Kostprijs treinen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
SExyBAck

Kostprijs treinen

Bericht door SExyBAck »

Iemand enig idee of informatie over de kostprijs van een loc of trein ( thalys bvb. )?
Ben wel keer curieus om te weten.
Wover

Bericht door Wover »

Goh ja, de aanbestingen van de NMBS kan je zo terug vinden op hun website. Daar staan dan de "aanvragen" op, bv dat de NMBS x aantal diesellocs zoekt en dan enkele verreisten. Of de offertes van de constructeurs met prijzen enz er ook op staan weet ik niet, ik denk van niet.
e49memling

Re: Kostprijs treinen

Bericht door e49memling »

SExyBAck schreef:Iemand enig idee of informatie over de kostprijs van een loc of trein ( thalys bvb. )?
Ben wel keer curieus om te weten.
Veel :D
Van een Eurostar spraken ze (niet officiële cijfers), dus ik zei spraken ze van 1,2 Miljard BF
Neem het voor wat het is, de echte prijs weet ik niet, maar het zit in die orde van grootte
Laatst gewijzigd door e49memling op 22 dec 2006, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
trainfreak

Bericht door trainfreak »

Heb het volgende ooit eens gevonden:
Een nieuwe E-loc kost drie tot vier miljoen gulden. Een sneltreinwagon kost 800.000 gulden. Zo is uit te rekenen wat een hele trein van 15 wagons en een locomotief kost: 15 tot 16 miljoen gulden.
Heb jammer genoeg geen verdere gegevens :?
e49memling

Bericht door e49memling »

Guldens, wasda :( :( :( :( :( :twisted: :twisted: :twisted:
msts.be

Bericht door msts.be »

e49memling schreef:Guldens, wasda :( :( :( :( :( :twisted: :twisted: :twisted:
De oude Nederlandse munt voor de invoering van de €uro , deel het bedrag in gulden door 2,2 en je weet de waarde in euro ..
Wover

Bericht door Wover »

Kostte één M6 niet 1 000 000 ofzo?
nicken

Bericht door nicken »

Wover schreef:Kostte één M6 niet 1 000 000 ofzo?
Afbeelding
Teach2

Bericht door Teach2 »

Kostte één M6 niet 1 000 000 ofzo?
Dat was de eerste serie. De nieuwe exemplaren waarvan de levering nu begint kosten gemiddeld zo'n (hou u vast!) 2 150 000 Euro per stuk. Gemiddeld zeg ik, want een stuurstand kost natuurlijk een stuk meer dan een gewoon rijtuig. Voor een elektrische locomotief tel je toch al snel tussen de 2,5 en 4 miljoen neer, afhankelijk van het type en wat ie allemaal moet kunnen (twee-, drie- en vierspanningslocs zijn bv. natuurlijk duurder dan eenspannigslocs).

De ministerraad heeft kennelijk gisteren het licht op groen gezet voor de aankoop van GEN-materieel (wat betekent dat men nu aan de aanbesteding daarvoor kan beginnen) en men rekent op een kostprijs van 380 miljoen voor 95 stelletjes, of 4 miljoen per stel.
nicken

Bericht door nicken »

Teach2 schreef:De ministerraad heeft kennelijk gisteren het licht op groen gezet voor de aankoop van GEN-materieel (wat betekent dat men nu aan de aanbesteding daarvoor kan beginnen) en men rekent op een kostprijs van 380 miljoen voor 95 stelletjes, of 4 miljoen per stel.
Waar staat dat?
Zullen ze bij BOMBARDIER te brugge gemaakt worden,want die zullen ze daar graag zien komen ze :D
Teach2

Bericht door Teach2 »

Waar staat dat?
De Standaard van vandaag.
Zullen ze bij BOMBARDIER te brugge gemaakt worden,want die zullen ze daar graag zien komen ze
Zoals ik zei: er is enkel een beslissing genomen dat er 95 stellen komen, en dat daar 380 miljoen is voor uitgetrokken. Nu volgt de aanbestedingsprocedure, waarop alle constructeurs een offerte kunnen indienen, en dan de onderhandelingen. Kan dus nog wel even duren voor we dus weten wie ze mag bouwen.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Nice :D

Ben eens benieuwd wat dat voor iets gaat worden binnen een aantal jaar.
Speedy

Bericht door Speedy »

HLE 13 kost 3.5milj Euro stuk... :roll:
Steven

Bericht door Steven »

Speedy schreef:HLE 13 kost 3.5milj Euro stuk... :roll:
da was normaal iets meer, ze hebben me altijd gezegd iets boven de 4 miljoen euro voor een hle 13
1607

Bericht door 1607 »

Steven schreef:
Speedy schreef:HLE 13 kost 3.5milj Euro stuk... :roll:
da was normaal iets meer, ze hebben me altijd gezegd iets boven de 4 miljoen euro voor een hle 13
en voor 1 zonder mankementen? :roll:
Plaats reactie