Ongewone samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
Goeie dag,
IC 2130 deze morgen met een combinatie M6/M7 en een T18 vooraan en een M7 Bmx achteraan die allebei in dienst schijnen te zijn (stroomafnemers omhoog). Dit heb ik tot nu toe nooit gezien.
IC 2130 deze morgen met een combinatie M6/M7 en een T18 vooraan en een M7 Bmx achteraan die allebei in dienst schijnen te zijn (stroomafnemers omhoog). Dit heb ik tot nu toe nooit gezien.
-
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: Ongewone samenstelling.
In 1 stam? Als het een succes is dan kan men dit soort stammen gebruiken op de IC01 en IC12, spelen we een HLE18 vrij voor een M7 BMx en een paar extra I11'en die elders nodig zijn (Parijs, Aachen en Rotterdam).
Re: Ongewone samenstelling.
Maar waarom zou je dit willen op de IC01 of IC12? Zet die BMX dan meteen op de trein waarvoor jij ze wil vrijspelen en hou die dubbele 18 voor de lange IC's die de hellingen in Ans en op HSL2 moeten nemen.desirootje schreef: ↑28 dec 2024, 10:51 In 1 stam? Als het een succes is dan kan men dit soort stammen gebruiken op de IC01 en IC12, spelen we een HLE18 vrij voor een M7 BMx en een paar extra I11'en die elders nodig zijn (Parijs, Aachen en Rotterdam).
Door HLE18 en M7BMX om te wisselen win je niets hoor.
- trainfan03
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55
Re: Ongewone samenstelling.
De IC01 is lang met één HLE 18 de helling van Ans op geraakt, één Bmx kan met 5 rijtuigen achter zich de helling ook op geraken (gezien de homogene M7s hier ook over rijden). Je kan bij stammen van één HLE 18 en 8 M6-rijtuigen de loc niet vervangen door een Bmx, want die trekt het nu eenmaal niet... De reden dat de IC01 en IC12 met twee 18'ers rijden is omdat de I11-stuurposten vrijgemaakt moesten worden voor de EC, OuiGo en S naar Aken (IC01) en omdat er geen M6(200)-stuurposten zijn (IC12), dus moest je hier telkens één HLE 18 vervangen door een Bmx, zullen ze nog steeds helling op geraken, en komt er een HLE 18 vrij die langere stammen kan trekken dan dat een Bmx het zou kunnen
Re: Ongewone samenstelling.
Ik zie nu op Haltelink dat de 21XX Brussel-Aarlen/Luxemburg nu met bonte samenstellingen M6/M7/HLE18/HLE13/BMX worden gereden; maar meestal met M7 rijtuigen en een M6 stuurpost, waardoor er geen multifunctionele ruimte is. Weet iemand of dit tijdelijk is (omdat nog niet alle materiaal overgebracht zou zijn sinds de nieuwe dienstregeling) of permanent? Want anders blijft het oude probleem van fietsen meenemen op deze lijn overeind.
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: Ongewone samenstelling.
De M7 stuurrijtuigen mogen Luxemburg nog niet binnen, het is wachten op die homologatie.
Re: Ongewone samenstelling.
Was het dan niet mogelijk om een M6 BD op te nemen in elke samenstelling? In deze periode valt het wel weer mee, maar vanaf de lente zal er weer veel vraag zijn naar fietsplaatsen op deze lijn.
Of zou een homologatie op zo'n korte termijn mogelijk zijn?
Of zou een homologatie op zo'n korte termijn mogelijk zijn?
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: Ongewone samenstelling.
Die hebben ze waarschijnlijk weer ergens anders nodig. Ik vermoed dat ze mikken op een BDx of BVx (12/16 fietsplaatsen).
Of het is wachten op de nieuwe M7 BD.
Of het is wachten op de nieuwe M7 BD.
Re: Ongewone samenstelling.
Jawel: één stam!desirootje schreef: ↑28 dec 2024, 10:51In 1 stam? Als het een succes is dan kan men dit soort stammen gebruiken op de IC01 en IC12, spelen we een HLE18 vrij voor een M7 BMx en een paar extra I11'en die elders nodig zijn (Parijs, Aachen en Rotterdam).
Pierre
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
- Locatie: Erembodegem Terjoden
- Contacteer:
Re: Ongewone samenstelling.
Kan men geen I10 hergebruiken op de IC16 21xx voor fietsen mee te nemen (zoals bij vorige samenstellingen met I11? Ik neem aan de I10 niet worden gebruikt voor de treinen naar buitenland behalve dan de S41. Of is de trein dan te lang met een I10 erbij als zesde rijtuig met dat de I11s zijn vervangen door M6/M7?




-
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: Ongewone samenstelling.
Wat trainfan zei, in trekkracht is een HLE18 2 M7 BMx'en waard, maar in samenwerking met een HLE18 verwacht ik dat die zelfs met 10-11 rijtuigen onder glad/nat weer de helling in Ans zou kunnen doen zonder opdrukloc. Dan boeit het niet of de M7 BMx niet geduwd kan worden, dat zou niet meer nodig zijn.Shrek schreef: ↑28 dec 2024, 11:34Maar waarom zou je dit willen op de IC01 of IC12? Zet die BMX dan meteen op de trein waarvoor jij ze wil vrijspelen en hou die dubbele 18 voor de lange IC's die de hellingen in Ans en op HSL2 moeten nemen.desirootje schreef: ↑28 dec 2024, 10:51 In 1 stam? Als het een succes is dan kan men dit soort stammen gebruiken op de IC01 en IC12, spelen we een HLE18 vrij voor een M7 BMx en een paar extra I11'en die elders nodig zijn (Parijs, Aachen en Rotterdam).
Door HLE18 en M7BMX om te wisselen win je niets hoor.
Je vervangt een HLE18 door een M7 BMx op de IC12, de enige waar die niet vervangen moet worden door een 2e. En het vrijspelen van de I11'en op de IC01 zal ook veel goed doen voor de internationale treinen. Je zou hetzelfde kunnen doen door deze treinen te laten rijden met 2 BMx'en in een lange of 2 kortere stammen, maar dat wilt men precies liever niet proberen.
Re: Ongewone samenstelling.
Dat Klopt, ter vervanging van den T18. Normaal gezien moest die andere T18 ook vervangen worden door een M7BMX. Maar er zullen er nog niet genoeg zijn.
Treinen rijden in de week de reguliere spitstreinen. E2128/E2129/E2115/E2116 Brussel <=> Arlon.
Re: Ongewone samenstelling.
E2114/E2141 reed vandaag met 1xI11BDX + 1xI11A + 1xI11B + 1xI10B + T1355.
Een rame die normaal Luik <=> Aachen doet. Daar het onderhoud nu in Vorst-rijtuigen gebeurt is er dus een mogelijkheid om deze uitzonderlijk nog tegen te komen naar Luxemburg.
Een rame die normaal Luik <=> Aachen doet. Daar het onderhoud nu in Vorst-rijtuigen gebeurt is er dus een mogelijkheid om deze uitzonderlijk nog tegen te komen naar Luxemburg.
Re: Ongewone samenstelling.
Waarom hangen ze er dan speciaal een HLE 13 voor, de gebruikelijke 18/19 is toch perfect toegelaten in Luxemburg?