepast.
De IC29 is ook aangepast, alleen zou het wel logischer zijn die op te splisen in 2 linkregels, want Gent - Aalst - Brussel - Landen - Genk is in de week en de Brussel - Aalst - De Panne is in het weekend




Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Vergeten kijken vandaag, maar er zijn inderdaad een aantal 93xx die geen voorziene stip in Antwerpen hebben. Mijn vermoeden is dat dat terugkerende 91xx zijn, maar ik durf dat niet met zekerheid zeggen.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Ja, maar als je op de link klikt, krijg je de dienstregeling van december 2023, dus Quiévrain - Liège-Guillemins...
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
- Locatie: Erembodegem Terjoden
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Inderdaad, dat is niet de bedoeling. De IC15 Hasselt - Antwerpen is volgens mij ook nog niet aangepast want die rijdt nu ook in het weekend




-
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Kijk nou, zouden ze in Nederland zeggen.
Dan krijgen ze 1 trein per uur en dan zoeft die nog gewoon voorbij
Dan krijgen ze 1 trein per uur en dan zoeft die nog gewoon voorbij
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Is jammer genoeg een bladzijde uit het boek vol trucs om de stiptheid omhoog te krikken: laat de trein een paar haltes overslaan.
-
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Zou de volgende trein dan extra haltes krijgen? Op L50 gebeurt dat zo, maar ik zie de NMBS hier ook zeggen dat de S1 dat al doet (Al is het redelijk wat stappen tussen Mortsel-Liersesteenweg en Oude God)ovspotter_be schreef: ↑17 dec 2024, 21:28 Is jammer genoeg een bladzijde uit het boek vol trucs om de stiptheid omhoog te krikken: laat de trein een paar haltes overslaan.
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Vroeger toen Mortsel een halfuursbediening had werd dit vaak gedaan: de eerstvolgende snelle IC kreeg dan een extra stilstand in Oude God (voor Nekkerspoel had men de S1), vandaag is dit niet gebeurt en we zullen in de toekomst wel merken of dit nog gaat gebeuren of dat men de reizigers steeds zal verwijzen naar Liersesteenweg.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Vanmiddag (12u46) werd een aparte break ingezet voor de verbinding Knokke-Brugge. In Brugge moest dan overgestapt worden op de voorziene trein naar Luik. Nog in Brugge werd om 15u30 de trein voor Blankenberge beperkt en reed terug naar Hasselt (blijkbaar omdat een extra deel werd aangekoppeld)ovspotter_be schreef: ↑17 dec 2024, 21:28 Is jammer genoeg een bladzijde uit het boek vol trucs om de stiptheid omhoog te krikken: laat de trein een paar haltes overslaan.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Is eerder een truc om de trein en het bijhorend personeel ergens op tijd te krijgen waar die moeten zijn voor een volgende rit en niet al te veel andere treinen vertraging te geven nog onderweg als gewoon doorgereden kan worden. Als er zo niet ingegrepen wordt zit je vaak met veel meer gevolgsvertragingen.ovspotter_be schreef: ↑17 dec 2024, 21:28 Is jammer genoeg een bladzijde uit het boek vol trucs om de stiptheid omhoog te krikken: laat de trein een paar haltes overslaan.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Ik hoop dat veel reizigers hun compensatie aanvragen om deze trukendoos te counteren. In het geval van Mortsel Oude God wordt 100% van het ticket terugbetaald (want slechts 1 trein per uur, en dus meer dan 60 min. vertraging).ovspotter_be schreef: ↑17 dec 2024, 21:28 Is jammer genoeg een bladzijde uit het boek vol trucs om de stiptheid omhoog te krikken: laat de trein een paar haltes overslaan.