EuroCity Brussel - Rotterdam
-
Re: EuroCity Brussel - Rotterdam
Is hier een specifieke oorzaak voor? In principe wordt er namelijk gewoon gereden met materiaal dat al langer bestaat, dus ik ben er wel een beetje verbaasd over.
(Voor morgen heb ik een tripje Zwolle-Gent-Zwolle staan om de Erich Heckel-tentoonstelling in het MSK Gent te gaan bekijken, dus ik hoop dat het dan wat beter gaat.)
(Voor morgen heb ik een tripje Zwolle-Gent-Zwolle staan om de Erich Heckel-tentoonstelling in het MSK Gent te gaan bekijken, dus ik hoop dat het dan wat beter gaat.)
-
Er is voor vandaag alvast wel al een regeling getroffen met bussen tussen Noorderkempen en Breda en voor verdere afstanden mag de EuroCity Direct worden gebruikt.
Er was al een materieeltekort voor de invoering van de treinen naar Parijs en Rotterdam. Toen was er een klein beetje reserve, nu niet meer.Commendatore schreef: ↑26 dec 2024, 18:13 Is hier een specifieke oorzaak voor? In principe wordt er namelijk gewoon gereden met materiaal dat al langer bestaat, dus ik ben er wel een beetje verbaasd over.
De grootste fout die ze konden maken is heel die bestickering. Want er zou een 3e ramen in reserve moeten staan voor Paris, maar die staat er nog steeds niet. I11en zijn nog steeds te vinden in den IC-A verbinding en tal van P-treinen.DR-fan schreef: ↑27 dec 2024, 09:03Er was al een materieeltekort voor de invoering van de treinen naar Parijs en Rotterdam. Toen was er een klein beetje reserve, nu niet meer.Commendatore schreef: ↑26 dec 2024, 18:13 Is hier een specifieke oorzaak voor? In principe wordt er namelijk gewoon gereden met materiaal dat al langer bestaat, dus ik ben er wel een beetje verbaasd over.
Dat laatste (naar ECD uitwijken bij verstoringen) was al vanaf het begin het geval. Alleen wordt dat slecht gecommuniceerd en het personeel is ook slecht op de hoogte.ovspotter_be schreef: ↑26 dec 2024, 19:25 Er is voor vandaag alvast wel al een regeling getroffen met bussen tussen Noorderkempen en Breda en voor verdere afstanden mag de EuroCity Direct worden gebruikt.
-
Denk dat er vandaag eindelijk geen enkele annulatie was. Bevestiging?
-
Ze hebben het probleem ook gevonden, ze hadden ergens een verkeerde of niet goed aangepaste kabel gebruikt tussen de I11-rijtuigen en de TRAXX-locomotieven waardoor de deuren van de I11-rijtuigen rare kuren kregen en de TRAXX-locomotieven allerhande storingen.
9232 en 9247 waren opgeheven tussen Mechelen en Brussel.ostbahnhof schreef: ↑28 dec 2024, 22:07 Denk dat er vandaag eindelijk geen enkele annulatie was. Bevestiging?
9236 heeft Breda overgeslagen.
Maar dat lijkt het enige te zijn.
Ze hadden daarmee toch proefgereden? Of hadden die stammen wel een goede kabel?ovspotter_be schreef: ↑28 dec 2024, 22:22 Ze hebben het probleem ook gevonden, ze hadden ergens een verkeerde of niet goed aangepaste kabel gebruikt tussen de I11-rijtuigen en de TRAXX-locomotieven waardoor de deuren van de I11-rijtuigen rare kuren kregen en de TRAXX-locomotieven allerhande storingen.
-
Maar zat er op die testritten ook een treinbegeleider en dus proeven met lossen en sluiten van de toegangsdeuren?
Er werd enkel proef gereden met NS personeel voor opleiding te geven en dit met de 4 vaste traxx locomotieven (de witte).rvdborgt schreef: ↑28 dec 2024, 22:27Ze hadden daarmee toch proefgereden? Of hadden die stammen wel een goede kabel?ovspotter_be schreef: ↑28 dec 2024, 22:22 Ze hebben het probleem ook gevonden, ze hadden ergens een verkeerde of niet goed aangepaste kabel gebruikt tussen de I11-rijtuigen en de TRAXX-locomotieven waardoor de deuren van de I11-rijtuigen rare kuren kregen en de TRAXX-locomotieven allerhande storingen.
Zie mijn ander bericht, enkel proefritten met NS personeel ifv opleiding NS treinbegeleiders.ovspotter_be schreef: ↑28 dec 2024, 22:32 Maar zat er op die testritten ook een treinbegeleider en dus proeven met lossen en sluiten van de toegangsdeuren?
9232 had technische problemen bij het verlaten van de HSL nabij Zevenbergshe Hoek. Hij heeft daar heel wat tijd verloren waardoor de 9236 (dat is deze van een uur later) rechtdoor werd gestuurd naar Belgie. 9232 is het materieel voor 9247 dus door de grote vertraging werd deze trein beperkt te Mechelen en keerde daar om dan als 9247 te vertrekken.rvdborgt schreef: ↑28 dec 2024, 22:269232 en 9247 waren opgeheven tussen Mechelen en Brussel.ostbahnhof schreef: ↑28 dec 2024, 22:07 Denk dat er vandaag eindelijk geen enkele annulatie was. Bevestiging?
9236 heeft Breda overgeslagen.
Maar dat lijkt het enige te zijn.
-
5 van de 16 diensten van vandaag zijn geschrapt.
En gisteren was de eerste dag met alleen i11, zoals vandaag.
Proefrijden met reizigers, die de kinderziektes in vole glorie mogen ondergaan. Hoera enzo.ThibaultLapers schreef: ↑11 jan 2025, 21:36 5 van de 16 diensten van vandaag zijn geschrapt.